Gry symulujące pole walki - MILSIM - Paintball

wszystko co chcecie wiedzieć, a boicie się zapytać

Gry symulujące pole walki - MILSIM - Paintball

Postprzez Przemo » 2008-04-27, 18:32

Główne zasady przewidują min :

- medyka w drużynie, który nosi pewną ilośc bandaży , każdy "zraniony" po obandażowaniu gra dalej. Ilośc bandaży ograniczona. Ranę trzeba owinąc (opatrzyc)- rannych mogą wyciągac z ognia walki koledzy z drużyny, ale nie leczyć.

- trafienie w broń nie eliminuje - można korzystac z zapasowej, lub (i) w drużynie jest "technik uzbrojenia" - ktoś kto naprawi broń (czas tej operacji do ustalenia)

- scenariusze, w których czasem trafi się że i przez 2h sobie ktoś( czasem nikt) nie postrzela, bo na patrolu ludzie się będą po prostu mijac. Zadania okażą się dośc rozbieżne dla drużyn itp. Ekstremalne sytuacje. np, kiedyś dla zmylenia przeciwnika przechodziliśmy rzeką w sprzęcie(mundurach,butach itp) wody było po pas!!

- Ostre akcje, które będą wymagały czasem poświęcenia się dla innych ze swojej drużyny wg. zasady : ja sobie nie musze postrzelac, ważne ze jeżeli moi koledzy mają lepszą pozycję i sytuację to niech oni zrobią zadanie za mnie (trzeba się zastanowic co wtedy zrobic aby ich wsprzec najlepiej, zrobic zamieszanie, dać cover itp).

- Limity na ammo np. jeden gość na drużynę z automatem (400kulek) reszta, po 100-200max.

- małe loadery żeby się ładować po 20, 30 kulek (ewentualnie 80 jako magazynek bębnowy). Duże loadery 200 tylko dla automatów symulujących cięższe szybkostrzelne karabiny typu PK itp.

- Zastanawiam się nad używaniem kamizelki kuloodpornej - głównym wymogiem by było noszenie prawdziwej, swoje kg ważącej (utrudnienie) , dodatkowym utrudnieniem np. to że trafiony gość z kamizelką "nieczynny" leży przez powiedzmy 5min. kamizelka ratuje tylko przed trafieniem w miejsca które osłania. Kamizelki taktyczne nie mogły by symulowac kamizelek kuloodpornych.

- PODSTAWOWA ZASADA !!! gramy na trafienia (splat nie jest konieczny do wyeliminowania przeciwnika). Trafienie liczone jest jako dostanie kulką, nie musi się ona rozbić. Mówimy tu o logicznych trafieniach, nie o jakimś turlaniu się kulek po ziem itp idiotyzmach. Chodzi o to , że jeżeli kulka opuści lufę i trafi kogoś powiedzmy z z odległości 10m i nie rozbije się bo trafi w miękki mundur, "puszystą" osobę itp. to trafienie jest zaliczone.

- każdemu może się zdażyc że dostanie i w ferworze walki nie poczuje, nie ma wtedy znaczenia czy splat był czy nie, można o tym po prostu nie wiedziec że się dostało. Koledzy powinni oznajmic trafionemu o zaistniałym fakcie, ewentualnie przeciwnik. Jeżeli nikt nie jest pewien trafienia uznajemy po prostu że go nie było.

- biorąc powyższe pod uwagę "terminatorzy" i "scieracze" grają z nami tylko raz. Następnym razem szukają innych znajomych do gry.

- do gry dopuszczone są markery RAM (RAP) , których prędkość wylotowa kulki waha się w granicach 350-450fps - przeprowadzono wiele testów i ogólnie oficjalnie potwierdzono że kulka kalibru 0,43 wystrzelona z taką prędkością powoduje dużo mniejsze uszkodzenia (czegokolwiek, w tym i ciała)niż kulka 0,68 którą wszyscy paintballowcy strzelają.

zródło:
http://matys.home.pl/forum/viewtopic.ph ... sc&start=0
Saltus III,IV,V,VII; Unit 03,04,07; Igła: I; Blackops II,IV; Ramsar I,III; Bravo Two Zero; Wilczy Szlak; KASKADA; RedFall 2013; SALAMANDRA; GreenCoat II; AEGIS 2015
Avatar użytkownika
Przemo
moderator
 
Posty: 2257
Dołączył(a): 2008-03-14, 21:50
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez dellos » 2008-11-01, 18:27

Bardzo dobry tekst odnośnie MilSim'u i część napewno wykorzystam z innymi zainteresowanymi :)
dellos
 

Postprzez twbolek83 » 2011-05-31, 11:22

Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
Avatar użytkownika
twbolek83
Administrator
 
Posty: 2316
Dołączył(a): 2009-12-28, 14:53
Lokalizacja: olkusz

Postprzez twbolek83 » 2011-05-31, 11:55

a tu wersja dla tych co maja problem z przegladarkami

Przepis na udany milsim

Jechać czy nie jechać? Tłuc się pół Polski i jechać na milsim czy nie jechać?
Na podstawie swoich doświadczeń mogę powiedzieć że nikt (nawet bardzo doświadczony organizator) i nic nie może nam zagwarantować że będziemy się dobrze bawili na milsimie.
Ale może może są jakieś sposoby aby upewnić się że dobrze spędzimy czas i będziemy zadowoleni?
Pomyślmy:

Po pierwsze, sprawdzamy w kalendarzu czy mamy czas aby poświęcić swój wolny czas na taplanie się w błocku, jeżeli tak to zaklepujemy termin imprezy i walczymy jak lew aby nam ten wolny termin nie wypadł, nie ważne czy będzie o to prosił szef, żona czy dziecko. W ten sposób zaoszczędzisz kłopotu sobie, kolegom i orgom.

Po drugie, musisz mieć też czas na przygotowania, nie ma co jechać na ostatnią chwilę. należy powtórzyć sobie reguły gry ewentualnie sprawdzić czym różną się reguły tej konkretnej gry od reguł powszechnie uznawanych na tego typu imprezach, poza tym należy sprawdzić/skompletować wyposażenie/jedzenie pod względem danej misji. Dobrze jest zrobić co najmniej jeden trening z zespołem przed imprezą.

Po trzecie, w czuj się w fabułę czy charakter naszej przyszłej misji/scenariusza. Często przed misją aby nam ułatwić wczucie się w grę organizator podrzuca nam różne strzępy informacji. Wczucie się może polegać na odpowiednim przygotowaniu mentalnym czy chociażby w pasujące wyposażenie. Przyjemniej jest polować na żołnierza\Wietkongu odpowiednio zachowującego się i wyposażonego.

Po czwarte, należy pilnować terminów kiedy się zapisać, kiedy wpłacić składkę.

Po piąte, punkt ten nie jest obowiązkowy aczkolwiek przydatny. Uruchamiamy tzw. Biały wywiad. Zbieramy informacje o terenie przyszłej gry z uwzględnieniem rodzaju rosnącej tam roślinności, średnich temperatur, długości dni i nocy itp. sprawdzamy jakie zespoły jadą.

Po szóste,dobieramy sobie doborowe towarzystwo z którym dobrze Ci się współpracowało podczas podobnych imprez. Nie chodzi tylko o członków zespołu, warto również dobrać sobie dobrych sojuszników w postaci innych zespołów z którymi już wcześniej współpracujemy lub mamy nadzieje w przyszości rozpocząc współprace.

Po siódme, odpowiednie nastawienie. Chyba najważniejszy punkt tego artykułu. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie po co tak na prawdę chcesz poświęcić swój czas i pojechać na daną imprezę. Powody mogą być różne. przeżyć ciekawą przygodę?
sprawdzić się w trudnych warunkach?
chcesz pojechać bo wypada aby być na takiej imprezie?
przetrenować własny materiał szkoleniowy w ramach większej operacji?
po prostu odpocząć od trudów codzienności?
udowodnić swoje talenty przed sobą lub przed innymi?
itd. itp. można wymieniać bez końca.
Sprawa jest trudna, bo na milsimie możesz polec zaraz na początku, możesz mieć nudne i głupie rozkazy. Bez odpowiedniego nastawienia możesz zepsuć sobie i innym zabawę. To jest najczęściej początek do powstawania/rozszerzania się asgejowego piekiełka.

Po ósme, zachowanie w czasie gry. Zachowuj się tak jakby normalny człowiek chciałby być traktowany, stwierdzenie może wydawać się banalne. Chociaż po kilkunastu godzinach morderczego zmęczenia bez spania może wyjść z Ciebie niezły diabeł. Pamiętaj to aż i tylko gra, czyli daj z siebie wszystko ale nie przeginaj.

Po dziewiąte, zachowanie po grze. Wydaje się że w naturze asgeja emocje negatywne przeważają nad pozytywnymi. To co że fajnie spędziłeś czas z przyjaciółmi i swoim hobby, trzeba przecież na forum dyskusyjnym w temacie "wrażenia po imprezie" wylać na monitor swoje bolączki co nam się nie podobało,
Nie twierdze że nie należy krytykować, jednak powinno się ograniczyć do krytyki konstruktywnej.
To jest bardzo trudne, oddzielić swoje subiektywne odczucia i zachować je dla siebie. Ludzie są niestety/na szczęście różni jedni lubią jabłka inni gruszki trzeba to na swój sposób uszanować. Ew, ograniczyć do siebie dostęp ludziom który próbują na siłę narzucać swoje argumenty - ale to już wykracza temat tego artykułu.

Po dziesiąte, zrobiłeś coś żle, przemyślałeś spawę, przyznałeś się do błędu. Już nie powtórzysz tego błędu. Będą z Ciebie ludzie.
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
Avatar użytkownika
twbolek83
Administrator
 
Posty: 2316
Dołączył(a): 2009-12-28, 14:53
Lokalizacja: olkusz


Powrót do MILSIM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron