HT, FT i AHT zapraszają zaprzyjaÂźnione drużyny i graczy na grę lokalną na zasadach milsim.
Informacja ogólna:
Czas: 7 VIII 2011 (niedziela) 10.00-18.00 (od 18.00 ognisko/grill i integracja).
Miejsce: cegielnia Zelów.
Zasady: milsim (limity na loader oraz zapas kulek, system trafień oraz leczenie).
Misje: walka w terenie zabudowanym, patrolowanie drogi itp. (inne niż podczas Hue 1).
Strony: USA kontra Wietnam Północny.
HP i kulki: we własnym zakresie.
Składka: 5 zł zbierane na miejscu (chusty VC, pirotechnika, itp.). Termin zgłaszania chętnych: do 31 VII 2011.
Zgłoszenia: lista na forum lub na adres: pol.rosso@gmail.com .
Uczestnicy: zaprzyjaÂźnione drużyny i gracze (AC i AP) z doświadczeniem milsimowym plus 6 otwartych zaproszeń dla graczy AC bez doświadczenia milsimowego.
Szczegóły:
Zasady ogólne:
Obwiązuje łańcuch dowodzenia (gracze wykonują rozkazy dowódców).
Obowiązuje zasada camo-only (ubiór w kamuflażu lub kolorze maskującym).
Obowiązuje zasada symulacji (np. ranny w nogę nie może chodzić itp.).
Gracz i jego wyposażenie jest nietykalne z wyjątkiem amunicji i granatów paintballowych.
Amunicję i granaty paintballowe można ukryć na terenie gry, zabrać z wrogiej kryjówki, odebrać KIA/POW.
KIA/POW oddaje całą amunicję i wszystkie granaty paintballowe lub wyraża zgodę na przeszukanie.
Należy stosować zdrowy rozsądek (np. nie strzelać z bliska do nieuzbrojonego, ale eliminować hasłem: Zabity! itp.).
Uczestnicy milsima biorą udział w grze na własne ryzyko i odpowiedzialność.
Bezpieczeństwo:
Markery kal. 0,68 i 0,50: maks. 300 fps.
Markery kal. 0,43 i 0,40: maks. 400 fps.
Szybkostrzelność: maks. 15 bps.
Amunicja: kulki z farba, kulki pudrowe.
Granaty: dymne, paintballowe pirotechniczne i pneumatyczne (bez pirotechniki).
Nakaz noszenia barrel bagów poza terenem gry.
Zakaz atakowania nierozpoznanego celu.
Brak maski/gogli podczas kontaktu: zakaz atakowania, wszyscy w pobliżu KIA.
Użycie gwizdka wstrzymuje grę.
System trafień:
Gra na splaty, trafienia i rozbryzgi granatów.
W sytuacjach niejasnych o trafieniu decyduje trafiony.
Trafienie w głowę: KIA (zabity).
Jedno trafienie w korpus: WIA (ranny).
Dwa i więcej trafienia w korpus: KIA.
Trafienie w kończyny: WIA.
Trafienie w broń: broń niesprawna do zerwania kontaktu.
Wyleczenie WIA: założenie opatrunku na każde miejsce trafienia.
WIA nie wyleczony w ciągu 15 min.: KIA.
KIA: pada na ziemię, zakłada kamizelkę odblaskową, czeka do końca wymiany ognia lub przeszukania, idzie do HQ (centrum dowodzenia) gdzie czeka 30 min.
Eliminacja cicha/humanitarna: na hasło Zabity!/Ranny!, tylko w sytuacji oczywistej, bez możliwości auto-eliminacji.
Specjalności:
Strzelec: magazynek niestandardowy wyłącznie maks. 50 szt., amunicja maks. 150 szt.
MG (wsparcie): magazynek maks. 200 szt., amunicja maks. 400 szt., długość broni min. 0,8 m, waga broni min. 6 kg.
Medyk (sanitariusz): jak strzelec plus możliwość leczenia WIA.
1 MG, 1 medyk na 5 ludzi.
POW (jeniec):
POW obowiązują takie same zasady jak pozostałych graczy (np. może zostać WIA, KIA, uciekać, wrócić do walki jeżeli posiada amunicję lub granat itp.).
Czas przetrzymywania: maks. 30 minut.
Przesłuchanie: maks. 10 pytań zamkniętych (odpowiedÂź tak/nie), min. 6 odpowiedzi prawdziwych.
Unieruchomienie: związanie w sposób umowny (umożliwiający uwolnienie się w sytuacji wyjątkowej), z możliwością rozwiązania tylko przez innego niezwiązanego gracza.
Wyposażenie obowiązkowe:
Maska/gogle.
Kamizelka odblaskowa.
Kompas.
Gwizdek.
Telefon komórkowy z nr alarmowym.
Opatrunek osobisty.
Pojazd:
Pojazd może brać udział w walce (z pojazdu można strzelać, do załogi pojazdu można strzelać).
Załogę pojazdu obowiązują takie same zasady jak pozostałych graczy (np. może zostać WIA, KIA, POW itp.).
Należy zachować szczególną ostrożność podczas gry w pobliżu pojazdu (np. nie wchodzić pod pojazd, zachować bezpieczną odległość na wypadek przemieszczenia się pojazdu).
Pojazd można zniszczyć granatem dymnym GD-10 odpalonym pod pojazdem lub w odległości maks. 1 m od pojazdu.
Pojazd można zniszczyć przy pomocy RPG (granatnika) dostarczonego przez organizatora.
Operator RPG: jak strzelec plus RPG z możliwością trzykrotnego użycia w ciągu gry.
Pojazd po wyeliminowaniu załogi jest uznany za zniszczony.
Zniszczony pojazd: zostaje oznaczony kamizelką odblaskową, odjeżdża do HQ gdzie czeka 1 godz.
Mapa terenu gry
Lokalizacja cegielni Zelów:
http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s ... 8&t=h&z=15
Bitwa o Hue 1968 r. w filmie
Full Metal Jacket, 1987, reż. Stanley Kubrick. Druga część filmu nawiązuje do odbijania Hue z rąk Wietnamczyków z Północy.
[youtube]<object width="480" height="390">
<param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/LoJ108-X9jc&hl=pl_PL&fs=1"></param>
<param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param>
<embed src="http://www.youtube.com/v/LoJ108-X9jc&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="390"></embed>
</object>[/youtube]
Inne informacje
Gra na tego rodzaju zasadach jest nieco odmienna od woodsballa, czy gier scenariuszowych. Gracze muszą posiadać pewne umiejętności orientacji w terenie, takie jak korzystanie z kompasu i mapy. Teren jest większy i czasami trzeba samodzielnie przejść kilkaset metrów do wyznaczonego punktu. Rozgrywka ma bardziej zespołowy charakter i jest bardziej nastawiona na wykonanie zadania. Dynamika i charakter rozgrywki może być bardzo różna. Podczas Hue 1 miałem okazję brać udział w ok. 6 starciach bezpośrednich, ale może też zdarzyć się wielogodzinna misja polegającą np. na obserwacji. Należy nastawić się na to, że generalnie strzela się mniej niż w grach tradycyjnych, ale też jest generalnie mniej przerw na popijanie i ploteczki. Jeżeli ktoś zaangażuje się w zadanie może grać praktycznie wiele godzin non-stop, często w palącym słońcu, co bywa obciążające fizycznie i nie tylko. Z uwagi na limity oraz karę czasową do starć bezpośrednich podchodzi się w nieco inny sposób, ostrzał wymaga staranniejszego wycelowania, większe znaczenie ma pozycja, manewr, współpraca i przygotowanie do akcji. Standardowo milsimy trwają dobę lub dłużej, w przypadku proponowanej gry jest okazja by samemu posmakować mniej obciążającej formy milsima i zobaczyć co to jest oraz ile jest prawdy w krążących opiniach. Jesteśmy w stanie ogarnąć ok. 6 osób z AC bez doświadczenia milsimowego (ale z doświadczeniem paintballowym). Drużyny także mogą dobierać takie osoby, ale robią to na własną odpowiedzialność.
Organizacją oprócz mnie zajmuje się Koniu (HT) oraz VojciechU (FT). Sceneria oraz klimat pozostają taka same jak na Hue 1, ale zadania będą inne. Wietnamczycy z Północy dostaną chusty (arafatki) VC na szyję do identyfikacji. Magazynki strzelców posiadają pojemność maksymalną 50 kulek. Dopuszcza się wyłącznie małe magazynki nie budzące wątpliwości przy pobieżnym oglądzie. Nie dopuszcza się magazynków standardowych, w których prowizorycznie ograniczono pojemność, np. przez wepchnięcie do środka papieru. Podczas gry można używać granatów dymnych oraz paintballowych pirotechnicznych. Jest środek lata i osoby które będą używać pirotechniki powinny zachować szczególną ostrożność.
Teren w Zelowie jest tak dobry, a ostatnia gra była tak klimatyczna, że nie mam ochoty wymyślać nic nowego, mam ochotę to powtórzyć.
Zgłoszenia
Zgłoszenie powinno obejmować nazwę gracza, informacje o drużynie i adres email.
Lista graczy bez doświadczenia milsimowego:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Lista chętnych:
1. Pol AHT pol.rosso@gmail.com
2.