Ogólne Zasady Symulacji Militarnych O.Z.S.M

Ogólne Zasady Symulacji Militarnych O.Z.S.M

Postprzez Rommel » 2010-11-14, 18:13

Witam,poniżej proponuje zunifikowac pewne sprawy:
zasady trafień, loadery/faty, pirotechnika itp......tak aby nie bylo niedomówień przy milsimach kto zabity, kto ranny itp:)


OGÓLNE ZASADY SYMULACJI MILITARNYCH (O.Z.S.M)

Wyposażenie:

Wyposażenie obowiązkowe:
Gwizdek, kompas, telefon komorkowy z nr alarmowym
Bandaż 2 sztuki
Gogle/maska

Strzelec
Marker:
spust: semi, burst , full auto
loader 36/50
ilośc ammo w fatatch: max 150
markery zasilane z magazynków cal. 68 (rap4/milsigi): maksymalnie 10 magazynków
broń osobista maksymalnie 5 magazynków po 8 kul
maksymalnie łacznie 4 granaty (dymne, PB, flashbang)

RKM (1 RKM na minimum 4osoby w drużynie)
Marker:
spust: semi, burst , full auto
loader 200
ilośc ammo w fatatch: max 200
broń osobista maksymalnie 5 magazynków po 8 kul
maksymalnie łacznie 4 granaty (dymne, PB, flashbang)

technik/zaopatrzeniowiec
Marker:
spust: semi, burst, full auto
loader 36/50
ilośc ammo w fatatch: max 150
markery zasilane z magazynków cal. 68 (rap4/milsigi): maksymalnie 10 magazynków
broń osobista maksymalnie 5 magazynków po 8 kul
maksymalnie łacznie 4 granaty (dymne, PB, flashbang)
Technik naprawia broń oraz jest mibilnym zaopatrzeniem:
Moze posiadac przy sobie w plecaku masymalnie 400 kul ktorymi moze uzupełniac tylko i wylacznie faty /magazynki w milsigach i rap4.
Technik nie dosypywuje kul do laderów.
Technik moze dodatkowo w plecaku posiadac do 10 sztuk granatów
Technik moze dodatkowo w plecaku posiadac do 6 sztuk min.
tylko technik moze nosic ze soba zestawy naprawcze, baterie, wyciory itp

Medyk
Marker:
spust: semi, burst , full auto
loader 36/50
ilośc ammo w fatatch: max 150
markery zasilane z magazynków cal. 68 (rap4/milsigi): maksymalnie 10 magazynków
broń osobista maksymalnie 5 magazynków po 8 kul
maksymalnie łacznie 4 granaty (dymne, PB, flashbang)
Apteczka polowa w skłąd której wchodzi 8 bandazy
Nosze (opcjonalnie)



POJAZDY:
osoba uzyczajaca pojazd ponosi pelna odpowiedzialnosc za zniszczenia, uszkodzenia pojazdu w czasie gry/milsima i nie moze obciazac kosztami ewentualnych napraw uczestnikow gry

Kazdy pojazd (oprócz quada i helikoptera) jest magazynem, pkt respawn, jednak czas uleczenia jest dwukrotnie dłuższy niz w stacjonarmym szpitalu polowym,
pozostawienie niesprawnej (postrzelonej) broniw pojezdzie na 5 minut naprawia broń

Dopuszcza sie w uzyciu pojazdów kołowych:

quady:
1 trafienie w quada z markera: unieruchamia pojazd
najechanie na mine/uderzenie granatem PB unieruchamia pojazd i powoduje rane cieżka u kierowcy/pasażera

Pojazdy 4x4, furgony, busy i inne pojazdy osobowe

Pojazdy powinny byc oznaczone z przodu na przedniej szybie okregiem z tasmy po ktorym 1 trafienie z markera w okreg unieruchamia pojazd
najechanie na mine/uderzenie granatem PB unieruchamia pojazd i powoduje rane cieżka u kierowcy
trafienie w pojazd z RPG niszczy pojazd oraz osoby w nim znajdujące sie

Pojazdy pancerne (imintujace pancerne)
Tylko trafienie w pojazd z RPG niszczy pojazd oraz osoby w nim znajdujące sie

