Witam,poniżej proponuje zunifikowac pewne sprawy:
zasady trafień, loadery/faty, pirotechnika itp......tak aby nie bylo niedomówień przy milsimach kto zabity, kto ranny itp:)
OGĂLNE ZASADY SYMULACJI MILITARNYCH (O.Z.S.M)
Wyposażenie:
Wyposażenie obowiązkowe:
Gwizdek, kompas, telefon komorkowy z nr alarmowym
Bandaż 2 sztuki
Gogle/maska
Strzelec
Marker:
spust: semi, burst , full auto
loader 36/50
ilośc ammo w fatatch: max 150
markery zasilane z magazynków cal. 68 (rap4/milsigi): maksymalnie 10 magazynków
broń osobista maksymalnie 5 magazynków po 8 kul
maksymalnie łacznie 4 granaty (dymne, PB, flashbang)
RKM (1 RKM na minimum 4osoby w drużynie)
Marker:
spust: semi, burst , full auto
loader 200
ilośc ammo w fatatch: max 200
broń osobista maksymalnie 5 magazynków po 8 kul
maksymalnie łacznie 4 granaty (dymne, PB, flashbang)
technik/zaopatrzeniowiec
Marker:
spust: semi, burst, full auto
loader 36/50
ilośc ammo w fatatch: max 150
markery zasilane z magazynków cal. 68 (rap4/milsigi): maksymalnie 10 magazynków
broń osobista maksymalnie 5 magazynków po 8 kul
maksymalnie łacznie 4 granaty (dymne, PB, flashbang)
Technik naprawia broń oraz jest mibilnym zaopatrzeniem:
Moze posiadac przy sobie w plecaku masymalnie 400 kul ktorymi moze uzupełniac tylko i wylacznie faty /magazynki w milsigach i rap4.
Technik nie dosypywuje kul do laderów.
Technik moze dodatkowo w plecaku posiadac do 10 sztuk granatów
Technik moze dodatkowo w plecaku posiadac do 6 sztuk min.
tylko technik moze nosic ze soba zestawy naprawcze, baterie, wyciory itp
Medyk
Marker:
spust: semi, burst , full auto
loader 36/50
ilośc ammo w fatatch: max 150
markery zasilane z magazynków cal. 68 (rap4/milsigi): maksymalnie 10 magazynków
broń osobista maksymalnie 5 magazynków po 8 kul
maksymalnie łacznie 4 granaty (dymne, PB, flashbang)
Apteczka polowa w skłąd której wchodzi 8 bandazy
Nosze (opcjonalnie)
POJAZDY:
osoba uzyczajaca pojazd ponosi pelna odpowiedzialnosc za zniszczenia, uszkodzenia pojazdu w czasie gry/milsima i nie moze obciazac kosztami ewentualnych napraw uczestnikow gry
Kazdy pojazd (oprócz quada i helikoptera) jest magazynem, pkt respawn, jednak czas uleczenia jest dwukrotnie dłuższy niz w stacjonarmym szpitalu polowym,
pozostawienie niesprawnej (postrzelonej) broniw pojezdzie na 5 minut naprawia broń
Dopuszcza sie w uzyciu pojazdów kołowych:
quady:
1 trafienie w quada z markera: unieruchamia pojazd
najechanie na mine/uderzenie granatem PB unieruchamia pojazd i powoduje rane cieżka u kierowcy/pasażera
Pojazdy 4x4, furgony, busy i inne pojazdy osobowe
Pojazdy powinny byc oznaczone z przodu na przedniej szybie okregiem z tasmy po ktorym 1 trafienie z markera w okreg unieruchamia pojazd
najechanie na mine/uderzenie granatem PB unieruchamia pojazd i powoduje rane cieżka u kierowcy
trafienie w pojazd z RPG niszczy pojazd oraz osoby w nim znajdujące sie
Pojazdy pancerne (imintujace pancerne)
Tylko trafienie w pojazd z RPG niszczy pojazd oraz osoby w nim znajdujące sie
Pojazdy lotnicze lub je imitujace:
helikoptery (pojazdy imitujace helikopter) musza byc oznaczone kwadratem z tasmy klejacej na kazdej z szyb boków pojazdu,
trafienie w pojazd z RPG niszczy pojazd oraz osoby w nim znajdujące sie
ostrzelanie pojazdu z markera (wiecej niz trzykrotne trafienie w jeden kwadrat) powoduje awaryjne ladowanie pojazdu (pasazerowie nie sa ranni i nie sa zabici)
Pirotechnika:
Dozwolone jest korzystanie z każdych atestowanych granatów, świec dymnych itp dopuszczonych do sprzedazy w Polsce bez pozwolenia MSWiA
- Granat PB
- Granat Dymny
- Granat FlashBang
- miny z farbą, dymne,
- miny dzwiękowe
Nieatestowana pirotechnika moze byc tylko stosowana po konsulatacji i akceptacji pozostałych graczy.
System trafień:
Trafinie bez widocznego splata jest także trafieniem
Za przeciwnika trafionego (ranny/zabity) uznaje sie tylko osobę postrzelona z markera, osobę w pobliżu której upadl granat PB (promień 3 metry), osobę która weszła na mine, bombę, osobę wobec której zastosowano Sillent Kill
Sillent Kill:
Podejscie do przeciwnika, zlapanie go oraz podanie komendy "sillent kill" powoduje KIA
UWAGA: Brak komendy sillent kill nie powoduje KIA i przeciwnik moze sie bronic!
podejscie do grupy przecinikow i dotkniecie jednego gracza z komenda "sillent kill"powoduje tylko elimnacje dotknietej osoby a nie calej drużyny!
