Trening/gra
Termin :
22.10.2010 lub 29.10.2011
miejsce :
Kobiór
Czas :
9- 15
Gra ma być oparta na zasadach milsimowych , polegać będzie na eliminacji grup przeciwnika , ma to być trening z zielonej taktyki , przypomnienie zasad poruszania się w terenie , łączność , przygotowanie misji , łączenie grup , zerwanie kontaktu , pojedynek snajperów . (szczegóły zostaną opracowane na najbliższym spotkaniu AP w Costa Cafe ) .
Garść szczegółów :
W zależności od frekwencji – gracze zostaną podzieleni na 3 osobowe grupy .
Każda grupa będzie składać się z snajpera , obserwatora , broni wsparcia .
Snajper – marker zbliżony wyglądem i funkcją do „broni snajperskiej” mile widziany T9 ale może być nawet zwykły tippmman czy pompeczka - loader 50 i tylko tyle kulek . , radyjko , opatrunek osobisty
Obserwator – luneta , lornetka , radyjko , marker strzelający semi lub burst z loaderem nie większym niż 100 grawitacyjny ( może być zwykły ograniczony lub zasypany odpowiednią ilością kulek – gramy honorowo ) i tyleż kulek przy sobie plus 50 dla snajpera , opatrunek osobisty
Wsparcie – marker wyglądem i wagowo przypominający ( imitujący) „broń wsparcia) dowolny loader , max ilość kul w loaderze i przy sobie łącznie 400 , radyjko
Grupa pościgowa :
Dowolna ilość graczy ( w zależności od frekwencji ) markery preferowane o „zabarwieniu „ militarnym , tryb strzelania max burst , loadery grawitacyjne ilość kulek max 200 , może być broń wsparcia z zasadami j/w – jeden na 5 graczy , opatrunek osobisty – komunikacja w oddziale - werbalna
Zasady:
Postrzał w głowę i korpus – KIA ( odziany w kultowy ręczniczek saltusowy lub kamizelkę odblaskową udaje się do wczesniej wyznaczonego miejsca i nudząc się okrutnie czeka na kolejnych delikwentów )
Postrzał w którą kolwiek kończynę WIA – opatrzony przez kolegę –gra dalej ale na zasadach w miarę realistycznych – noga – gracz kuleje – nie może biegać – opóÂźnia grupę , ręka – kończyna jest bezwładna – nie gra – ciężko strzelać z biodra i się doładować – chyba że ma się „bron krótką” - więcej niż jedno trafienie – KIA , nie opatrzona rana przez 10 minut – KIA
Postrzał w marker – osprzęt – sprzęt wyeliminowany – marker nie gra – radio , fat – nie gra .
Można zabrać ammo koledze lub martwemu ale tylko do zasypania swojego loadera , jeśli marker lub fat jest trafiony nie można z niego zabrać ammo ,
Grupa snajperska wyrusza z wyznaczonego punku i ich zadaniem jest spotkanie się z druga grupą w wyznaczonym punkcie i wspólne przemieszczenie się do wyznaczonego miejsca .
Zadaniem tej grupy jest unikniecie kontaktu z grupą pościgową i dotarcie bez strat do punktu wyznaczonego .
Ten scenariusz daje możliwość przećwiczenia poruszania się w małej , wyspecjalizowanej grupie , nawiązanie łączności z inna grupą i przy wspólnym wspieraniu się – odnalezienie miejsca zbiórki .
Grupa pościgowa – wyrusza z wyznaczonego miejsca , ich zadaniem jest odnalezienie i zlikwidowanie przeciwnika .
Ten scenariusz daje możliwość przećwiczenia poruszania się w większej grupie , nawiązywania w oddziale łączności werbalnej , likwidacji małych grup w starciu otwartym – pościgu .
Drugi scenariusz
Grupy snajperskie udają się w teren usiłują wykryć i zlikwidować w serii zasadzek silny patrol ,
Grupa patrolowa udaję się do wyznaczonego punktu w szyku patrolowym – zadanie dotrzeć do punktu z jak najmniejszymi stratami własnymi
Oczywiście jest to ramowy scenariusz- który zostanie dopracowany w drobniejsze szczegóły no i wszystko zależy od frekwencji – musi być minimum 15 osób by gra miała sens – przy mniejszej frekwencji zagramy dwa mniejsze scenariusze – limity pozostają bez zmian – kulki , hp/co2 we własnym zakresie