Pojazdy lotnicze lub je imitujace:
helikoptery (pojazdy imitujace helikopter) musza byc oznaczone kwadratem z tasmy klejacej na kazdej z szyb boków pojazdu,
trafienie w pojazd z RPG niszczy pojazd oraz osoby w nim znajdujące sie
ostrzelanie pojazdu z markera (wiecej niz trzykrotne trafienie w jeden kwadrat) powoduje awaryjne ladowanie pojazdu (pasazerowie nie sa ranni i nie sa zabici)


Pirotechnika:
Dozwolone jest korzystanie z każdych atestowanych granatów, świec dymnych itp dopuszczonych do sprzedazy w Polsce bez pozwolenia MSWiA
- Granat PB
- Granat Dymny
- Granat FlashBang
- miny z farbą, dymne,
- miny dzwiękowe
Nieatestowana pirotechnika moze byc tylko stosowana po konsulatacji i akceptacji pozostałych graczy.


System trafień:

Trafinie bez widocznego splata jest także trafieniem

Za przeciwnika trafionego (ranny/zabity) uznaje sie tylko osobę postrzelona z markera, osobę w pobliżu której upadl granat PB (promień 3 metry), osobę która weszła na mine, bombę, osobę wobec której zastosowano Sillent Kill

Sillent Kill:
Podejscie do przeciwnika, zlapanie go oraz podanie komendy "sillent kill" powoduje KIA
UWAGA: Brak komendy sillent kill nie powoduje KIA i przeciwnik moze sie bronic!
podejscie do grupy przecinikow i dotkniecie jednego gracza z komenda "sillent kill"powoduje tylko elimnacje dotknietej osoby a nie calej drużyny!


Granaty/miny:
Gratan PB: wrzucony granat do pomieszczenia. pojazdu zabija przebywające tam/w nim osoby
wybuch granatu na wolnym powietrzy zabija wszystkie osoby w promieniu 3 metrów
Mina dzwiękowa, dymna, PB: zabija osobe ktora na nia nastąpiła

RPG:
Granat RPG który zostaje wstrzelony do pomieszczenia, okopu, budynku zabija wszystkie osoby w budynku/okopie/umocnieniu

Rana lekka:
Gracz moze sam opatrzyc sobie rane lekka i po opatrzeniu konczyna wraca do sprawnosci,
kontakt z medykiem leczy każda rane lekka po zdjeciu opatrunków przez medyka
Trzykrotne trafienie w konczyny (niekoniecznie te samą) powoduje rane cieżka

Rana cieżka:
Moze byc opatrzona tylko przez medyka a ranny nie moze sie poruszac, po opatrzeniu ranny musi zostac przetransportowany/dojsc z pomoca innego gracza do punktu respawn gdzie pozostaje na okres 10 minut.
podczas transportu caly czas bierze udział w grze (mozna w niego strzelac....konwencja genewska mowi co innego)

Konczyna górna:
1 trafienie: rana lekka (nie mozna uzywac konczyny do ostrzeliwania sie bez opatrzenia)
2 trafienia: w te sama konczyne = rana cięzka

Konczyna dolna:
1 trafienie rana lekka (nie moze poruszac sie bez opatrzenia ale moze sie ostrzeliwac) po opatrzeniu ranny moze tylko sie czolgac lub kulec (nie moze biegac)
2 trafienia w te sama konczyne = rana cięzka

Korpus (od posladków po barki)
1 trafienie: rana cieżka (ranny nie moze sie ostrzeliwac)
2. trafienia: KIA

Głowa i szyja:
1 trafienie w hełm: rana cieżka
1 trafienie: KIA

Trafienie w marker:
1. Trafienie w optyke, grip itp nie ma wplywu na broń
2. trafienie w lufę, korpus broni, loader eliminuje broń z uzytku (do naprawy przez technika/zaopatrzeniowca)
3. trafienie w magazynek włozony do markera (milsig,rap4) powoduje trwale uszkodzenie tego magazynku (do naprawy przez technika/zaopatrzeniowca)


Jeńcy:

Złapany gracz może byc wziety do niewoli (czas maksymalny 15 minut)
Gracz zostaje rozbrojony poprzez zabranie granatów, wysypanie kulek z markera, wypiecie magazynków z broni krótkiej jak i milsig/rap4
Pozostawienie uzbrojonej (naładowanej) broni oznacza iz jeniec jest uzbrojony
Jenca mozna zabic (sillent kill, strzeal z markera), zranic,
Jenca mozna zwiazac:
jakiekolwiek zwiazanie rak powoduje nizmoznosc oswobodzenia sie bez pomocy innego gracza
Jakiekolwiek związanie nóg powoduje niemoznosc poruszania sie jeńca bez pomocy osób trzecich
Jakiekolwiek przywiazanie jeńca do krzesła, drzewa, innego eelmentu stalego powoduje nimoznoc poruszania sie jeńca bez odwiazania przez innego gracza
Zwiazany jeniec ma możliwosc uzywania przedmiotów o ile mu na to ruchy pozwola ale nie moze sie sam oswobadzac
Jencowi mozna zabrac amunicje poprzez dosypanie jednemu graczowi do fata (nie mozna mu zabrac broni i pirotechniki jedorazowego uzytku) lub mozna stosowac konwencje genewska,
Jencowi można zadać maksymalne trzy ogólne pytania z czego jedno musi byc kłamstwem a na pozostałe musi udzielic poprawnej (prawdziwej) odpowiedzi
Po powrocie do własnej jedostki (uwolnienie jeńca) jeniec moze udzielic poprawnej (prawdziwej)odpowiedzi na jedno pytanie zadane przez swoich żołnierzy i nie może skłamac.




Podane czasy respown/wykluczenia z gry moga byc skrocone lub wydłuzone w/g potrzeb i czasu trwania milsima.

opuszczenie gry mozliwe jest tylko poprzez uwczesniejsze poinformowanie dowdocy/organizatora milismu

uzycie gwizdka wstrzymuje gre
Uczestnicy milsima biorą udzial w grze na własne ryzyko i odpowiedzialnosc.
Jakiekolwiek naruszenia prawne, urazy i inne zdarzenia losowe posostaja w odpowiedzialnosci osób które uczestnicza w tych wydzraeniach a organizator nie ponisi odpowiedzialności.









To tak na wstepie...

Chcialbym ujednolicic zasady aby na kazdej imprezie pod patronatem Armi Poludnie (moze z czasem calego kraju) byly stosowne zasady O.Z.S.M
Czekam na kometarze i propozycje....
Zróbmy to raz a dobrze wtedy pomimo ogromu zasad ale stalych zasad latwo bedzie je przyswoic i zapamiętac...


Sorki za literówki itp
Rommel
 

Postprzez twbolek83 » 2010-11-14, 18:25

Głowa i szyja:
1 trafienie w hełm: rana cieżka
1 trafienie: KIA

to zes fajnie wyniuchal
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
Avatar użytkownika
twbolek83
Administrator
 
Posty: 2316
Dołączył(a): 2009-12-28, 14:53
Lokalizacja: olkusz

Postprzez Przemo » 2010-11-14, 19:17

sugerował bym pojsc w kierunku Unitowego systemu - tylko splaty zamienił bym na trafienia

Obrazek
Saltus III,IV,V,VII; Unit 03,04,07; Igła: I; Blackops II,IV; Ramsar I,III; Bravo Two Zero; Wilczy Szlak; KASKADA; RedFall 2013; SALAMANDRA; GreenCoat II; AEGIS 2015
Avatar użytkownika
Przemo
moderator
 
Posty: 2257
Dołączył(a): 2008-03-14, 21:50
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Feldgrau » 2010-11-14, 19:25

trochę niepokoi mnie zapis:
"POJAZDY:
osoba uzyczajaca pojazd ponosi pelna odpowiedzialnosc za zniszczenia, uszkodzenia pojazdu w czasie gry/milsima i nie moze obciazac kosztami ewentualnych napraw uczestnikow gry "

wszystko ma jednak swoje granice
no i w przypadku mojego muła mam wątpliwości czy trafienie w szybę boczną jej nie rozbije ( ale przetestuje to i dam znać ) no i nie wiem czy użycie granatu np flashbang na lub w pobliżu przemieszczającego się pojazdu to dobry pomysł , u mnie kabinka mała po takim niespodziewanym wybuchy chyba bym ogłuchł , no a co z graczami na pace , przy takim wybuchu jak zgubie gościa to za niego odpowiadam ? , wrzucenie granatu dymnego lub jakiegokolwiek innego do auta lub pod nie może je po prostu uszkodzić .
strzelanie do jadącego quada – tego w ogule sobie nie wyobrażam

czy pojazd można używać w roli medevac i jednocześnie magazynu ammo ?
czy pojazd medyczny nie powinien być odpowiednio oznaczony ?
no i jeszcze jeden zapis = kierowca pojazdu nie odpowiada za uczestników gry których przewozi ( wątpię by moje NW pokryło taką szkodę )
Avatar użytkownika
Feldgrau
moderator
 
Posty: 6610
Dołączył(a): 2009-10-29, 20:23
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Rommel » 2010-11-14, 19:53

Feld... Co do używania pojazdów to zapisałem zasady ogólne.... Szyby boczne mogą nie wytrzymać strzału.... Ale trzeba sprawdzić. Chodziło mi raczej o to by strzał w byle jak cześć auta go nie eliminowal a z drugiej strony aby kierowca widział ze dostał pojazd.
Co do quada to mam taki pojazd i nie ma zbytnio obaw o bezpieczeństwo kierującego pod warunkiem ze nie smiga za szybko
Co do granatów to nie chodzilo mi o wrzuxanie do Kabiny Bo to absurd tylko o najechanie np na mine z mąka itp.
A pociski rpg to pianki z kilka pb...
Osoby na pace... To logiczne ze na ich odpowiedzialność lecz prędkość pojazdu powinna być niemal marszowa, Mac 30kmh.
Oczywiście każda sugestia miłe widziana, jak naniose uwagi to wcisne na forum poprawki.
Ppjazd rupiah medyczny misusing miec oznsczenie I jego funkcjs Bilski tylko medyczna.
Rommel
 

Postprzez Rommel » 2010-11-14, 19:56

Przemo to rozszyfruj mi to z pisma obrazkowego:) weÂź ppd uwagę ze pojazdów mamy jak na lekarstwo wiec nie ma się co sugerować ze zawsze bedą, dlatego lepiej wziąć pod uwagę ze są bonusem i rak dostosować zasady trafien itp... Oczywiście trafienie to trafienie bez względu czy jest spłat:)
Rommel
 

Postprzez Rommel » 2010-11-14, 20:00

Panowie sorki za literowki...pisze z telefonu a tu t9 mi szaleje
Rommel
 

Postprzez Kalesq » 2010-11-14, 20:03

@Feld
Tak jak mowisz, wszystko ma pewne granice, i chyba osoba przy zdrowym rozsadku nie rzuci ci FB podczas kierowania ;)
Feldgrau napisał(a):no i jeszcze jeden zapis = kierowca pojazdu nie odpowiada za uczestników gry których przewozi ( wątpię by moje NW pokryło taką szkodę )

sluszna uwaga, ale Jest napisane, ze kazdy z uczestnikow gra na wlasna odpowiedzialnosc i na wlasne ryzyko ;d aczkolwiek mozna to dopisac :)

A co do jadacego quada, to ostrzal moze byc, kierujacy i pasazer rowniez jedzie na swoja odpowiedzialnosc i wie co robi :)

Wiele rzeczy nie jest tu zawartych, gdyz przy kazdym milsimie bedą one zalezaly od uczestnikow i organizatora :) a jesli chodzi o pojazdy(rzucanie w nie granatami itp) to powinni wedlug mnie przed gra ustalic posiadacze tych pojazdow ;)

Pozdro
Kalesq
 

Postprzez twbolek83 » 2010-11-14, 21:47

ja osobiscie jestem za zasadami podanymi przez rommla

ale pozwole sobie na wstawienie swoich

ogolne zasady milsim

kazdy gracz bioracy udzial w grze
i kozystajacy z markera oraz dozwolonej (przez organizatora) pirotechniki jest zobowiazany podpisac oswiadczenie o swiadomym i dobrowolnym uczestnictwie w tego typu grze

oraz oswiadczenie ze nie bedzie domoagal sie zadnych odszkodowan ani innych tego typu roszczen od organizatora i innych uczestnikow gry (jesli oczywiscie nie sa to dzialania skierowane na swiadome wyzadzenie krzywdy drugiemu graczowi)

zasady taktyczne oraz techniczne wymaganie wobec poszczegulnych graczy

strzelec
marker - semi
loader max 50 kul
zapas kulek 150+50loader (200 kul max na 1 sztuke broni-marker+20 kul na kolejna)

km
marker - full auto
loader max 200
zapas kulek 200+200 (400 kul max na 1 sztuke broni + 20 na kolejne)

medyk
jak strzelec
dodatkowo oznaczenie MEDYK
oraz apteczka do udzielenia pierwszej pomocy

technik
jak strzelec
dodatkowe wyposarzenie w celu polowej naprawy sprzetu


marker dodatkowy jak i granaty dymne i paintballowe oraz miny
kazdy bieze wedlug uznania

bandaz osobisty kazdy gracz powinien posiadac 1-2 sztuki bandazu lub opatrunku

system trafien

RL-konczyny
RC-korpus (mina i detonacja granatu w odleglosci nie wiekszej niz 3m oraz postrzal w heln na glowie)
KIA-glowa (oraz postrzal osoby juz rannej RC - jakikolwiek RL - postrzal w korpus)
MARKER-trafienie w marker eliminuje go z gry do czsu naprawienia broni przez technika


leczenie i respawn

tu trzeba podzielic gry na krótkie i dluzsze
krotkie do 12h
długie powyzej 12h

krotkie

RL - gracz postrzelony w konczyne musi sie opatrzyc lub musi go opatrzyc inny gracz w czasie do 15 min od postrzalu (po 15 min RL przechodzi w RC)
w czasie od postrzalu do opatrzenia gracz nie moze w ogóle prowadzic walki ani sie poruszac
po opatrzeniu przez ustalony okres 10-30min nie uzywa rannej konczyny
gracz nie wymaga "hospitalizacji"

RC - osoby postrzelone w korpus wymagaja szybkiej pomocy medyka do 15 min ( po 15 min KIA) i przetransportowania do szpitala polowego
po dostrarczeniu gracza do punktu medycznego ranny gracz w czasie od 5 min do 30 min jest zdolny do gry

KIA - trup powraca (lub jest tam przewozony) do bazy i czeka okreslony czas na respawn

dlugie
(z wykozystaniem transportu kolowego MEDEVAC lub pieszego - transport druzynowy)

RL - gracz z rana lekko misi byc opatrzonu przez gracza lub przez siebie w 15 min od postrzalu ( po 15 minutacz nie opatrzony gracz przechodzi w RC) i przewieziony do szpitala polowego zgodnie z procedurami MEDEVAC - ranny moze sie poruszac o wlasnych silach
respaln natychmiastowy

RC - rany ciezkie musza byc opatrzone przez medyka w 15 min od postrzalu (po 15 minutach bez udzielonej pomocy gracz przechodzi w stan KIA) i jak najszybciej dostarczony do szpitala polowego zgodnie z procedurami MEDEVAC - ranny wymaga pomocy w transporcie (nosze)
respawn 30min-1h

KIA - zabitych transportujemy do kramatorium-szpitala zgodnie z procedurami MEDEVAC
respawn 1-12h



pojazdy
uwazam ze kazdy gracz wie iz gra z pojazdami ponosie za sobo jakies ryzyko
daltego trzeba zachowac max ostroznosci w poblizu pojazdow

jesli chodzi o uszkodzenia spowodowane przez graczy i ostrzal to uwazam ze powinna byc skladka i pokryce szkod wyniklych z tego typu sytuacji

uszkodzenia spowodowane kolizja i nieuwaga kierujacego-wlascicielka nie podlegaja reklamacji

system trafien osob w pojazdach taki sam jak w terenie

"niszczenie pojazdow" - miny naklejki markery przystosowane do tego celu (zaloga KIA lub RC)
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
Avatar użytkownika
twbolek83
Administrator
 
Posty: 2316
Dołączył(a): 2009-12-28, 14:53
Lokalizacja: olkusz

Postprzez twbolek83 » 2010-11-14, 21:49

a feldgrau co do tej szyby
to napewno jej nie stracisz
samochodowe szyby sa kilka razy wytrzumalsze od zwyklych

a zeby zwykla szybe strzaskac trzeba strzelac naprawde z bliska i twardymi kulkami


a co do quadow to zgadzam sie z wczesniejsza wypowiedzia

chcesz bezpiecznie sobie pojedzic to jedz na tor
a jesli chcesz jezdzic na strzelance to musisz sie liczyc z postrzalem
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
Avatar użytkownika
twbolek83
Administrator
 
Posty: 2316
Dołączył(a): 2009-12-28, 14:53
Lokalizacja: olkusz

Postprzez twbolek83 » 2010-11-14, 21:58

a i odp dla przema
nie da sie tego typu systemu trafiem zastosowac w naszych strzelankach

chocby dlatego ze jest to system na gry dlugie a przewaznie dluzsze niz 24h
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
Avatar użytkownika
twbolek83
Administrator
 
Posty: 2316
Dołączył(a): 2009-12-28, 14:53
Lokalizacja: olkusz

Postprzez Rommel » 2010-11-14, 22:30

Długość respown może być ruchome w zależności od wielkości imprezy. Używanie pojazdów i ewentualna zrzuts na pokrycie kosztów tez do ustalenia z wlascicielem ale chodzi mi o takie ogólne szkic. Wymienisjmy opinie a za tydzień dodam poprawki i zrobimy coś czego będziemy się trzymać na każdej imprezie ofdpowiednio distosowanego do czasu, miejsca ilości osób.... Coś co będziemy propagować i upowszechniać nie tylko w imprezach armii południe...Fajnie ze ktoś przeczytał mój projekt:)
Rommel
 

Postprzez Feldgrau » 2010-11-17, 19:22

Bolek napisałeś :
"uwazam ze kazdy gracz wie iz gra z pojazdami ponosie za sobo jakies ryzyko
daltego trzeba zachowac max ostroznosci w poblizu pojazdow "

no to nie jest tak do końca bo czasem na grach zjawiają się gracze którzy są pierwszy raz i on po jakims wypadku czy zdarzeniu powie że on nie wiedział . Dlatego rozpisanie takich zasad np w punktach pozwoli potem nam grać z czystym sumieniem , oczywiście nie wszystkie sytuacje można przewidzieć i rozpisać w regulaminie dlatego przed większymi grami dobrze jest zebrać oświadczenia uczestnków o znajomości regulaminu oraz odpowiedzialności własnej.

Qady/motory to zupełnie inna bajka , nie wyobrażam sobie strzelania do gracza na quadzie , skutki takiego strzału czy blisko wybuchającego flashbang-u mogą byś nieobliczalne . jeśli kierowca straci panowanie nad tym pojazdem bo mu granat wybuchł przed kołami lub dostał bolesny postrzał np w głowe lub szyje to może w najlepszym wypadku uszkodzić quad lub siebie gorzej jak wiezie kogoś lub przejeżdża w tym momencie blisko innego gracza .
Avatar użytkownika
Feldgrau
moderator
 
Posty: 6610
Dołączył(a): 2009-10-29, 20:23
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Rommel » 2010-11-17, 21:32

Dobr, wiec po refleksjach, nie strzekamy do wyście i motorów w ruchu... Resztę się dopisze, co do pojazdów to pewnie właściciele takowych bedą korygować ten regulamin przed gra, ale dam jakiś zapis o odpowiedzialności i bezpieczeństwie.
Najważniejsze to zasady trafien (czasy i miejsca respawn będę distosowane do danego scenerii) ile eXy można oberwać, jakie są tego konsekwencje, jaka broń jaka szkodę wyrzadza itp... Fajnie ze tu nie ma objekcji:)
Rommel
 

Postprzez twbolek83 » 2010-11-17, 22:29

Co do e-gripow itp to uważam ze nie ma to specjalnego znaczenia, byle loader był max50....jak ktoś ma full auto to jego sprawa (prawdziwe m4 tez ma full auto)....jednak obowiązuje limit ammo:)

tu sie nie zgodze
bo w realu km ma wiekszy zasieg i wieksza sile ognia w stosunku do zwyklych karabinow

i chodzi o uchwycenie wlasnie tej przewagi
w paincie zasieg i sila sa takie same wiec roznice mozemy uwydatnic stosujac wlasnie semi w karaninach a w km fullauto





a co do kladow to ja jestem zdania jak pisalem wczesniej'
chcesz jezdzic robisz to na wlasna odpwiedzialnosc
jesli pojedzie 20-30km/h to mu nic nie grozi

ale jesli bedzie zapierdzielal 60-80km/h po lesie to nawet nie trzeba do niego strzelac
sam sie wywruci lub udezy w drzewo bez nieczyjej pomocy

wiec wszystko zalezy od czlowieka i jego wyobrazni
jesli trafimy na glupka to zadne zasady BHP nam nie pomoga
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
Avatar użytkownika
twbolek83
Administrator
 
Posty: 2316
Dołączył(a): 2009-12-28, 14:53
Lokalizacja: olkusz

Następna strona

Powrót do SPRAWY ORGANIZACYJNE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron