Strona 1 z 1

MILSIM - Saturday Night Fever - 19 listopada 2011 ASG

PostNapisane: 2011-10-10, 22:10
przez kufel_wro
Szpargał napisał(a):Witam!

19 listopada 2011r w ulubionych okuniewskich lasach odbędzie się milsim zadaniowy "Gorączka sobotniej nocy" :D
Gra rozpocznie się w sobotę wieczorem a zakończy w niedzielę w godzinach porannych/przedpołudniowych.

Będzie kilka zadań do wykonania, ale nie za wiele. Najważniejsze to naprowadzanie artylerii wg procedury świerzaka (z zeszłorocznego kotleta). Będzie również zadanie dla snajperów.
Realizację zadania będą utrudniali "selekcjonerzy" grasujący w AO.
Ekipy 2-6 osobowe. Będzie opłata za materiały eksploatacyjne.

Więcej info ASAP.

Już teraz przyjmuję zgłoszenia (pw, e-mail), zarówno do ekip zadaniowych jak i na etaty selekcjonerów. (selekcjonerzy wstęp za free)

UWAGA! Ilość miejsc ograniczona!

Zapraszam!

Szpargał

PostNapisane: 2011-10-10, 22:10
przez kufel_wro
Szpargał napisał(a):Zadania:
1. INFIL - przeniknąć do AO pokonując przeszkodę wodną.
2. DEMOLKA - odnaleÂźć OBJ#1 i wysadzić.
3. CALL FOR FIRE (CFF) - podejść pod OBJ#2 i naprowadzić na niego ogień artylerii.
4. SNIPER* - zadanie dedykowane snajperom.
5. POJEMNIK - przygotować szyfrogram dla szpiega w specjalnym pojemniku i podłożyć go w skrytce.
6. EXFIL - opuścić AO.

*SNIPER to zadanie dodatkowe dedykowane pasjonatom sztuki snajperskiej jeśli się tacy zgłoszą. Zadanie nie ma nic wspólnego z ASG, będzie ocena odległości, range card, praca na tabelach balistycznych itp.


Opis ogólny zadań.

INFIL
Infiltracja może być wykonana w sobotę w okienku czasowym 2100LT-2400LT.
Grupa zostanie przerzucona busem w pobliże rzeczki Długa. Grupa musi przekroczyć rzekę nie póÂźniej niż 2400LT. Technika dowolna (może być ponton, kajak a nawet RIB), ale zaleca się sforsowanie przeszkody wodnej suchą nogą :-) Mosty mogą być zaminowane i obstawione przez OPFOR.

DEMOLKA
Zadanie dostępne od godziny 2400LT.
W podanym rejonie znajduje się OBJ#1 - obszar 5x5m oznakowany taśmą oraz światłami chemicznymi. Należy go odnaleÂźć, zabrać TYLKO JEDNO światełko chemiczne i odpalić w tym miejscu petardę. Zaliczenie ćwiczenia - dostarczenie światła do organizatora po grze. światła są specjalnie oznakowane przez orga.

CALL FOR FIRE
Zadanie dostępne w godzinach 0700-1000LT. (czas może zostać wydłużony w zależności od ilości ekip)
Należy podejść pod OBJ#2 na odległość bezpieczną (nie bliżej niż 100m), nawiązać łączność radiową z Fire Direction Center (FDC) i naprowadzić ogień artylerii na OBJ#2 wg ustalonej procedury. W celu ułatwienia obliczeń będą podane wymiary OBJ#2.
Można oddać TYLKO 4 strzały, czyli po pierwszym jeszcze trzy poprawki. Miejsce upadku pocisku będzie oznaczane kolorową świecą dymną. Zadanie uważa się za zaliczone, jeśli pocisk upadnie w promieniu 10m od OBJ#2.

SNIPER
Zadanie zostanie uruchomione TYLKO w przypadku zgłoszeń snajperów.

POJEMNIK
W czasie do dwóch godzin po przeniknięciu do AO grupa otrzyma (via SMS) wiadomość dla szpiega działającego w okolicy Okuniewa. Wiadomość należy zaszyfrować, umieścić w dedykowanym pojemniku i podrzucić do skrytki. Lokalizacja skrytki będzie szczegółowo opisana.
Brak ograniczeń czasowych, zadanie można realizować w dowolnym momencie (oczywiście dopiero po otrzymaniu wiadomości dla szpiega).

EXFIL
Po wykonaniu zadań grupa musi opuścić AO nie póÂźniej niż do 1200LT w niedzielę. EXFIL polega na dotarciu do wyznaczonego pick-up point (PP) w wyznaczonym czasie i oczekiwaniu na busa.


Wykonanie.

Grupy startujące w grze dostaną wcześniej potrzebne informacje do opracowania planu działania. Gotowy plan muszą zdeponować przed grą w zamkniętej kopercie u S3 (czyli u mnie ;-). Z S3 grupy ustalają wszytko co konieczne do realizacji akcji:
- czas i miejsce zrzutu (w ramach możliwości określonych przez S3),
- callsign,
- tabela kodowa/klucze do szyfrowania (S3 przydzieli),
- hasła,
- częstotliwości radiowe (główna i awaryjna),
- czas i miejsce podjęcia (główne i awaryjne),
- ISOPREP i EPA na wypadek CSAR (na razie opcja, jeszcze nad tym myślę ;-)

Czas wejścia do gry to 2100-2400LT. Grupy stawiają się w wybranym miejscu w skąd zabierane są busem w na miejsce zrzutu. Jako miejsce zbiórki sugeruję parking przy Tesco lub stacji kolejowej Sulejówek-Miłosna, ale to ustalimy indywidualnie.

Grupy realizują zadania w dowolnej kolejności, ale mając na uwadze ograniczenia czasowe DEMOLKI i CFF. Plany realizacji zostaną otwarte dopiero po grze, zweryfikujemy jak wyglądała faktyczna realizacja w stosunku do zamierzeń AAR ;-)

Miejsca zadań są wspólne dla wszystkich grup, istnieje zatem duże prawdopodobieństwo konfrontacji. Nie wolno natomiast niszczyć obiektów celem uniemożliwienia wykonania zadania innej grupie (czyli zabrania wszystkich lightstick'ów z OBJ#1, zabrania pojemników ze skrytki, zakłócania radia podczas CFF itp). Szczegóły techniczne realizacji CFF zostaną omówione ze zgłoszonymi grupami.


Zgłoszenia i opłaty.

Wejściówka wynosi 50 PLN od ekipy. Zgłoszenia należy przesyłać do mnie do dnia 31 paÂździernika 2011r.
Selekcjonerzy i snajperzy nie płacą, ale nie mają zapewnionej żadnej obsługi logistycznej (działają na własną rękę).

Z uwagi na duże zainteresowanie grą o zakwalifikowaniu ekipy decyduje kolejność wpłat. Niestety musimy ograniczyć ilość grup bo nie damy rady obsłużyć CFF w sensownym czasie.

Na razie tyle, jeśli coś niejasne pytajcie!

PostNapisane: 2011-10-12, 11:37
przez kufel_wro
Szpargał napisał(a):Procedura CFF (Call For Fire).

Poniższa procedura będzie jedyną obowiązującą na mislimie.

Kierunek (direction) do celu podajemy w degrees (stopnie).
Kierunków uogólnionych N,NW, S, SE FDC nie przyjmuje.
Koordynaty podajemy w UTM/MGRS z dokładnością do 10m.

Wszystkie komendy wymawiamy wyraÂźnie, powoli, liczby podajemy każdą cyfrę oddzielnie, po kolei: (np. azymut 315 to three-one-five)


Przykład:

Zakładamy ze wzywamy ostrzał na kościół w Okuniewie. Znajduje się on mniej więcej w 34749122 (tu pozycja akurat nie jest w UTM)

FO - Forward Observer - Obserwator - Juliet 14

FDC - Fire Direction Center - Centrum Kierowania Ogniem - Romeo 11

FO znajduje się 900m od celu, kierunek do celu to 315 stopni.



1) Observer identification i warning order


- FO - Romeo 11 this is Juliet 14 Adjust Fire, over.

- FDC - Juliet 14 this is Romeo 11, Adjust fire out.


2) Target location


- FO - Grid 34749122, direction 315 degrees over.

- FDC - Grid 34749122, direction 315 degrees out.


3) Target description & authentication (autentykacja zgodnie z tabelą kodową która każdy oddział otrzyma oddzielnie)


- FO - Catholic church ;) in the open, over.

- FDC - Catholic church ;) in the open, authenticate BRAVO over.

- FO - Authenticate PAPA ZULU, out


4) Teraz shit jest juz drodze

- FDC - Juliet 14, 2 rounds, Target AF1001,over. Punkt podany przez FO (34749122) zostaje oznaczony jako AF1001.

- FO - Roger Juliet 14, 2 rounds, Target AF1001, out.

- FDC - Shot, over. < - 2 sztuki zostaja wystrzelone

- FO - Shot, out. < - FO potwierdza

- FDC - Splash, over. < - 2 sztuki powinny byly uderzyc

- FO - Splash, out. < - FO potwierdza uderzenie


5) I teraz poprawki.

Zakładamy ze pociski piżgnely centralnie w północny narożnik placu rynkowego w Okuniewie.

Poprawka leci względem linii OT (Observer - Target) linia od obserwatora do celu.

Czyli żeby rypnąć w kościół, musimy przesunąć w lewo o 70m i dodać 20m.


- FO - Left 70 Add 20, over ( W drugą stronę byłoby Right 70, Drop 20, czyli w prawo o 70m i bliżej o 20m)

- FDC - Left 70 Add 20, out


- FDC - Shot, over. < - 2 sztuki zostają wystrzelone

- FO - Shot, out. < - FO potwierdza

- FDC - Splash, over. < - 2 sztuki powinny byly uderzyć

- FO - Splash, out. < - FO potwierdza uderzenie


Pociski ląduja na tacy ministranta. Cel zniszczony.


- FO - End of mission, target destroyed, over.

- FDC - End of mission, targer destroyed, out.



Jeśli nie trafia, to poprawiamy dalej względem poprzedniego strzału. Jeśli wyczerpaliśmy limit strzałów FDC kończy dyskusję:

Rounds complete, over and out.

PostNapisane: 2011-10-12, 12:17
przez Feldgrau
chlera wszystkie komendy po angielskiemu - nie rozumiem - asg jakieś kompleksy ma - nie można wydawać komend po Polsku - wiem zaraz ktoś napiszę że to symulacja i ze względu na sojuszników obowiązuje język angielski ale i tak mnie to mierzi i jak to pieknie zostało ujęte w filmie PSY -" niech się bambus języków uczy " :mrgreen: , dla mnie za duzo kombinowania nie bedę ze słownikiem latał

PostNapisane: 2011-10-12, 12:23
przez kufel_wro
zacznij chodzić w polski mundurze, bo teraz to sie tylko stroisz w obce piórka.

PostNapisane: 2011-10-12, 12:28
przez Feldgrau
20 lat temu chodziłem w Polskim mundurze - mam jeszcze na to i inne rzeczey uprawnienia :lol: i już powtarzałem to wiele razy mam szacunek do Polskiego munduru i nie będę go bezcześcił farbą paintbolową dla mnie mundur to nie ciuch do ciorania ani uniform do painta .

PostNapisane: 2011-10-12, 12:31
przez kufel_wro
to do ASG, wtedy się nie ubrudzi żelatyną