Granaty/miny:
Gratan PB: wrzucony granat do pomieszczenia. pojazdu zabija przebywające tam/w nim osoby
wybuch granatu na wolnym powietrzy zabija wszystkie osoby w promieniu 3 metrów
Mina dzwiękowa, dymna, PB: zabija osobe ktora na nia nastąpiła
RPG:
Granat RPG który zostaje wstrzelony do pomieszczenia, okopu, budynku zabija wszystkie osoby w budynku/okopie/umocnieniu
Rana lekka:
Gracz moze sam opatrzyc sobie rane lekka i po opatrzeniu konczyna wraca do sprawnosci,
kontakt z medykiem leczy każda rane lekka po zdjeciu opatrunków przez medyka
Trzykrotne trafienie w konczyny (niekoniecznie te samą) powoduje rane cieżka
Rana cieżka:
Moze byc opatrzona tylko przez medyka a ranny nie moze sie poruszac, po opatrzeniu ranny musi zostac przetransportowany/dojsc z pomoca innego gracza do punktu respawn gdzie pozostaje na okres 10 minut.
podczas transportu caly czas bierze udział w grze (mozna w niego strzelac....konwencja genewska mowi co innego)
Konczyna górna:
1 trafienie: rana lekka (nie mozna uzywac konczyny do ostrzeliwania sie bez opatrzenia)
2 trafienia: w te sama konczyne = rana cięzka
Konczyna dolna:
1 trafienie rana lekka (nie moze poruszac sie bez opatrzenia ale moze sie ostrzeliwac) po opatrzeniu ranny moze tylko sie czolgac lub kulec (nie moze biegac)
2 trafienia w te sama konczyne = rana cięzka
Korpus (od posladków po barki)
1 trafienie: rana cieżka (ranny nie moze sie ostrzeliwac)
2. trafienia: KIA
Głowa i szyja:
1 trafienie w hełm: rana cieżka
1 trafienie: KIA
Trafienie w marker:
1. Trafienie w optyke, grip itp nie ma wplywu na broń
2. trafienie w lufę, korpus broni, loader eliminuje broń z uzytku (do naprawy przez technika/zaopatrzeniowca)
3. trafienie w magazynek włozony do markera (milsig,rap4) powoduje trwale uszkodzenie tego magazynku (do naprawy przez technika/zaopatrzeniowca)
Jeńcy:
Złapany gracz może byc wziety do niewoli (czas maksymalny 15 minut)
Gracz zostaje rozbrojony poprzez zabranie granatów, wysypanie kulek z markera, wypiecie magazynków z broni krótkiej jak i milsig/rap4
Pozostawienie uzbrojonej (naładowanej) broni oznacza iz jeniec jest uzbrojony
Jenca mozna zabic (sillent kill, strzeal z markera), zranic,
Jenca mozna zwiazac:
jakiekolwiek zwiazanie rak powoduje nizmoznosc oswobodzenia sie bez pomocy innego gracza
Jakiekolwiek związanie nóg powoduje niemoznosc poruszania sie jeńca bez pomocy osób trzecich
Jakiekolwiek przywiazanie jeńca do krzesła, drzewa, innego eelmentu stalego powoduje nimoznoc poruszania sie jeńca bez odwiazania przez innego gracza
Zwiazany jeniec ma możliwosc uzywania przedmiotów o ile mu na to ruchy pozwola ale nie moze sie sam oswobadzac
Jencowi mozna zabrac amunicje poprzez dosypanie jednemu graczowi do fata (nie mozna mu zabrac broni i pirotechniki jedorazowego uzytku) lub mozna stosowac konwencje genewska,
Jencowi można zadać maksymalne trzy ogólne pytania z czego jedno musi byc kłamstwem a na pozostałe musi udzielic poprawnej (prawdziwej) odpowiedzi
Po powrocie do własnej jedostki (uwolnienie jeńca) jeniec moze udzielic poprawnej (prawdziwej)odpowiedzi na jedno pytanie zadane przez swoich żołnierzy i nie może skłamac.
Podane czasy respown/wykluczenia z gry moga byc skrocone lub wydłuzone w/g potrzeb i czasu trwania milsima.
opuszczenie gry mozliwe jest tylko poprzez uwczesniejsze poinformowanie dowdocy/organizatora milismu
uzycie gwizdka wstrzymuje gre
Uczestnicy milsima biorą udzial w grze na własne ryzyko i odpowiedzialnosc.
Jakiekolwiek naruszenia prawne, urazy i inne zdarzenia losowe posostaja w odpowiedzialnosci osób które uczestnicza w tych wydzraeniach a organizator nie ponisi odpowiedzialności.
To tak na wstepie...
Chcialbym ujednolicic zasady aby na kazdej imprezie pod patronatem Armi Poludnie (moze z czasem calego kraju) byly stosowne zasady O.Z.S.M
Czekam na kometarze i propozycje....
Zróbmy to raz a dobrze wtedy pomimo ogromu zasad ale stalych zasad latwo bedzie je przyswoic i zapamiętac...
Sorki za literówki itp