Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014
Napisane: 2014-10-13, 22:29
LOK MILSIM zaprasza na grę o delikatnym zabarwieniu MILSIM’owym (na zasadach MAGFED). To nie jest oficjalny MOG - o nim wkróce.
Data: 25-26 październik (można brać udział w całości lub tylko w niedzielę);
Miejsce: lasy przy Bukownie (k.Olkusza) MGRS 34UCA9362065235; niewielkie stare korytarze po kopalni,
wąwozy (więcej w opisie poniżej);
SYTUACJA TAKTYCZNA
Grupa separatystów walcząca o oddzielenie się Renji od Republiki Astańskiej przechwyciła ładunek rakiet ‘ziemia-powietrze’. Zamierzają zestrzelić śmigłowiec, którym dyplomaci (przewidywany czas zdarzenia 16:00 LT 26 OCT 14) lecą negocjować nowy podział granic (w tym warunki pozostania Renji w granicach Rep. Astańskiej).
Dzień wcześniej (czas zdarzenia 19:23 LT 25 OCT 14) separatyści zestrzelili zwiadowczy samolot załogowy. Pilot zdążył się katapultować. Nie wiemy, czy zdążył dotrzeć do szczątków samolotu i odzyskać kamerę. Nie wiemy jaki jest jego obecny stan kondycyjny.
Żadna ze stron konfliktu (oficjalne władze Renji oraz Rep. Astańskiej) nie popierają rozdziału granic między państwami ani działań separatystów, wyrażając powszechny sprzeciw wobec nielegalnych i agresywnych działań grup buntowniczych.
Otwarty atak z powietrza na buntownicze jednostki nie jest możliwy w zaistniałej sytuacji politycznej. Istnieje prawdopodobieństwo użycia jednostek SOF przeciw separatystom.
Niejasne są przyczyny zestrzelenia samolotu zwiadowczego w sytuacji, kiedy celem/priorytetem zbuntowanych oddziałów wydaje się być delegacja dyplomatyczna.
Korytarz powietrzny w rejonie działań niestabilny. Prawdopodobne zagrożenie: MANPADS: 9K38 IGLA / SA-18 Grouse. Informacja niepotwierdzona.
TEREN
Zróżnicowane lasy, przeważnie bukowe. Teren pagórkowaty o wysokości bezwzględnej ok. 400m i przewyższeniach względnych w granicach do 50 metrów. W okolicy nieaktywne pozostałości po działaniach górniczych (wydobycie srebra, cynku, ołowiu), głównie niewielkie szyby w okolicy G.Kozłowej (stwierdzono cztery, z czego jeden zbadano. Szacunkowa długość przebytego korytarza około 70-100m, szerokość korytarza w granicach 1-1.5m, wysokość 0.8-2m, przeważnie sklepienie niskie, utrudniające pełną sprawność taktyczną. Wskazana noktowizja, brak światła zastanego. Podłoże korytarza nierównomierne, wykute w kamieniu, wskazana ostrożność przy przemieszczaniu się). W korytarzach znaleziono ślady obecności, pozostałości po świecach typu tealight.
Widoczność w lasach bukowych zróżnicowana, możliwa do 100m w terenie, i do 200m na drogach. Wskazana nadzwyczajna ostrożność w trakcie poruszania się, mimo w/w widoczności często można natknąć się na wyrobiska, wąwozy, doły, sprzyjające tworzeniu zasadzek. Obecność cywilna w okolicy możliwa. Obecność pracowników leśnych znikoma, ale możliwa. Obecność pojazdów możliwa, wskazany napęd 4x4 (drogi zalane w deszczowej porze, błotniste, grząskie).
Ostatnia aktualizacja rozpoznania: 02 OCT 14.
METEO
Przewidywane warunki:
w dzień: (25 OCT 14 - 26 OCT 14) - niewielkie zachmurzenie (20%-30% nieba)
w nocy: (25/26 OCT 14) - niewielkie zachmurzenie (20%-30% nieba)
Temperatura odczuwalna w dzień: (25 OCT 14 - 26 OCT 14) w granicach 12*C
Temperatura odczuwalna w nocy: (25/26 OCT 14) do -1*C
Opady w dzień i w nocy: (25-26 OCT 14) : brak
Wiatr południowy (25-26 OCT 14): 22km/h (w porywach do 45km/h) na otwartej przestrzeni.
Zachód Słońca: 25 OCT 14 - 17:35 LT
Wschód Słońca: 26 OCT 14 - 06:21 LT
Zachód Słońca: 26 OCT 14 - 16:33 LT
Księżyc: 25/26 OCT 14 wychodzi z nowiu (niespełna 1% widoczności tarczy).
Zachód Księżyca - 18:29 LT 25 OCT 14 - (około godzinę po zachodzie Słońca).
UWAGA: w nocy 25/26 OCT 2014 następuje zmiana czasu lokalnego. O godzinie 3:00 LT przesuwamy zegarek na 2:00 LT
Warunki pogodowe mogą ulec zmianie.
ZADANIA
Przekazane zostaną dowódcom grup na odprawie.
----
ZASADY GRY
Zgłoszenia:
Podjęliśmy decyzję, by lista nie była oficjalna, a strony nie wiedziały z góry, kto, kiedy, gdzie przyjedzie i po jakiej będzie stronie. Chęć udziału w grze proszę o zgłaszanie na priv/PW do mnie.
W zgłoszeniu prosimy podać: ilość osób, nazwę drużyny, stronę po której chcecie wystąpić (SOF czy separatyści).
Zdajemy sobie sprawę, że jest spore obłożenie terminami gier i czasu mało do 25 października, dlatego zastrzegamy możliwość odwołania gry, gdyby zgłoszony stan osobowy był zbyt mały, chyba że zgłoszeni gracze wyrażą chęć grania mimo wszystko (minimalna zalecana ilość graczy 15-16 osób). Wtedy przeskalujemy scenariusz pod mniejszą grupę (teren gry pozostaje bez zmian).
Markery:
MARKERY TYLKO MAGFED – jedynie magazynki, nie ma możliwości udziału z TACCAP’em bądź klasycznymi leaderami paintball’owymi. Wyjątek stanowi broń wsparcia (marker powinien być stylizowany na broń wsparcia, długość i waga zbliżona do oryginału – np. SAW. Dozwolony jeden karabin ciężki na 4-5 graczy).
UWAGA: Tylko kulki z wypełnieniem clear, pudrówki lub ciemnozielone wypełnienie (z powodu prac leśnych nie możemy zostawiać na drzewach śladów, które mogłyby spowodować ich wycięcie przez roztropnego drwala).
Miejsce gry:
Lasy w okolicy Bukowna (k.Olkusza) – rejon o rozmiarze 9km2 o przybliżonych współrzędnych: MGRS 34UCA9362065235 (dokładne lokalizacje startu dla wszystkich stron biorących udział w grze podane zostaną na priv).
UWAGA: dla zachowania bezpieczeństwa graczy – nie strzelamy wewnątrz jaskiń i korytarzy kopalnianych. Gracze broniący wejść do jaskiń/korytarzy kopalnianych strzelając mogą chować się w obrysie wejścia, ale nie wewnątrz i robią to tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność.
WPISOWE
Proponujemy symboliczne wpisowe w kwocie 10pln/osobę, które przeznaczymy na: samochód/samochody terenowe do przerzucania graczy w trakcie gry w lesie oraz na drobne gadżety do wykorzystania w grze/ wydruki map i innych materiałów dla graczy. Zrzutka na miejscu.
Czas grania:
W sobotę: UPDATE:
- zrezygnowaliśmy z gry nocnej z powodu małego składu osobowego chętnego do działań w nocy. Spotykamy się o 16:00 by poćwiczyć "zieloną", powymieniać się doświadczeniami, integrować się.
W niedzielę:
Akcja właściwa dla wszystkich chętnych. Spotkanie o 09:00.
Odprawa od 09:00 Separatyści / od 09:30-09:45 SOF. Zakończenie o 16:00 (może ulec zmianie).
Zasady trafień:
Przyjmujemy, że każda ze stron będzie miała strefę bezpieczną/"szpital".
Lekko ranny: postrzał w rękę lub nogę. Gracz musi zostać opatrzony, by móc dalej działać/strzelać/poruszać się (sam przez siebie, przez kolegę z drużyny lub przez medyka). Każdy gracz może mieć tylko jeden bandaż. Medyk może posiadać pięć. Można otrzymać tylko jedną ranę lekką, kolejny postrzał w dowolną kończynę sprawia, że gracz przechodzi w stan wyeliminowanego i musi się udać do szpitala. Odległości do szpitali będą wyliczone tak, by gracz nie musiał w szpitalu oczekiwać "karnego" czasu.
Rana ciężka: postrzał w korpus lub głowę - gracz zostaje wyeliminowany i musi udać się do "szpitala". Wyjątek - gracz używa hełmu lub kamizelki balistycznej (oryginał lub wierna kopia z wagą włącznie). Wtedy pierwszy postrzał w głowę lub korpus jest raną lekką. Kolejny postrzał eliminuje.
Trafienie w broń eliminuje tylko broń (można jej ponownie używać po wizycie w "szpitalu".
Może być maksymalnie 1 MEDYK na 5 graczy (4+1).
Gramy na trafienia, kulka nie musi się rozbić.
W grze będzie co najmniej jeden samochód. Jeżeli macie ochotę, prawdopodobnie będzie możliwość przeprowadzenia akcji ratunkowej i wezwania MEDEVAC w przypadku, gdy któryś z członków Waszego zespołu będzie ciężko ranny i jeżeli MEDEVAC będzie dostępny w tym czasie. Wtedy cel waszego zadania zmienia się na RESCUE, staracie się zabezpieczyć rannego do czasu dotarcia MEDEVAC. Przy dobrym biegu rzeczy gracz wróci wcześniej do akcji, nie będzie musiał naginać na piechotę do szpitala. Zostanie też zrzucony transportem ponownie w rejon działań.
Do przeprowadzenia akcji będzie niezbędna umiejętność posługiwania się mapą, w celu precyzyjnego określenia własnej pozycji, aby MEDEVAC dotarł we właściwe miejsce (mapy MGRS będą dostarczone przez LOK MILSIM).
Pojazdy:
W grze wezmą udział pojazdy, do których będzie można strzelać.
Pirotechnika:
NIE WOLNO stosować żadnej pirotechniki hukowej i dymnej wewnątrz jaskiń i korytarzy kopalnianych. W lesie nie wolno stosować pirotechniki mogącej spowodować zapłon ściółki leśnej i podatnych na zapłon suchych liści.
Kulki i HP:
Wskazane napełnienie butelek we własnym zakresie, ale będziemy mieli awaryjnie około około 30L HP i 6 do 12kg CO2.
Kulki tylko clear, puder, wypełnienie ciemnozielone.
Wyżywienie, zabezpieczenie na noc:
Każdy gracz/drużyna zabezpiecza we własnym zakresie wyżywienie oraz sprzęt do ewentualnego bytowania w nocy i w dzień.
Zwracamy uwagę, że to okres późno jesienny a temperatury odczuwalne mogą spadać w nocy poniżej 0*C.
Terminy/symbole/skróty użyte w tekście:
MGRS - Military Grid Reference System - taki system współrzędnych będzie obowiązywał na mapach w grze, ale dla graczy mniej zaawansowanych będzie wersja "szachownica" podobnie jak na ostatnim 6stym MOG.
Format oznaczenia czasu w grze: np. 19:23 LT 25 OCT 14 - oznacza - godzina 19:23 czasu miejscowego 25 października 2014 roku.
W grze może pojawić się kilka mniej lub bardziej zaawansowanych terminów, zasad, procedur wojskowych, ale będą one opcjonalne dla graczy bardziej zaawansowanych, tak by na jednym polu gry mogli się spotkać uczestnicy z różnym poziomem wiedzy i przeszkolenia.
Kilka słów o grze:
LOK MILSIM zastrzega, że gra nie ma charakteru komercyjnego. Podjęta przez LOK MILSIM inicjatywa ma za zadanie stworzyć przestrzeń do spotkania się dla ludzi o podobnych zainteresowaniach w celu rekreacyjnej rozgrywki. Gra została zgłoszona w leśnictwie a odpowiedzialny za teren leśniczy został poinformowany wydarzeniu. Wszyscy gracze przyjeżdżają i biorą udział w grze tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność. LOK MILSIM oraz osoby związane z organizacją gry nie biorą pośredniej i bezpośredniej odpowiedzialności za osoby w grze uczestniczące. Gra jest tylko dla osób pełnoletnich.
Pojawią się pewnie foty, może wideo z gry, dlatego biorąc udział w grze uczestnik wyraża zgodę (za free bądź za wynagrodzeniem jakim jest szansa na skopanie tyłków przeciwnika) na uwiecznienie swojego wizerunku w materiałach, które chętnie wykorzystamy do dalszej promocji gier MAGFED i paintball w stylu MILSIM’owym. Ku chwale PB, MAGFED i całej naszej wspólnej zabawy!
Prosimy wszystkie osoby biorące udział w grze o zachowanie wszelkich środków bezpieczeństwa, szczególnie w pobliżu i wewnątrz jaskiń, oraz o zachowanie porządku w lesie, w szczególności do używania kulek bezbarwnych, pudrowych lub z ciemnozielonym wypełnieniem.