"bój na magazynki"

tu rozmawiamy o naszych szalonych pomysłach i propozycjach usprawnień

Postprzez Pol » 2013-03-24, 20:09

Od początku moich zainteresowań grami bardziej symulacyjnymi uważałem, że magfed to kierunek w którym powinniśmy iść i dlatego bardzo podoba mi się aktualnie startująca „moda” na ten rodzaj sprzętu. A jeszcze bardzie podoba mi się Twoje podejście Feldgrau, czyli kierunek na robienie gier, a nie dekoracji naściennych.

Nie zapominajmy jednak, że jest to tylko sprzęt, bardzo fajny ale tylko sprzęt, a nie cel gier symulacyjnych. Obawiam się że, mówienie o grach „magfed only” to trochę przerost marketingu tej pięknej idei nad treścią. Chcemy przecież robić dobre gry symulacyjne, a nie dobre gry pod określony rodzaj sprzętu (przynajmniej ja tak to rozumiałem kiedy jeszcze zajmowałem się organizacją takich gier).

Dodatkowo, najpierw trzeba się zastanowić co oznacza gra „magfed only”, bo w chwili obecnej za bardzo nie wiadomo o co chodzi (po za tym, ze jest to „fajne”, dla mnie zresztą też). Czy mają to być gry gdzie używa się tylko broni szturmowej? Co z bronią wsparcia? Standardowe markery paintballowe przerobione wg. wymogów długości i wagi na broń wsparcia sprawdzają się bardzo dobrze w tej roli. Czy zostaną one zakazane? Czy jedynie boxmag do RAP4 będzie dopuszczony? I na jakiej zasadzie, ponieważ podaje kulki od dołu? I jaki to ma związek z symulacją broni wsparcia w której taśma, czyli amunicja jest podawana z boku, co bardziej jest podobne do cyclona tippmanna? Czy pradawne magazynki grawitacyjne na 30 kulek zostaną dopuszczone? Czy będzie można grać z probówką wetkniętą w feda? Jeżeli nie, to na jakiej zasadzie? Przecież znane są przykłady broni zasilanej z góry (np. Bren). Co z pistoletami starego typu gdzie magazynek to rurka nad lufą (niespotykany w broni ostrej)? I nie mam tu na myśli stanu „na razie”, „na zachętę”, ale celu do którego to zmierza.

Na chwile obecna sytuacja milsima w paintballu jest raczej słaba. Nadal jest problem z grą na trafienia, nadal jest problem z grą na małe magazynki 50. Myślę, że te i wiele innych zadań, jak choćby próba unifikacji zasad milsim, są realnymi i wykonalnymi celami, które mogą wiele zmienić na lepsze. Promowanie gier „magfed only” może się skończyć jeszcze większym rozwodnieniem środowiska z powodu ograniczeń sprzętowych. Promowanie sprzętu magfed jest jak najbardziej pozytywne i może podniesie poziom realizmu (chociaż sprężyny w magach ponoć kulki wgniatają).

Osobiście, na chwile obecną, jeżeli chcę zagrać w stylu magfed jadę na grę airsoftową i przy wszystkich zarzutach jakie ostatnio przeczytałem o airsoftowym milsimie, napiszę wprost, że gry lokalne, tzw., strzelanki w wydaniu AS są lata świetlne przed strzelankami painballowymi (woodsballem, paintballem militarnym). Z punktu widzenia PB są to wręcz gry w klimacie symulacyjnym, gdzie mamy: zadania do wykonania, podział na oddziały, wyznaczonych dowódców, komunikację sztabową (najczęściej GMRS) oddzieloną od wewnątrz-oddziałowej (PMR), podział mundurowy, resp nie znajdujący się na parkingu koło grilla itp.

Panowie, życzę wam powodzenia, już szykuję probówkę do feda swojego klamota na najbliższy czas i miejsce w szafie dla prawdziwego magfeda jeżeli inicjatywa wypali.
Pol
 

Postprzez Feldgrau » 2013-03-25, 07:42

Pol nie zgadzam się z tobą . gra na magfed only ma być jedną z alternatyw w milsimie - nie mówię tu og grach pb ale o milsimiowych - pb czy to woodsball czy speed ma swoje prawa , gry pb scenariuszowe mają ograniczenia ale nadal jest to pełen loader . Tu rozmawiamy o niszowym ( na chwile obecną ) rodzaju jakim jest milsim a jeśli podchodzimy jak najbardziej do realizmu to magfed jest jedną z opcji .

...najpierw trzeba się zastanowić co oznacza gra „magfed only”, bo w chwili obecnej za bardzo nie wiadomo o co chodzi (po za tym, ze jest to „fajne”, dla mnie zresztą też). Czy mają to być gry gdzie używa się tylko broni szturmowej? Co z bronią wsparcia? Standardowe markery paintballowe przerobione wg. wymogów długości i wagi na broń wsparcia sprawdzają się bardzo dobrze w tej roli. Czy zostaną one zakazane? Czy jedynie boxmag do RAP4 będzie dopuszczony? I na jakiej zasadzie, ponieważ podaje kulki od dołu? I jaki to ma związek z symulacją broni wsparcia w której taśma, czyli amunicja jest podawana z boku, co bardziej jest podobne do cyclona tippmanna? Czy pradawne magazynki grawitacyjne na 30 kulek zostaną dopuszczone? Czy będzie można grać z probówką wetkniętą w feda? Jeżeli nie, to na jakiej zasadzie? Przecież znane są przykłady broni zasilanej z góry (np. Bren). Co z pistoletami starego typu gdzie magazynek to rurka nad lufą (niespotykany w broni ostrej)? I nie mam tu na myśli stanu „na razie”, „na zachętę”, ale celu do którego to zmierza...
Na razie są to początki ale sprawa dla mnie jest bardzo prosta magfed only to rodzaj gry na markery z magazynkami ale jeśli biorę się za organizowanie tej gry nawet lokalnie to tworzę regulamin być może ktoś wykorzysta go lub jego część do innej gry magfed only u siebie , jeśli stwierdzę że w scenariuszu da sięwykorzystać broń wsparcia to taką dopuścimy - dlaczego nie - nadal jest to realizm pola walki - nie mówię tu o jakimś szybkostrzelnym świerszczu z wiadrem u góry i cegłą dla wagi ale o odpowiednio zmodyfikowanej klamce jak np marker PMK . oczywiście ten typ jest dosypywany do loadera ale koleś pogina z nim przez 6-10 godzin non stop - daje wsparcie ale dzwiga to żelastwo jak w realu . Dlaczego magazynki tak a loader 50 z 30 kulkami już nie ? bo magazynków musisz mieć kilka bo doładowanie pustych zajmuje ci czas i ogranicza mozliwości wzięcia kul od kolegi lub KIA to tak jak z rannym musisz go opatrzeć , musi to zrobić medyk , lub kolega który będzie się nim zajmował do czasu aż medyk przyjdzie a więc już dwóch ludzi wypadło z konfliktu - nie tak jak na zwykłym sceno gdzie zakładasz czerwona szmate lub szczątek opatrunku . Jeżeli dopuścimy do tego pojazd militarny , jeśli wprowadzimyu ciekawą pirotechnikę , odpowiednią łączność ( czyli to co już robimy ) to mamy milsim z prawdziwego zdarzenia to odpadnie nam z gry kolega fajnie umundurowany ale z "świerszczem" w dłoni .
Jeśli dopuścimy broń wsparcia to i możemy zmodyfikować nieco uzbrojenie dowódcy tylko do broni krótkiej itd itp.
Najważniejsze by już zacząć i zorganizować pierwszą taką grę - będą błędy ale przy kolejnych będą poprawiane , regulamin będzie modyfikowany , ludzie będą podsuwali nowe pomysły i zrobimy coś co ludzi związanych z milsimem ponownie zbliży do używania klamek pb a nie do przechodzienia na sprzęt ASG ( sam go mam i nie mam nic do kolegów z ASG )
" Zabij ich wszystkich a Bóg weźmie do siebie niewinnych "
Avatar użytkownika
Feldgrau
moderator
 
Posty: 6610
Dołączył(a): 2009-10-29, 20:23
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Feldgrau » 2013-03-25, 09:01

no to teraz konkrety :
gra magfed only
czas 30.03.2013 lub 14.04.2013
miejsce - Kobiór

typ gry - Polowanie

zbiórka o godzinie 8:00 na parkingu do godziny 9:00 przygotowanie do gry , omówienie zasad i wyjście na pozycje .

zasady gry :
jedna osoba uzbrojony tylko w "broń krótką" wychodzi w teren z skrzynką amunicyjną ma przy sobie lokalizator , gdzieś w terenie chowa skrzynkę włącza lokalizator i ucieka po terenie gry.
( mogę to być ja ) będzie potrzebny jeszcze ktoś z aparatem by robił fotki

ekipy dwie lub trzy w zależności od ilości chętynch rozpoczynają grę z różnych miejsc ich zadanie to odnalezienie uciekiniera , likwidacja odebranie lokalizatora , znalezienie skrzynki i dostarczenie do wyznaczonego punktu . zadania poboczne - likwidacja eszystkich pozostałych grup .
gramy tylko na magfedy "broń krótka lub długa" max ilość magazynków -4 na jednostkę broni . max ilość ammo 100 sztuk.
dopuszczalne 0.68 oraz o,43 cala kulki z farbą , clear , puder
gra tylko na trafienia ,Kia odchodzi do punktu respawn na okres 30 minut po tym czasie dołącza do swojej grupy lub poluje sam. Ranny może być opatrzony tylko przez medyka - jeden medyk na grupę gdy medyk jest KIA grupa nie ma możliwości opatrywania ran.
ranny któremu nie zostanie udzielona pomoc w ciągu 10 minut przechodzi w stan KIA

rana kończyn i jeden postrzał w korpus - WIA , postrzał w głowę lub więcej niż raz w korpus KIA
Rannny zachowuje się w miare możliwości realnie - ranny w noge nie może biegać ranny w ręke może używać tylko zdrowej ( problem z doładfowaniem z celwaniem itp ) postrzał w kask oszołomiony na 3 minuty .

Jeśli gra zakończy się szybko możemy powtórzyć rozgrywkę .

lista chętnych :
30.03
1. Feldgrau
2.
3.

14.04
1.Feldgrau
2.
3.
" Zabij ich wszystkich a Bóg weźmie do siebie niewinnych "
Avatar użytkownika
Feldgrau
moderator
 
Posty: 6610
Dołączył(a): 2009-10-29, 20:23
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Pmk » 2013-03-25, 12:32

Feld,
Wrzuć to we własciwe miejsce:
http://forum.armiapoludnie.pl/viewtopic.php?t=1818
Pmk
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
J.Piłsudski
Avatar użytkownika
Pmk
moderator
 
Posty: 1427
Dołączył(a): 2008-03-14, 21:55
Lokalizacja: Tychy

Postprzez Feldgrau » 2013-03-26, 14:36

co do tego mojego "scenariusza" gry - to tylko zarys zawsze mozna coś zmienić - zasady ? właściwie też można zmienić . Dlaczego max 4 magi i max 100 kilek , a nie 10 magazynków po 10 kulek .
Bo jesli wystrzelasz swoje 4 to musisz siędoładować do magazynków - musisz odskoczyć , zająć odpowiednią pozycję ktoś musi cię ubezpieczać itp. dlatego pomyslałem o maksymalnie 4 magazynkach ( no i właściwie sam tylko tyle mam :mrgreen: )
Dlaczego postrzał w kask oszałamia a w głowe to KIA ( choć w realu koleś który oberwie w kask też ginie ) bo ten w kasku ma szanse mimo że przez 3 minuty bedzie oszołomiony ale może wejść potem do gry a i ten co do niego strzela ma szanse go "dorżnąć " ot taki fun z gry :-P
" Zabij ich wszystkich a Bóg weźmie do siebie niewinnych "
Avatar użytkownika
Feldgrau
moderator
 
Posty: 6610
Dołączył(a): 2009-10-29, 20:23
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez podły » 2013-04-09, 23:01

Ja z Odiszem w zasadzie gramy tylko na magi. Nawet jeśli reszta ekipy biega z 200 kulkami w hopperze. Granie z praktycznie nieograniczoną ilością amunicji to w przypadku starcia często woodsballowa wymiana wiader kulek. Z magiem trzeba każdy strzał przemyśleć. Jeśli mam połowę maga, a wiem że zaraz będzie możliwa konfrontacja to wymieniam go na pełny i muszę pamiętać że odstawiony ma tylko np 10 kulek. Generalnie więcej myślenia i mniej bezmyślnego strzelania. I to jest dla mnie filozofia i sens magfed only. Zresztą chowanie się za drzewem i doładowywanie maga po to żeby go zaraz użyć też ma swój urok:P

Moim zdaniem gra typu magfed only tak, ale raczej na małych rozgrywkach. Na dużych wolałbym jednak żeby to było bardziej przemieszane i realistyczne. Bo w końcu mogę trafić na broń wsparcia i mam wtedy pecha. Ja się nie obrażę - życie. Dla mnie osobiście milsim to magfed only z całym tym kombinowaniem i przeładowywaniem magazynków w środku akcji.

A jak chce sobie tylko postrzelać to jadę po prostu na typowego woodsbala i wypruwam z hoppera 700 kulek w ciągu 2 godzin tak jak 2 tygodnie temu i banan na gębie aż miło:P
podły
 

Postprzez Feldgrau » 2013-09-29, 14:08

wznawiam temat - magfedów przybyło to może i chetnych będzie więcej .
" Zabij ich wszystkich a Bóg weźmie do siebie niewinnych "
Avatar użytkownika
Feldgrau
moderator
 
Posty: 6610
Dołączył(a): 2009-10-29, 20:23
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Kris2 » 2013-09-29, 14:46

Zbierzmy się najpierw do kupy ilu członków LOK Milsim / AP ma magfedy 1 lub więcej (może pożyczyć) będziemy mieć listę, określimy sobie termin roboczy i zarys co chcemy zrobić - koncepcja strzelanka, larp, milsim ? Wtedy w 3 etapie roześlę info po moich znajomych / klientach którzy mają magfedy i zobaczymy co wyjdzie. Gdyby na pierwszej takiej imprezie było min 16 osób, to myślę, że już byłby sukces.
Dozwolone magfed .68 oraz .43 tylko magazynki !

1. Kris - .68 Scarab (.43 Xpower M4 + magi do wypożyczenia) lub na odwrót :)
2.
Avatar użytkownika
Kris2
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 2010-06-19, 21:38
Lokalizacja: Radzionków

Postprzez Feldgrau » 2013-09-29, 15:11

1. Kris - .68 Scarab (.43 Xpower M4 + magi do wypożyczenia) lub na odwrót :)
2.Feldgrau - .68 -scarab (6 magów), tiberius(4 magi) , .43 - Mets ( 2 magi )
3.
" Zabij ich wszystkich a Bóg weźmie do siebie niewinnych "
Avatar użytkownika
Feldgrau
moderator
 
Posty: 6610
Dołączył(a): 2009-10-29, 20:23
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Przemo » 2013-09-29, 15:37

1. Kris - .68 Scarab (.43 Xpower M4 + magi do wypożyczenia) lub na odwrót :)
2.Feldgrau - .68 -scarab (6 magów), tiberius(4 magi) , .43 - Mets ( 2 magi )
3. Tipek Phenom w konwersji DMag , tiberius , (.43 M4 + Magi do wypożyczenia ) , ewentulanie suport w postaci M249 jako A5 która wyglądem i wagowo podchodzi pod real.

Rozgraniczył bym jeszcze regulaminowo broń wsparcia - waga , wygląd , konstrukcja. Myślę tutaj o przypadku takim jak np. PMK
Saltus III,IV,V,VII; Unit 03,04,07; Igła: I; Blackops II,IV; Ramsar I,III; Bravo Two Zero; Wilczy Szlak; KASKADA; RedFall 2013; SALAMANDRA; GreenCoat II; AEGIS 2015
Avatar użytkownika
Przemo
moderator
 
Posty: 2257
Dołączył(a): 2008-03-14, 21:50
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Feldgrau » 2013-09-29, 15:56

broń wsparcia spokojnie można zaliczyć to tego typu milsimowych zmagań ale to ma być konkretna "broń wsparcia" a nie siewnik z cegłą dla dodania wagi , biorąc pod uwagę iż na PSI jest już wątek o magfedach ( nieco zakurzony ) to gdyby nasza pierwsza impreza wypaliła i znalazłby się tam konkretny opis to i tam wątek ruszyłby na dobre
Ostatnio edytowano 2013-09-29, 16:51 przez Feldgrau, łącznie edytowano 1 raz
" Zabij ich wszystkich a Bóg weźmie do siebie niewinnych "
Avatar użytkownika
Feldgrau
moderator
 
Posty: 6610
Dołączył(a): 2009-10-29, 20:23
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Przemo » 2013-09-29, 16:22

koncepcyjnie trzeba ruszyć głową zeby nie było falstartu tylko zrobić coś w kontekscie Unitowym
Saltus III,IV,V,VII; Unit 03,04,07; Igła: I; Blackops II,IV; Ramsar I,III; Bravo Two Zero; Wilczy Szlak; KASKADA; RedFall 2013; SALAMANDRA; GreenCoat II; AEGIS 2015
Avatar użytkownika
Przemo
moderator
 
Posty: 2257
Dołączył(a): 2008-03-14, 21:50
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Ace » 2013-09-29, 16:52

1. Kris - .68 Scarab (.43 Xpower M4 + magi do wypożyczenia) lub na odwrót :)
2.Feldgrau - .68 -scarab (6 magów), tiberius(4 magi) , .43 - Mets ( 2 magi )
3. Tipek Phenom w konwersji DMag , tiberius , (.43 M4 + Magi do wypożyczenia ) , ewentulanie suport w postaci M249 jako A5 która wyglądem i wagowo podchodzi pod real.
4. Ac3 .68 TGR2 Scarab Arms + 0.43 Walther P99
Avatar użytkownika
Ace
 
Posty: 1216
Dołączył(a): 2012-02-21, 21:06
Lokalizacja: Katowice/Sosnowiec

Postprzez Ezechiel » 2013-09-29, 17:46

1. Kris - .68 Scarab (.43 Xpower M4 + magi do wypożyczenia) lub na odwrót :)
2. Feldgrau - .68 -scarab (6 magów), tiberius(4 magi) , .43 - Mets ( 2 magi )
3. Przemo - Tipek Phenom w konwersji DMag , tiberius , (.43 M4 + Magi do wypożyczenia ) , ewentulanie suport w postaci M249 jako A5 która wyglądem i wagowo podchodzi pod real.
4. Ac3 .68 TGR2 Scarab Arms + 0.43 Walther P99
5. Warhammer - Tiberius T9.1 (2 magazynki)
Ezechiel
 
Posty: 523
Dołączył(a): 2013-04-14, 21:04
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Majster JH » 2013-09-29, 18:20

1. Kris - .68 Scarab (.43 Xpower M4 + magi do wypożyczenia) lub na odwrót :)
2. Feldgrau - .68 -scarab (6 magów), tiberius(4 magi) , .43 - Mets ( 2 magi )
3. Przemo - Tipek Phenom w konwersji DMag , tiberius , (.43 M4 + Magi do wypożyczenia ) , ewentulanie suport w postaci M249 jako A5 która wyglądem i wagowo podchodzi pod real.
4. Ac3 .68 TGR2 Scarab Arms + 0.43 Walther P99
5. Warhammer - Tiberius T9.1 (2 magazynki)
6. Majster MR5 ( kilka magów )
7. Szegi MR5 ( kilka magów )
8 .Chaos MR5 ( kilka magów ) TPX (4 magi )
9. Michael MR5 ( kilka magów )
10.Piotr MR5 ( kilka magów )
11.Adam MR5- E ( kilka magów )
12.Jubszy Hammmer 7 , MRX 1szt ( kilka magów )
13. Batro MR5

Kilku jest na dozbrajani ...
http://www.youtube.com/watch?v=JD4HtaIqOn0


S -III, IV, V, VI, VII, IX, X, XII,XIII, XIV, XVI, OPTIMI, B20
Avatar użytkownika
Majster JH
 
Posty: 285
Dołączył(a): 2008-03-20, 14:54
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do SKRZYNKA POMYSłĂ“W

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości