przez Pol » 2012-03-12, 08:49
Podsumowanie
Strony:
1. Po stronie niemieckiej zgłosiło się 31 operatorów i tylu samo wzięło udział w walce. Dowódcą operacji był Joozy (FT). W skład sił wchodzili przedstawiciele drużyn: Falcon Team, Stronghold Group, Robale, Horse Team, łosie, Inquisitors.
2. Po stronie partyzanckiej zgłosiło się 26 operatorów, z czego w walkach wzięło udział 23 (dwóch podobno zostało uznanych za wrogów ludu i rozstrzelanych, a trzeci został wstawiony przez kolegów do niewłaściwego pociągu i zamiast na front pojechał na Syberię, gdzie lokalne władze wysłały go do wyrębu lasu). Dowódcą operacji był Lahim (OSA). W skład sił wchodzili przedstawiciele sojuszy i drużyn: OSA (m.in. Jarheads, Hades, Goci), Angry Marines, AHT, SNBT, Booyaka.
Wynik:
Partyzanci nie zdołali bezpiecznie przeprowadzić oficera GRU (1 punkt dla Niemców). Planowany przerzut szpiega został zarzucony z powodu ogólnie trudnej sytuacji na polu walki (brak punktacji). Odział niemiecki zdołał przechwycić (i skonsumować) transport zaopatrzenia dla partyzantów (1 punkt dla Niemców). Po wyciągnięciu wniosków partyzanci zdołali bezpiecznie przerzucić skrzynię z materiałami wywiadowczymi (1 punkt dla partyzantów). Partyzanci nie zdołali zlikwidować nikogo spośród personelu niemieckiej bazy (1 punkt dla Niemców). W ostatecznym rozrachunku strat Niemcy utracili 75 zabitych i wziętych do niewoli, a partyzanci 60 (1 punkt dla partyzantów). Bitwa została wygrana przez oddziały niemieckie (3 : 2). Zwycięstwo zostało jednak okupione znacznymi stratami.
Problemy:
1. Od wielu gier powtarza się ten sam problem nieznajomości zasad gry. Zasady mini-milsim mają bardzo krótką i zwięzłą formę, dokładnie dlatego, aby nie obciążać graczy analizą wielu stron regulaminów. Mimo to gracze nadal nie znają np. systemu trafień, oznaczeń dla KIA itp.
2. Wiele osób po stronie partyzanckiej przyjechało bez kamizelki odblaskowej. Jest to element obowiązkowy. KIA spacerujący bez kamizelki naraża się na ostrzał, wzięcie do niewoli itp., co może skutkować sporami, dwuznacznymi sytuacjami itp. Starajmy się, aby nasze gry przebiegały sprawnie i w koleżeńskiej atmosferze.
3. Doszły do mnie informacje o operatorach bez masek znajdujących się w niemieckim HQ. Zamiast roztrząsać sprawę napisze jak sytuacja powinna zostać rozwiązana, a jak nie została. Jeżeli w niemieckim HQ znajdowały się osoby bez osłony i bez masek, a na odległość strzału ukrywali się partyzanci, to jeden z partyzantów powinien założyć kamizelkę odblaskową i zgłosić to do szefa niemieckiej bazy (osoby która zapisuje straty i pełni rolę organizatora).
4. Procedura chronowania nie jest dobrym momentem, aby dostrajać FPS swoich markerów. Markery powinny być przygotowane i sprawdzone wcześniej, a całość powinna przebiegać sprawnie, bez rozchodzenia się graczy, chodzenia po imbusy, po napitki, mieszania się sprawdzonych z tymi, którzy czekają na sprawdzenie itp. Ogólnie jednak musze przyznać, że wszyscy współpracowali i nie zdarzył się przypadek odmowy schronowania. Sprawdziłem też wyrywkowo KMy oraz wkładki w Rotorach i nie znalazłem uchybień.
Podziękowania:
Gra mogła się odbyć dzięki wysiłkom wielu ludzi. Podziękowania należą się dla:
1. Konia 2 za udostępnienie terenu.
2. Owsiaka i Skorpiona za pilnowanie porządku w HQ.
3. Konia za dostarczenie powietrza, kulek i granatów do skrzynki.
4. Doctora za powietrze.
5. Kici za naszywki ID.
6. Wszystkich graczy, którzy mieli ochotę ruszyć się z domów zimą.