Strona 1 z 2

Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014

PostNapisane: 2014-10-13, 22:29
przez Młody
Obrazek

LOK MILSIM zaprasza na grę o delikatnym zabarwieniu MILSIM’owym (na zasadach MAGFED). To nie jest oficjalny MOG - o nim wkróce.

Data: 25-26 październik (można brać udział w całości lub tylko w niedzielę);

Miejsce: lasy przy Bukownie (k.Olkusza) MGRS 34UCA9362065235; niewielkie stare korytarze po kopalni,
wąwozy (więcej w opisie poniżej);

SYTUACJA TAKTYCZNA

Grupa separatystów walcząca o oddzielenie się Renji od Republiki Astańskiej przechwyciła ładunek rakiet ‘ziemia-powietrze’. Zamierzają zestrzelić śmigłowiec, którym dyplomaci (przewidywany czas zdarzenia 16:00 LT 26 OCT 14) lecą negocjować nowy podział granic (w tym warunki pozostania Renji w granicach Rep. Astańskiej).

Dzień wcześniej (czas zdarzenia 19:23 LT 25 OCT 14) separatyści zestrzelili zwiadowczy samolot załogowy. Pilot zdążył się katapultować. Nie wiemy, czy zdążył dotrzeć do szczątków samolotu i odzyskać kamerę. Nie wiemy jaki jest jego obecny stan kondycyjny.

Żadna ze stron konfliktu (oficjalne władze Renji oraz Rep. Astańskiej) nie popierają rozdziału granic między państwami ani działań separatystów, wyrażając powszechny sprzeciw wobec nielegalnych i agresywnych działań grup buntowniczych.

Otwarty atak z powietrza na buntownicze jednostki nie jest możliwy w zaistniałej sytuacji politycznej. Istnieje prawdopodobieństwo użycia jednostek SOF przeciw separatystom.

Niejasne są przyczyny zestrzelenia samolotu zwiadowczego w sytuacji, kiedy celem/priorytetem zbuntowanych oddziałów wydaje się być delegacja dyplomatyczna.

Korytarz powietrzny w rejonie działań niestabilny. Prawdopodobne zagrożenie: MANPADS: 9K38 IGLA / SA-18 Grouse. Informacja niepotwierdzona.

TEREN

Zróżnicowane lasy, przeważnie bukowe. Teren pagórkowaty o wysokości bezwzględnej ok. 400m i przewyższeniach względnych w granicach do 50 metrów. W okolicy nieaktywne pozostałości po działaniach górniczych (wydobycie srebra, cynku, ołowiu), głównie niewielkie szyby w okolicy G.Kozłowej (stwierdzono cztery, z czego jeden zbadano. Szacunkowa długość przebytego korytarza około 70-100m, szerokość korytarza w granicach 1-1.5m, wysokość 0.8-2m, przeważnie sklepienie niskie, utrudniające pełną sprawność taktyczną. Wskazana noktowizja, brak światła zastanego. Podłoże korytarza nierównomierne, wykute w kamieniu, wskazana ostrożność przy przemieszczaniu się). W korytarzach znaleziono ślady obecności, pozostałości po świecach typu tealight.

Obrazek

Widoczność w lasach bukowych zróżnicowana, możliwa do 100m w terenie, i do 200m na drogach. Wskazana nadzwyczajna ostrożność w trakcie poruszania się, mimo w/w widoczności często można natknąć się na wyrobiska, wąwozy, doły, sprzyjające tworzeniu zasadzek. Obecność cywilna w okolicy możliwa. Obecność pracowników leśnych znikoma, ale możliwa. Obecność pojazdów możliwa, wskazany napęd 4x4 (drogi zalane w deszczowej porze, błotniste, grząskie).

Ostatnia aktualizacja rozpoznania: 02 OCT 14.

METEO

Przewidywane warunki:
w dzień: (25 OCT 14 - 26 OCT 14) - niewielkie zachmurzenie (20%-30% nieba)
w nocy: (25/26 OCT 14) - niewielkie zachmurzenie (20%-30% nieba)

Temperatura odczuwalna w dzień: (25 OCT 14 - 26 OCT 14) w granicach 12*C
Temperatura odczuwalna w nocy: (25/26 OCT 14) do -1*C

Opady w dzień i w nocy: (25-26 OCT 14) : brak

Wiatr południowy (25-26 OCT 14): 22km/h (w porywach do 45km/h) na otwartej przestrzeni.

Zachód Słońca: 25 OCT 14 - 17:35 LT
Wschód Słońca: 26 OCT 14 - 06:21 LT
Zachód Słońca: 26 OCT 14 - 16:33 LT

Księżyc: 25/26 OCT 14 wychodzi z nowiu (niespełna 1% widoczności tarczy).
Zachód Księżyca - 18:29 LT 25 OCT 14 - (około godzinę po zachodzie Słońca).

UWAGA: w nocy 25/26 OCT 2014 następuje zmiana czasu lokalnego. O godzinie 3:00 LT przesuwamy zegarek na 2:00 LT

Warunki pogodowe mogą ulec zmianie.

ZADANIA

Przekazane zostaną dowódcom grup na odprawie.

----

ZASADY GRY


Zgłoszenia:

Podjęliśmy decyzję, by lista nie była oficjalna, a strony nie wiedziały z góry, kto, kiedy, gdzie przyjedzie i po jakiej będzie stronie. Chęć udziału w grze proszę o zgłaszanie na priv/PW do mnie.
W zgłoszeniu prosimy podać: ilość osób, nazwę drużyny, stronę po której chcecie wystąpić (SOF czy separatyści).

Zdajemy sobie sprawę, że jest spore obłożenie terminami gier i czasu mało do 25 października, dlatego zastrzegamy możliwość odwołania gry, gdyby zgłoszony stan osobowy był zbyt mały, chyba że zgłoszeni gracze wyrażą chęć grania mimo wszystko (minimalna zalecana ilość graczy 15-16 osób). Wtedy przeskalujemy scenariusz pod mniejszą grupę (teren gry pozostaje bez zmian).

Markery:

MARKERY TYLKO MAGFED – jedynie magazynki, nie ma możliwości udziału z TACCAP’em bądź klasycznymi leaderami paintball’owymi. Wyjątek stanowi broń wsparcia (marker powinien być stylizowany na broń wsparcia, długość i waga zbliżona do oryginału – np. SAW. Dozwolony jeden karabin ciężki na 4-5 graczy).
UWAGA: Tylko kulki z wypełnieniem clear, pudrówki lub ciemnozielone wypełnienie (z powodu prac leśnych nie możemy zostawiać na drzewach śladów, które mogłyby spowodować ich wycięcie przez roztropnego drwala).

Miejsce gry:

Lasy w okolicy Bukowna (k.Olkusza) – rejon o rozmiarze 9km2 o przybliżonych współrzędnych: MGRS 34UCA9362065235 (dokładne lokalizacje startu dla wszystkich stron biorących udział w grze podane zostaną na priv).
UWAGA: dla zachowania bezpieczeństwa graczy – nie strzelamy wewnątrz jaskiń i korytarzy kopalnianych. Gracze broniący wejść do jaskiń/korytarzy kopalnianych strzelając mogą chować się w obrysie wejścia, ale nie wewnątrz i robią to tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność.

WPISOWE

Proponujemy symboliczne wpisowe w kwocie 10pln/osobę, które przeznaczymy na: samochód/samochody terenowe do przerzucania graczy w trakcie gry w lesie oraz na drobne gadżety do wykorzystania w grze/ wydruki map i innych materiałów dla graczy. Zrzutka na miejscu.

Czas grania:

W sobotę: UPDATE:
- zrezygnowaliśmy z gry nocnej z powodu małego składu osobowego chętnego do działań w nocy. Spotykamy się o 16:00 by poćwiczyć "zieloną", powymieniać się doświadczeniami, integrować się.

W niedzielę:
Akcja właściwa dla wszystkich chętnych. Spotkanie o 09:00.
Odprawa od 09:00 Separatyści / od 09:30-09:45 SOF. Zakończenie o 16:00 (może ulec zmianie).

Zasady trafień:

Przyjmujemy, że każda ze stron będzie miała strefę bezpieczną/"szpital".

Lekko ranny: postrzał w rękę lub nogę. Gracz musi zostać opatrzony, by móc dalej działać/strzelać/poruszać się (sam przez siebie, przez kolegę z drużyny lub przez medyka). Każdy gracz może mieć tylko jeden bandaż. Medyk może posiadać pięć. Można otrzymać tylko jedną ranę lekką, kolejny postrzał w dowolną kończynę sprawia, że gracz przechodzi w stan wyeliminowanego i musi się udać do szpitala. Odległości do szpitali będą wyliczone tak, by gracz nie musiał w szpitalu oczekiwać "karnego" czasu.

Rana ciężka: postrzał w korpus lub głowę - gracz zostaje wyeliminowany i musi udać się do "szpitala". Wyjątek - gracz używa hełmu lub kamizelki balistycznej (oryginał lub wierna kopia z wagą włącznie). Wtedy pierwszy postrzał w głowę lub korpus jest raną lekką. Kolejny postrzał eliminuje.

Trafienie w broń eliminuje tylko broń (można jej ponownie używać po wizycie w "szpitalu".
Może być maksymalnie 1 MEDYK na 5 graczy (4+1).
Gramy na trafienia, kulka nie musi się rozbić.

W grze będzie co najmniej jeden samochód. Jeżeli macie ochotę, prawdopodobnie będzie możliwość przeprowadzenia akcji ratunkowej i wezwania MEDEVAC w przypadku, gdy któryś z członków Waszego zespołu będzie ciężko ranny i jeżeli MEDEVAC będzie dostępny w tym czasie. Wtedy cel waszego zadania zmienia się na RESCUE, staracie się zabezpieczyć rannego do czasu dotarcia MEDEVAC. Przy dobrym biegu rzeczy gracz wróci wcześniej do akcji, nie będzie musiał naginać na piechotę do szpitala. Zostanie też zrzucony transportem ponownie w rejon działań.
Do przeprowadzenia akcji będzie niezbędna umiejętność posługiwania się mapą, w celu precyzyjnego określenia własnej pozycji, aby MEDEVAC dotarł we właściwe miejsce (mapy MGRS będą dostarczone przez LOK MILSIM).

Pojazdy:

W grze wezmą udział pojazdy, do których będzie można strzelać.

Pirotechnika:

NIE WOLNO stosować żadnej pirotechniki hukowej i dymnej wewnątrz jaskiń i korytarzy kopalnianych. W lesie nie wolno stosować pirotechniki mogącej spowodować zapłon ściółki leśnej i podatnych na zapłon suchych liści.

Kulki i HP:

Wskazane napełnienie butelek we własnym zakresie, ale będziemy mieli awaryjnie około około 30L HP i 6 do 12kg CO2.
Kulki tylko clear, puder, wypełnienie ciemnozielone.

Wyżywienie, zabezpieczenie na noc:

Każdy gracz/drużyna zabezpiecza we własnym zakresie wyżywienie oraz sprzęt do ewentualnego bytowania w nocy i w dzień.
Zwracamy uwagę, że to okres późno jesienny a temperatury odczuwalne mogą spadać w nocy poniżej 0*C.

Terminy/symbole/skróty użyte w tekście:

MGRS - Military Grid Reference System - taki system współrzędnych będzie obowiązywał na mapach w grze, ale dla graczy mniej zaawansowanych będzie wersja "szachownica" podobnie jak na ostatnim 6stym MOG.

Format oznaczenia czasu w grze: np. 19:23 LT 25 OCT 14 - oznacza - godzina 19:23 czasu miejscowego 25 października 2014 roku.

W grze może pojawić się kilka mniej lub bardziej zaawansowanych terminów, zasad, procedur wojskowych, ale będą one opcjonalne dla graczy bardziej zaawansowanych, tak by na jednym polu gry mogli się spotkać uczestnicy z różnym poziomem wiedzy i przeszkolenia.

Kilka słów o grze:

LOK MILSIM zastrzega, że gra nie ma charakteru komercyjnego. Podjęta przez LOK MILSIM inicjatywa ma za zadanie stworzyć przestrzeń do spotkania się dla ludzi o podobnych zainteresowaniach w celu rekreacyjnej rozgrywki. Gra została zgłoszona w leśnictwie a odpowiedzialny za teren leśniczy został poinformowany wydarzeniu. Wszyscy gracze przyjeżdżają i biorą udział w grze tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność. LOK MILSIM oraz osoby związane z organizacją gry nie biorą pośredniej i bezpośredniej odpowiedzialności za osoby w grze uczestniczące. Gra jest tylko dla osób pełnoletnich.

Pojawią się pewnie foty, może wideo z gry, dlatego biorąc udział w grze uczestnik wyraża zgodę (za free bądź za wynagrodzeniem jakim jest szansa na skopanie tyłków przeciwnika) na uwiecznienie swojego wizerunku w materiałach, które chętnie wykorzystamy do dalszej promocji gier MAGFED i paintball w stylu MILSIM’owym. Ku chwale PB, MAGFED i całej naszej wspólnej zabawy!

Prosimy wszystkie osoby biorące udział w grze o zachowanie wszelkich środków bezpieczeństwa, szczególnie w pobliżu i wewnątrz jaskiń, oraz o zachowanie porządku w lesie, w szczególności do używania kulek bezbarwnych, pudrowych lub z ciemnozielonym wypełnieniem.

Re: Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014

PostNapisane: 2014-10-21, 16:11
przez Młody
UWAGA: Gra BROKEN BORDER przesunięta w niedzielę (26.10) na 9:00. Komandosi nie potrzebują spać, więc dadzą radę ;-)

W związku z małym zainteresowaniem nocnymi walkami zmieniamy formułę gry. W sobotę (25.10) spotykamy się w lesie bez starć 'na ostro' każdy przywozi sprzęt, który ma ochotę posprawdzać na spokojnie w leśnych warunkach. Będzie nocowanie w lesie, trochę zielonej taktyki i gadania o przygotowaniu legowiska do kimania w trudniejszych warunkach. Wzajemna wymiana doświadczeń połączona z lekką integracją. W niedzielę gra dwa scenariusze dotyczące tej samej fabuły. Zadania podamy drużynom na prv. Do zobaczenia w lesie :-D

Re: Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014

PostNapisane: 2014-10-21, 16:48
przez omnipotentus
a gdzie się robi lista?

Re: Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014

PostNapisane: 2014-10-21, 17:22
przez Młody
Lista na PW, żeby strony nie znały sił przeciwnika. LOK ma swoją wewnętrzną http://forum.armiapoludnie.pl/viewtopic.php?f=173&t=2223
M.

Re: Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014

PostNapisane: 2014-10-21, 21:37
przez Młody
Gra BROKEN BORDER: Po naradzie sztabowej. SOF i Separatyści wkrótce otrzymają zadania, by przygotować się do akcji, która zaważy na losach Renji i Astanii.
Media huczą o napiętej sytuacji politycznej. Ponoć Separatyści nagrali wideo, w którym grożą podjęciem wszelkich działań, by nie dopuścić do negocjacji. Media kreują ich na barbarzyńców, podczas kiedy oni sami mają się za obrońców ludu, zarzucając politykom obłudę i prowadzenie własnych interesów pod przykrywką międzynarodowej polityki. Jaka jest prawda?
Spodziewajcie się niespodziewanego, to może nic was nie zaskoczy.

Re: Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014

PostNapisane: 2014-10-24, 17:34
przez Majster JH
przypominam o zmianie czasu :)

Re: Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014

PostNapisane: 2014-10-24, 20:48
przez Młody
...i o czerwonych/pomarańczowych szmatkach na głowę, dla tych, którzy zostaną wyeliminowani :)

Re: Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014

PostNapisane: 2014-10-24, 21:35
przez Ace
To już chyba standard na tego typu wyjazdach.

Re: Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014

PostNapisane: 2014-10-25, 21:08
przez Majster JH
Gotowi to ruszamy :)

Re: Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014

PostNapisane: 2014-10-26, 20:10
przez omnipotentus
Dzięki wszystkim za grę... było miło !
Osobne podziękowania dl Przema i Młodego, że im się chciało ogarnąć naszą bandę ;)

Re: Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014

PostNapisane: 2014-10-27, 09:50
przez Młody
Dziękujemy wszystkim za grę, cieszymy się, że przyjechaliście. Napiszę dzisiaj kilka słów podsumowania i wrzucę zdjęcia.

Re: Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014

PostNapisane: 2014-10-27, 15:04
przez ChaoS
Dziękujemy organizatorom za przygotowanie imprezy. Teren ma potencjał. Szkoda, że gra się skończyła jak się skończyła...

Re: Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014

PostNapisane: 2014-10-27, 15:21
przez Ace
A co się stało??

Re: Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014

PostNapisane: 2014-10-27, 16:04
przez Młody
Wstęp

Każdy, kto gra, powinien przynajmniej raz zorganizować grę od początku do końca.
Dla mnie organizacja tej gry była lekcją pokory i zrozumienia, ile pracy trzeba włożyć w to, żeby ludzie mogli się dobrze bawić. I tego, że nie zawsze, mimo najszczerszych chęci, wszystko wychodzi.

Separatyści utrzymali pozycje i rakiety, ale nie udało im się odnaleźć pilota. Jednostkom specjalnym udało się odzyskać pilota oraz z powodzeniem przeprowadzić rozpoznanie sił Separatystów. Marketingowo brzmi pięknie, ale technicznie jak było?

Technicznie zabawę mieli ludzie, którzy przyjechali pobawić się w zieloną taktykę, i niekoniecznie postrzelać. Brakło jednak głębszego kontaktu stron i wymiany ognia, która dałaby satysfakcję tym, którzy chętniej pociągają za spust, niż zaglądają do mapy. Ten element organizacji gry - jako współorganizujący - uważam za osobistą porażkę. Powinniśmy byli przygotować zadania tak, by lepiej podzielić rozkład sił z uwzględnieniem co kto lubi.

KONTAKT!

Jedyny kontakt w trakcie scenariusza był wtedy, kiedy rozpoznanie sił specjalnych podeszło pod pozycje Separatystów. Doszło do wymiany ognia, ale obie strony zdecydowały o zerwaniu i wycofaniu się. Sytuacja byłaby bardziej dramatyczna, gdyby rozpoznanie nie tyle miało przekazać raport o siłach Separatystów, co podać namiary bazy, by lotnictwo wykonało nalot.
Nie zawsze przepędzenie rozpoznania wystarcza, by zlikwidować zagrożenie. Czasem pozostawanie w bazie na umocnionej pozycji oznacza pewną śmierć. Nie dostarczyliśmy graczom zbyt wielu okazji do walki, ale z drugiej strony nie wykorzystali do końca tych, które mieli. Pościg za rozpoznaniem mógł dostarczyć sporo emocji i pociągnąć grę w drugą stronę.

Podjęcie pilota (CSAR)

Pilota odnalazła, opatrzyła i przetransportowała do bazy drużyna sił specjalnych. Nie doszło do kontaktu między separatystami i siłami specjalnymi w miejscu, gdzie pilot został zestrzelony.

Błędy organizacyjne i moderacja gry

Gra rozjechała się nam organizacyjnie kiedy Separatyści wrócili z poszukiwań pilota szybkim krokiem a Specjalsi patrolowym ostrożnie obawiając się kontaktu po drodze. Przez ten fakt Separatyści zaczęli się nudzić w bazie oczekując na atak. Nie oceniam żadnego z tych rozwiązań, ale...

... tu pojawia się dylemat na ile moderować grę, na ile pozostawić ludziom wolną rękę.

Co zrobić z nudą w bazie?

Kiedy dynamika gry spada i gracze nie mają co robić w oczekiwaniu na transport, zmianę sytuacji taktycznej, itp. Warto zapełnić im czas robiąc np. treningi z taktyki. W zastygłej chwilowo sytuacji zamiast czekać na to, co wymyśli organizator, można przeszkolić swoich.

Finał


Gra skończyła się zdobywaniem bazy Separatystów, nie udało się zniszczyć rakiet i zdobyć dobrze umocnionych pozycji. Rakiety nie znajdowały się w centrum bazy, zamaskowane były w lesie. Separatyści przygotowali się na obronę bazy budując dodatkowe umocnienia i punkty obronne.

Cieszę się, że się spotkaliśmy i była okazja do wymiany doświadczeń, pogrania, pobiegania po lesie. Gratuluję obu stronom, bo cześć zadań, mimo przeciwności, została wykonana. Dziękuję wszystkim graczom za udział. Nie udała nam się zajebista odprawa, na której miały być wyświetlane z pomocą projektora prezentacje, mapy, zdjęcia poszukiwanych osób. Niestety wypadł nam jeden samochód transportowy i Przemo, zamiast zająć się odprawą, stawał na głowie, żeby swoim samochodem rozwieźć wszystkich na pozycje. Ukłon w jego stronę, bo robił co mógł, żeby nas wszystkich ogarnąć.

MGRS to nie UTM...

MGRS to nie UTM. Stąd niektórzy gracze mieli problem z wprowadzaniem danych do GPS.
MGRS wymyślono by maksymalnie uprościć podawanie lokalizacji.

Współrzędne MGRS 34UCA 93620 65235 można skrócić na potrzeby wszystkich naszych gier do 93620 65235 (dwie współrzędne - pionowa i pozioma... coś w rodzaju X i Y z matematyki). 34UCA nie potrzebujemy, bo oznaczają rejon świata i kraju.
W ten sposób mamy podaną lokalizację z dokładnością do 1 metra. Jak?

Mapy MGRS składają się z dużych fragmentów o bokach 100km (my korzystamy na grze tylko z małych wycinków tych map).
Podane powyżej dane oznaczają 93km 620m oraz 65km 235m
Pierwsza współrzędna odznaczamy na osi poziomej, drugą na pionowej. Na skrzyżowaniu linii mamy nasz punkt.

System jest banalny w porównaniu do klasycznego, podawanego w stopniach geograficznych, ponieważ nie wymaga żadnych trudnych przeliczeń. Nie posiadając kalkulatora, nawet linijki można na mapie w kilka sekund policzyć każdą odległość. Powyższe dane można jeszcze bardziej skrócić na potrzeby naszych gier, ale o tym napiszę w szerszym materiale opisując cały MGRS dla bardziej zainteresowanych tematem.

Zdjęcia: (wkrótce, postaram się najszybciej jak to możliwe).

Re: Operacja "Broken Border" - 25/26 październik 2014

PostNapisane: 2014-10-27, 18:30
przez Kris2
Młody - bardzo dobre podsumowanie, czytając to tym bardziej żałuję, że mnie nie było :( Myślę, że ludzie w większości nie mieli Tobie, czy ogólnie organizatorom za złe, że tak się skończyło. To właśnie Milsim i trzeba brać pod uwagę, że o powodzeniu wykonania misji zadecyduje jak najmniejsza ilość kontaktów ogniowych lub ich zupełny brak. Na Salamandrze nie padł z naszej strony żaden strzał (nie liczę incydentu który zakończył nasz występ na parkingu) a cała ósemka zadowolona była, bo sukces w pełni. Dlatego magfed, to będą i są zarówno bardziej dynamiczne fabuły z myślą jednak o wymianie kul i taktycznej wymianie magazynków, jak i Milsimy - gdzie nikt nie powinien mieć pretensji, że gazu zostało 3k w butelce :) Takie moje zdanie.