7 VIII 2011 Zelów Mini-Milsim Hue 2

Symulacje działań militarnych

7 VIII 2011 Zelów Mini-Milsim Hue 2

Postprzez Pol » 2011-07-18, 10:52

HT, FT i AHT zapraszają zaprzyjaÂźnione drużyny i graczy na grę lokalną na zasadach milsim.


Informacja ogólna:
Czas: 7 VIII 2011 (niedziela) 10.00-18.00 (od 18.00 ognisko/grill i integracja).
Miejsce: cegielnia Zelów.
Zasady: milsim (limity na loader oraz zapas kulek, system trafień oraz leczenie).
Misje: walka w terenie zabudowanym, patrolowanie drogi itp. (inne niż podczas Hue 1).
Strony: USA kontra Wietnam Północny.
HP i kulki: we własnym zakresie.
Składka: 5 zł zbierane na miejscu (chusty VC, pirotechnika, itp.). Termin zgłaszania chętnych: do 31 VII 2011.
Zgłoszenia: lista na forum lub na adres: pol.rosso@gmail.com .
Uczestnicy: zaprzyjaÂźnione drużyny i gracze (AC i AP) z doświadczeniem milsimowym plus 6 otwartych zaproszeń dla graczy AC bez doświadczenia milsimowego.


Szczegóły:
Zasady ogólne:
Obwiązuje łańcuch dowodzenia (gracze wykonują rozkazy dowódców).
Obowiązuje zasada camo-only (ubiór w kamuflażu lub kolorze maskującym).
Obowiązuje zasada symulacji (np. ranny w nogę nie może chodzić itp.).
Gracz i jego wyposażenie jest nietykalne z wyjątkiem amunicji i granatów paintballowych.
Amunicję i granaty paintballowe można ukryć na terenie gry, zabrać z wrogiej kryjówki, odebrać KIA/POW.
KIA/POW oddaje całą amunicję i wszystkie granaty paintballowe lub wyraża zgodę na przeszukanie.
Należy stosować zdrowy rozsądek (np. nie strzelać z bliska do nieuzbrojonego, ale eliminować hasłem: Zabity! itp.).
Uczestnicy milsima biorą udział w grze na własne ryzyko i odpowiedzialność.

Bezpieczeństwo:
Markery kal. 0,68 i 0,50: maks. 300 fps.
Markery kal. 0,43 i 0,40: maks. 400 fps.
Szybkostrzelność: maks. 15 bps.
Amunicja: kulki z farba, kulki pudrowe.
Granaty: dymne, paintballowe pirotechniczne i pneumatyczne (bez pirotechniki).
Nakaz noszenia barrel bagów poza terenem gry.
Zakaz atakowania nierozpoznanego celu.
Brak maski/gogli podczas kontaktu: zakaz atakowania, wszyscy w pobliżu KIA.
Użycie gwizdka wstrzymuje grę.

System trafień:
Gra na splaty, trafienia i rozbryzgi granatów.
W sytuacjach niejasnych o trafieniu decyduje trafiony.
Trafienie w głowę: KIA (zabity).
Jedno trafienie w korpus: WIA (ranny).
Dwa i więcej trafienia w korpus: KIA.
Trafienie w kończyny: WIA.
Trafienie w broń: broń niesprawna do zerwania kontaktu.
Wyleczenie WIA: założenie opatrunku na każde miejsce trafienia.
WIA nie wyleczony w ciągu 15 min.: KIA.
KIA: pada na ziemię, zakłada kamizelkę odblaskową, czeka do końca wymiany ognia lub przeszukania, idzie do HQ (centrum dowodzenia) gdzie czeka 30 min.
Eliminacja cicha/humanitarna: na hasło Zabity!/Ranny!, tylko w sytuacji oczywistej, bez możliwości auto-eliminacji.

Specjalności:
Strzelec: magazynek niestandardowy wyłącznie maks. 50 szt., amunicja maks. 150 szt.
MG (wsparcie): magazynek maks. 200 szt., amunicja maks. 400 szt., długość broni min. 0,8 m, waga broni min. 6 kg.
Medyk (sanitariusz): jak strzelec plus możliwość leczenia WIA.
1 MG, 1 medyk na 5 ludzi.

POW (jeniec):
POW obowiązują takie same zasady jak pozostałych graczy (np. może zostać WIA, KIA, uciekać, wrócić do walki jeżeli posiada amunicję lub granat itp.).
Czas przetrzymywania: maks. 30 minut.
Przesłuchanie: maks. 10 pytań zamkniętych (odpowiedÂź tak/nie), min. 6 odpowiedzi prawdziwych.
Unieruchomienie: związanie w sposób umowny (umożliwiający uwolnienie się w sytuacji wyjątkowej), z możliwością rozwiązania tylko przez innego niezwiązanego gracza.

Wyposażenie obowiązkowe:
Maska/gogle.
Kamizelka odblaskowa.
Kompas.
Gwizdek.
Telefon komórkowy z nr alarmowym.
Opatrunek osobisty.

Pojazd:
Pojazd może brać udział w walce (z pojazdu można strzelać, do załogi pojazdu można strzelać).
Załogę pojazdu obowiązują takie same zasady jak pozostałych graczy (np. może zostać WIA, KIA, POW itp.).
Należy zachować szczególną ostrożność podczas gry w pobliżu pojazdu (np. nie wchodzić pod pojazd, zachować bezpieczną odległość na wypadek przemieszczenia się pojazdu).
Pojazd można zniszczyć granatem dymnym GD-10 odpalonym pod pojazdem lub w odległości maks. 1 m od pojazdu.
Pojazd można zniszczyć przy pomocy RPG (granatnika) dostarczonego przez organizatora.
Operator RPG: jak strzelec plus RPG z możliwością trzykrotnego użycia w ciągu gry.
Pojazd po wyeliminowaniu załogi jest uznany za zniszczony.
Zniszczony pojazd: zostaje oznaczony kamizelką odblaskową, odjeżdża do HQ gdzie czeka 1 godz.


Mapa terenu gry
Obrazek
Lokalizacja cegielni Zelów:
http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s ... 8&t=h&z=15


Bitwa o Hue 1968 r. w filmie
Full Metal Jacket, 1987, reż. Stanley Kubrick. Druga część filmu nawiązuje do odbijania Hue z rąk Wietnamczyków z Północy.
[youtube]<object width="480" height="390">
<param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/LoJ108-X9jc&amp;hl=pl_PL&amp;fs=1"></param>
<param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param>
<embed src="http://www.youtube.com/v/LoJ108-X9jc&amp;hl=pl_PL&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="390"></embed>
</object>[/youtube]


Inne informacje
Gra na tego rodzaju zasadach jest nieco odmienna od woodsballa, czy gier scenariuszowych. Gracze muszą posiadać pewne umiejętności orientacji w terenie, takie jak korzystanie z kompasu i mapy. Teren jest większy i czasami trzeba samodzielnie przejść kilkaset metrów do wyznaczonego punktu. Rozgrywka ma bardziej zespołowy charakter i jest bardziej nastawiona na wykonanie zadania. Dynamika i charakter rozgrywki może być bardzo różna. Podczas Hue 1 miałem okazję brać udział w ok. 6 starciach bezpośrednich, ale może też zdarzyć się wielogodzinna misja polegającą np. na obserwacji. Należy nastawić się na to, że generalnie strzela się mniej niż w grach tradycyjnych, ale też jest generalnie mniej przerw na popijanie i ploteczki. Jeżeli ktoś zaangażuje się w zadanie może grać praktycznie wiele godzin non-stop, często w palącym słońcu, co bywa obciążające fizycznie i nie tylko. Z uwagi na limity oraz karę czasową do starć bezpośrednich podchodzi się w nieco inny sposób, ostrzał wymaga staranniejszego wycelowania, większe znaczenie ma pozycja, manewr, współpraca i przygotowanie do akcji. Standardowo milsimy trwają dobę lub dłużej, w przypadku proponowanej gry jest okazja by samemu posmakować mniej obciążającej formy milsima i zobaczyć co to jest oraz ile jest prawdy w krążących opiniach. Jesteśmy w stanie ogarnąć ok. 6 osób z AC bez doświadczenia milsimowego (ale z doświadczeniem paintballowym). Drużyny także mogą dobierać takie osoby, ale robią to na własną odpowiedzialność.
Organizacją oprócz mnie zajmuje się Koniu (HT) oraz VojciechU (FT). Sceneria oraz klimat pozostają taka same jak na Hue 1, ale zadania będą inne. Wietnamczycy z Północy dostaną chusty (arafatki) VC na szyję do identyfikacji. Magazynki strzelców posiadają pojemność maksymalną 50 kulek. Dopuszcza się wyłącznie małe magazynki nie budzące wątpliwości przy pobieżnym oglądzie. Nie dopuszcza się magazynków standardowych, w których prowizorycznie ograniczono pojemność, np. przez wepchnięcie do środka papieru. Podczas gry można używać granatów dymnych oraz paintballowych pirotechnicznych. Jest środek lata i osoby które będą używać pirotechniki powinny zachować szczególną ostrożność.
Teren w Zelowie jest tak dobry, a ostatnia gra była tak klimatyczna, że nie mam ochoty wymyślać nic nowego, mam ochotę to powtórzyć.


Zgłoszenia
Zgłoszenie powinno obejmować nazwę gracza, informacje o drużynie i adres email.

Lista graczy bez doświadczenia milsimowego:
1.
2.
3.
4.
5.
6.

Lista chętnych:
1. Pol AHT pol.rosso@gmail.com
2.
Ostatnio edytowano 2011-08-04, 19:07 przez Pol, łącznie edytowano 3 razy
Pol
 

Postprzez twbolek83 » 2011-07-18, 12:37

Lista chętnych:
1. Pol AHT pol.rosso@gmail.com
2. bolek (wstepnie)
3. ...
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
Avatar użytkownika
twbolek83
Administrator
 
Posty: 2316
Dołączył(a): 2009-12-28, 14:53
Lokalizacja: olkusz

Postprzez Feldgrau » 2011-07-18, 17:38

cholera ja mam do pracy na popołudnie no i 6/7 mamy impreze - grę na kobiórze z nocną integracją
Avatar użytkownika
Feldgrau
moderator
 
Posty: 6610
Dołączył(a): 2009-10-29, 20:23
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez twbolek83 » 2011-07-18, 17:59

no i wlasnie musze skorygowac swoj wpis
zapomnialem ze jestesmy na ww grze

moze innym razem
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
Avatar użytkownika
twbolek83
Administrator
 
Posty: 2316
Dołączył(a): 2009-12-28, 14:53
Lokalizacja: olkusz

Postprzez Pol » 2011-07-19, 10:26

U nas kiełkuje bardzo wstępny pomysł żeby pojawić się na obydwu imprezach.

PS. Dziękuję za zaproszenie na "Daleki Patrol", widziałem ten wątek wcześniej, ale pierwotnie odniosłem wrażanie że to raczej prywatna impreza.
Pol
 

Postprzez Feldgrau » 2011-07-19, 13:32

staram sie o wolne na ten dzień ( choć to dość wątpliwe ) wtedy zaliczyłbym obie imprezki - spakowałbym samuraja na wyprawe 2 dniową i do boju . czy strony konfliktu mozna sobie wybrac ? ( chetnie przetestowałbym nowy mundur USA :-D )
Avatar użytkownika
Feldgrau
moderator
 
Posty: 6610
Dołączył(a): 2009-10-29, 20:23
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Koniu78 » 2011-07-20, 19:31

myślę że spokojnie dałoby się zrobić z Ciebie Amerykańca 8-)
Avatar użytkownika
Koniu78
 
Posty: 52
Dołączył(a): 2011-06-27, 21:51
Lokalizacja: łódÂź

Postprzez MoonShine » 2011-07-20, 21:00

3. MoonShine [KWKP Jastrząb]
4. Wellington [KWKP JAstrząb]
MoonShine
 

Postprzez Feldgrau » 2011-07-22, 21:47

Wolne sobie załatwiłem wiec pojawie się na pewno
Avatar użytkownika
Feldgrau
moderator
 
Posty: 6610
Dołączył(a): 2009-10-29, 20:23
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez gregorius7 » 2011-07-23, 13:35

Trzeba uaktywnic sie na swoim terenie wiec niestety tym razem odpadamy.Natomiast chetnie zajrzymy nastepnym razem. Pozdro.
Avatar użytkownika
gregorius7
 
Posty: 35
Dołączył(a): 2008-12-17, 19:37
Lokalizacja: Katowice

Postprzez skorpion » 2011-07-25, 10:56

Krótki filmik z Hue - 25.06.2011 będący jednocześnie zaproszeniem na Hue 2
Avatar użytkownika
skorpion
 
Posty: 94
Dołączył(a): 2010-09-05, 17:50
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Pol » 2011-07-27, 22:36

Po długich poszukiwaniach udało nam się dotrzeć do zapasów stożkowych kapeluszy VC. Dzięki temu strona DRV zamiast chust otrzyma kapelusze VC. Kapelusze zostaną pozyskane w hurtowej cenie 14 zł., w związku z czym są do wypożyczenia i oddania po grze. Jeżeli ktoś zażyczy sobie zachować kapelusz na pamiątkę (czytaj: zgubi w amoku bitewnym) dopłaca do 5 zł składki jeszcze 9 zł.

Z przyjemnością oznajmiam, że dzięki uprzejmości Feldgrau’a na mini-milsimie pojawi się pojazd specjalnie przeznaczony do tego rodzaju gier. Oznacza to, że może brać udział w walce. Dodatkowo dzięki pomysłowości VojciechU’a dla strony przeciwnej będzie dostępny RPG.

Poniżej zasady wykorzystania pojazdu na grze:
Pojazd:
Pojazd może brać udział w walce (z pojazdu można strzelać, do załogi pojazdu można strzelać).
Załogę pojazdu obowiązują takie same zasady jak pozostałych graczy (np. może zostać WIA, KIA, POW itp.).
Należy zachować szczególną ostrożność podczas gry w pobliżu pojazdu (np. nie wchodzić pod pojazd, zachować bezpieczną odległość na wypadek przemieszczenia się pojazdu).
Pojazd można zniszczyć granatem dymnym GD-10 odpalonym pod pojazdem lub w odległości maks. 1 m od pojazdu.
Pojazd można zniszczyć przy pomocy RPG (granatnika) dostarczonego przez organizatora.
Operator RPG: jak strzelec plus RPG z możliwością trzykrotnego użycia w ciągu gry.
Pojazd po wyeliminowaniu załogi jest uznany za zniszczony.
Zniszczony pojazd: zostaje oznaczony kamizelką odblaskową, odjeżdża do HQ gdzie czeka 1 godz.

Uwaga! Na dodatkowej odprawie dotyczącej spraw bezpieczeństwa operator pojazdu udzieli bardziej szczegółowych informacji.
Pol
 

Postprzez Pol » 2011-08-01, 18:24

Listy zostają zamknięte. SpóÂźnione zgłoszenia należy kierować od razu do mnie, z małymi zmianami nie powinno być problemu. Wszystko wskazuje, że tym razem gra nie będzie kameralna.

Skorpion przejmuje od VojciechU obowiązki współorganizatora ze strony FT.
Pol
 

Postprzez Feldgrau » 2011-08-07, 21:25

Dotarłem do domu - było zajebiscie klimatycznie - mój samuraj wyleciał na minie - oberwał granatem i dostał z bazooki i przetrwał o zwykłych kulkach nawet nie wspomne - prosze o fotki i film :D
Avatar użytkownika
Feldgrau
moderator
 
Posty: 6610
Dołączył(a): 2009-10-29, 20:23
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Pol » 2011-08-07, 21:55

Wynik gry

Strona DRV (15 ludzi):
1 punkt za dokładne określenie liczebności sił USA do 1200.
1 punkt za pierwsze i jedyne zdobycie MACV w Hue.
2 punkt za 4 godz. nieprzerwanej kontroli MACV w Hue licząc od 1300.
-1 punkt za zlikwidowanie korespondentki wojennej poruszającej się pojazdem.
Strona DRV nie zdołała schwytać korespondentki wojennej i doprowadzić do HQ.

Strona USA (13 ludzi):
Strona USA nie zdołała uchronić przed zniszczeniem pojazdu podczas 2 konwojów zaopatrzeniowych i patrolu głównej drogi oraz nie kontrolowała MACV w Hue po 1300.

Wietnamczycy z Północy wygrali zdobywając w sumie 3 punkty. Strona USA nie zdobyła żadnego punktu, odbierając jedynie przeciwnikowi punkt przez uratowanie zaginionego dygnitarza RV. Oddziały USA po początkowej utracie kontroli nad MACV w Hue uporczywie ponawiały próby odzyskania miasta oraz wyparcia wroga z rejonu drogi. Podczas kontrataków docierano do murów cegielni, a nawet wdzierano się do jej środka. Ostatecznie determinacja Wietnamczyków z Północy przeważyła.
Pol
 

Następna strona

Powrót do MILSIM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron