19 VIII 2012 Las Rossoszycki Milsim "Operator"

Symulacje działań militarnych

19 VIII 2012 Las Rossoszycki Milsim "Operator"

Postprzez Pol » 2012-07-24, 22:25

Czas: 19 VIII 2012 (niedziela) 10.00-18.00.
Miejsce: Las Rossoszycki.
Formuła: milsim (limity na loader oraz zapas kulek, system trafień oraz leczenie).
Misje: (classified).
Strony: (classified).
Uczestnicy: zaprzyjaÂźnione drużyny z doświadczeniem milsimowym (w tym inni gracze pod opieką drużyn).

Czasy współczesne. Gdzieś w zapalnym rejonie świata. Obszar działań ok. 10 km na 5 km. Nieoznakowany oddział sił specjalnych (codeame: Zieloni) zostaje potajemnie przerzucony na teren sąsiedniego państwa. W rejonie działań w gotowości pozostaje Przygraniczne Południowe Zgrupowanie Wojsk Wewnętrznych składające się głownie z oddziałów antyterrorystycznych (codeame: Czerwoni). W przypadku zagrożenia terroryzmem, szpiegostwem lub sabotażem rejon przygraniczny zostanie obcięty przez 6 Zmechanizowaną Dywizję Wojsk Wewnętrznych. Czas mobilizacji i przybycia wsparcia wynosi ok. 6 godzin. Po ustanowieniu blokady i rozpoczęciu obławy wszelkie oddziały znajdujące się w jej wnętrzu można uznać za stracone. Nawet najdrobniejszy błąd popełniony przez Zielonych lub zwykły pech może sprawić, że z myśliwego zamienią się w ściganą zwierzynę. Wszelka otwarta konfrontacja jest bezcelowa, przewaga liczebna i mobilność zmotoryzowanych oddziałów Czerwonych nie pozastawia cienia nadziei. Las, szybkość i 6-godzinne okno czasowe to jedyna szansa na przeżycie w przypadku gdy pojawią się problemy. A problemy jak to zwykle bywa z pewnością pojawią się, jest to jedyna pewna rzecz w tej branży ...

********************************************************************************

PS. Dzięki zaangażowaniu Idola jest pozwolenie nadleśnictwa na grę, w związku z czym ruszamy z ostatecznymi przygotowaniami i wkrótce podam pełną informację. Ostrzegam, że oddział Zielonych będzie miał wyjątkowo nieprzyjemne i trudne zadanie, w zasadzie można je nazwać testem wytrzymałości fizycznej i psychicznej. Chętni w liczbie ok. 10 osób, wyłącznie weteranów milsima, bez nowicjuszy, powinny trzy razy zastanowić się zanim nadeślą zgłoszenie.
Pol
 

Postprzez kufel_wro » 2012-07-24, 23:37

To jak próba generalna przed BLACKOPS :) Odpadam, w ten weekend mam już "własne" 18 godzinne zajęcia w podgrupach...
Ostatnio edytowano 2012-07-25, 00:08 przez kufel_wro, łącznie edytowano 1 raz
Saltus VIII,XI; Unit 01,03,04,06; Milsim48h 2012; Blackops I,II,III; Igła I,II; KASKADA; ZAPAD; GreenCoat II; AEGIS 2015,2017,SpecOps; MA2017

Obrazek
Avatar użytkownika
kufel_wro
Administrator
 
Posty: 2901
Dołączył(a): 2009-06-28, 22:03
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Pol » 2012-07-24, 23:49

Po raz pierwszy będziemy mieć zgodę i stumilowy las do dyspozycji, co oznacza że gra też musi być odpowiednio mocna.
Pol
 

Postprzez Pol » 2012-07-25, 09:44

Obrazek
Podziękowania dla VojciechU [HT] za wykonanie klimatycznego plakatu.
Pol
 

Postprzez Feldgrau » 2012-07-25, 10:36

Zgłoszenia są jawne ( forum AP ) czy np na maila , pw
zgłaszać trzeba grupy czy wpisy indywidualne ??
" Zabij ich wszystkich a Bóg weźmie do siebie niewinnych "
Avatar użytkownika
Feldgrau
moderator
 
Posty: 6610
Dołączył(a): 2009-10-29, 20:23
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Pol » 2012-07-25, 11:10

Zgłoszenie od dowódców drużyn/grup na PW lub emaila: pol.rosso@gmail.com .
Oczywiście nie mam nic przeciwko robieniu lokalnej listy w tym wątku.

W przypadku emaila, jeżeli nie znam adresu (Twój Feldgrau akurat znam), będę oczekiwać potwierdzenia autentyczności przez PW.

PS. Zaznaczam, że będzie jakaś składka, ale przygotowania jeszcze nie zostały zakończone i nie jestem w stanie podać kwoty, która powinna pokryć koszty pojazdów itp.
Pol
 

Postprzez Pol » 2012-07-26, 21:07

19 VIII 2012 "Operator": Zasady

Zasady ogólne:
Obowiązuje łańcuch dowodzenia (gracze wykonują rozkazy dowódców).
Obowiązuje zasada camo-only (ubiór w kamuflażu lub kolorze maskującym).
Obowiązuje zasada symulacji (np. ranny w nogę nie może chodzić itp.).
Gracz i jego wyposażenie jest nietykalne z wyjątkiem amunicji i granatów paintballowych.
Amunicję i granaty paintballowe można ukryć na terenie gry, zabrać z wrogiej kryjówki, odebrać KIA/POW.
KIA/POW oddaje całą amunicję i wszystkie granaty paintballowe lub wyraża zgodę na przeszukanie.
Należy stosować zdrowy rozsądek (np. nie strzelać z bliska do nieuzbrojonego, ale eliminować hasłem: Zabity! itp.).
Uczestnicy biorą udział w grze na własne ryzyko i odpowiedzialność.

Bezpieczeństwo:
Markery kal. 0,68 i 0,50: maks. 300 fps.
Markery kal. 0,43 i 0,40: maks. 400 fps.
Szybkostrzelność: maks. 15 bps.
Amunicja: kulki z farba, kulki pudrowe.
Granaty: paintballowe pneumatyczne (bez pirotechniki).
Nakaz noszenia barrel bagów poza terenem gry.
Zakaz atakowania nierozpoznanego celu.
Brak maski/gogli podczas kontaktu: zakaz atakowania, wszyscy w pobliżu KIA.
Użycie gwizdka wstrzymuje grę.

System trafień:
Gra na splaty, trafienia i rozbryzgi granatów.
W sytuacjach niejasnych o trafieniu decyduje trafiony.
Trafienie w głowę, szyję, korpus: KIA (zabity).
Trafienie w kończyny: WIA (ranny).
Trafienie w broń: broń niesprawna do zerwania kontaktu.
Wyleczenie WIA: założenie opatrunku na każde miejsce trafienia przez nie-rannego gracza.
WIA nie opatrzony w ciągu 15 min.: KIA.
KIA: pada na ziemię, zakłada kamizelkę odblaskową, czeka do końca wymiany ognia lub przeszukania, idzie do swojego HQ (centrum dowodzenia) gdzie czeka 30 min.
Eliminacja cicha/humanitarna: na hasło Zabity!/Ranny!, tylko w sytuacji oczywistej, bez możliwości auto-eliminacji.

Specjalności i kategorie:
Strzelec: magazynek maks. 50 szt.*, amunicja maks. 150 szt.
MG (wsparcie): magazynek maks. 200 szt., amunicja maks. 400 szt., długość broni min. 0,8 m, waga broni min. 6 kg, 1 szt. na 5 ludzi.
POW (jeniec): obowiązują takie same zasady jak pozostałych graczy (np. POW może zostać WIA, KIA, uciekać, wrócić do walki jeżeli posiada amunicję lub granat itp.).
Dodatkowe czynności wobec POW (np. przesłuchanie): tylko za zgodą gracza.

Wyposażenie obowiązkowe:
Maska/gogle.
Kamizelka odblaskowa.
Kompas.
Gwizdek.
Telefon komórkowy z nr alarmowym.
Opatrunek osobisty.

* wyjątek stanowi dopuszczenie wkładki do Rotora „Rotor Cut” o pojemności ok. 60 szt.


Przestrzeganie limitów
Przed grą zostaną sprawdzone limity nałożone na broń, a szczególnie pojemność magazynków. Strzelec może posiadać albo mały magazynek na 50 kulek albo Rotor z „Rotor Cut”, albo inne trwałe (nie-papierowe i nie-skarpeciane, przyśrubowane, przyspawane) ograniczenie magazynku dużego, obejrzane i zatwierdzone przez nas przed grą. Jeżeli ktoś planuje przyjechać jako strzelec z dużym loaderem i liczy na to, że jakoś to będzie, to od razu doradzam zabranie broni bocznej w postaci pistoletu, ponieważ tylko z bronią boczną będzie mógł grać. Przed grą zostaną sprawdzone fps. Jeżeli gracze będą nieprzygotowani do kontroli prędkości i spowoduje to opóÂźnienie ich wejścia do gry, początek gry nie będzie przełożony.

Zieloni: Oddział specjalny

Każdy operator oddziału specjalnego otrzyma coś w rodzaju skalpu. Jeżeli zadanie zostanie wykonane, wszyscy którzy przeżyją zachowają skalp na pamiątkę. Operator oddziału specjalnego ma tylko 1 (jedno) życie. Jeżeli zginie skalp zostaje zabrany przez wroga jako trofeum, a operator wraca do gry jako członek oddziału ratunkowego. Jeżeli zadanie nie zostanie wykonane skalpy pozostałych przy życiu Zielonych zabiera animator. Samo wzięcie do niewoli nie upoważnia do zabrania skalpu. Skalp można zabrać od KIA lub od POW przetrzymywanego do zakończenia gry.

Zieloni: Oddział ratunkowy
Operator oddziału specjalnego, który zginie wraca do gry jako członek oddziału ratunkowego, mającego za zadanie wspierać i jeżeli tego będzie wymagała sytuacja, ratować i ewakuować operatorów oddziału specjalnego. Członkowie oddziału ratunkowego wracają do gry na zasadach ogólnych.

Zasada symulacji
Gra będzie animowana w minimalnym stopniu. Każda ze stron będzie ponosiła pełne konsekwencje popełnianych przez siebie błędów. Animatorzy nie będą ingerowali nawet jeżeli jedna ze stron znajdzie się w położeniu beznadziejnym. Operacja zacznie się niezależnie od ewentualnego spóÂźnienia graczy. Tak jak w rzeczywistości ten kto się spóÂźni wkroczy do symulacji, która będzie się już toczyła. Zieloni mogą zapomnieć o takich rzeczach jak: równe szanse na starcie lub zbalansowanie stron. Dostaną zadanie, które będzie nieprzewidywalne i na granicy wykonalności. Zadanie zostanie podane tuż przed grą. Czerwoni będą musieli się wykazać dobrą organizacja i koordynacją. Bezładne patrole i nieprzemyślane przerzucanie ludzi po okolicznych lasach raczej nie przyniesie rezultatów przy tak dużym obszarze. Czerwoni mogą liczyć na pewne wskazówki o położeniu Zielonych pochodzące od "zwiadu lotniczego, satelitarnego i doniesień miejscowej ludności". Animatorzy będą przekazywali wskazówki i ogólne zadania w trakcie trwania symulacji.

Powodzenia w zachowaniu/zdobywaniu skalpów.

PS. I żeby rozwiać wątpliwości, oświadczam, że nie będę robił obozu jenieckiego dla Zielonych (ale Czerwoni mogą jeżeli kogoś schwytają, a temu komuś będzie zależało na skalpie).
Pol
 

Postprzez Pol » 2012-07-27, 15:30

19 VIII 2012 "Operator": Organizacja

Czas: 19 VIII 2012 (niedziela) 10.00-18.00.
Miejsce: Las Rossoszycki.
Formuła: milsim (limity na loader oraz zapas kulek, system trafień oraz leczenie).
Misje: (classified).
Strony: (classified).
HP: we własnym zakresie.
Kulki: we własnym zakresie.
Składka: 40 zł od osoby zbierane za całą drużynę do 12 VIII 2012.
Termin zgłaszania chętnych: do 12 VIII 2012.
Zgłoszenia: wyłączne od drużyn przesyłane na PW lub na adres: pol.rosso@gmail.com .
Uczestnicy: zaprzyjaÂźnione drużyny z doświadczeniem milsimowym (w tym inni gracze pod opieką drużyn).

Lokalizacja
Link do mapy rejonu gry:
http://maps.google.com/maps?q=Rossoszyc ... olska&z=12
Kilka zdjęć z rekonesansu okolicy:
http://aht.info.pl/?p=30

Pojazdy
W grze pojawi się pojazd lub pojazdy przeznaczone do transportowania oddziałów.
Zakaz strzelania z wnętrza pojazdów, w stronę pojazdów oraz w ich pobliżu.
Zakaz desantu w pobliżu widocznego wroga.
Zakaz podejmowania oddziału, który znajduje się pod ostrzałem lub jest zagrożony ostrzałem.
Wykorzystanie dodatkowych pojazdów graczy tylko po konsultacji z animatorami.

Liczba graczy jest ograniczona i po przekroczeniu poziomu typowego dla gry lokalnej lista zostanie zamknięta.
Pol
 


Powrót do MILSIM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron