11 III 2012 Józefin Mini-Milsim "Partisan"

Symulacje działań militarnych

Postprzez Pol » 2012-02-24, 13:53

1. Sytuacja
Zima 1942/1943, północna Rosja.
W wyznaczonym rejonie działań front radziecko-niemiecki przebiega w trudnym terenie pokrytym lasami oraz wzgórzami. Brak dróg utrudnia szybki transport ludzi, sprzętu i zaopatrzenia. Linie niemieckie są bardzo rozciągnięte i osłabione w związku z dramatycznymi walkami południowej części frontu. Między poszczególnymi oddziałami niemieckimi mogą występować niebezpieczne przerwy. Całość sprzyja tworzeniu szlaków przerzutowych, za pomocą których Armia Czerwona wspiera partyzantów radzieckich operujących za liniami niemieckimi.
Pol
 

Postprzez Pol » 2012-02-28, 18:33

Trochę propagandy z tamtych czasów na rozgrzanie klimatu.

Soviet Partisans - Song By Red Army choir
http://www.youtube.com/watch?v=t7T-nvKWsiQ

Rußland-Lied - Vorwärts nach Osten
http://www.youtube.com/watch?v=HduaX-Lq ... re=related
Pol
 

Postprzez Pol » 2012-02-29, 20:03

Procedura przygotowań
1. Osoby organizujące drużynę na grę zgłaszają członków drużyny do organizatora za pośrednictwem forum lub emaila. Lista chętnych powinna zawierać nazwę gracza, nazwę drużyny do której należy oraz adres emali.
2. Organizator wyznacza dowódców operacji dla każdej ze stron.
3. Dowódca operacji otrzymuje od organizatora instrukcje oraz listę ludzi przydzielonych do strony (OPORD).
4. Dowódca operacji dzieli ludzi na oddziały, wyznacza dowódców oddziałów oraz przekazuje dowódcom instrukcje.
5. Dowódcy oddziałów informują o przydziale swoich ludzi i rozdzielają specjalności.
Pol
 

Postprzez [HADES]Fugas » 2012-03-05, 08:35

Rozumiem że jest limit 1MG na 5 osób danej strony ale może sie zdarzyć że z większej grupy w marszu zostanie mała w której jest 2 os. z MG?
[HADES]Fugas
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2009-08-14, 08:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Pol » 2012-03-05, 09:00

[HADES]Fugas napisał(a):Rozumiem że jest limit 1MG na 5 osób danej strony ale może sie zdarzyć że z większej grupy w marszu zostanie mała w której jest 2 os. z MG?

Limit określony jest w stosunku do liczby graczy po danej stronie. Jeżeli wszyscy strzelcy polegną wsparcie gra dalej. Jeżeli dowódca sformuje pluton CKM-ów (MG-only) też jest wszystko w porządku, o ile na każdego KMa przypada 4 żywych lub martwych w danej chwili operatorów broni innej niż KM.
Pol
 

Postprzez [HADES]Fugas » 2012-03-05, 15:05

Dzięki i wszystko jasne.
[HADES]Fugas
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2009-08-14, 08:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Pol » 2012-03-05, 18:35

Z przyjemnością informuję, że przygotowania zostały zakończone. Strony posiadają dowódców operacji oraz przydzielony personel. Listy chętnych zostają zamknięte i z powodu dużej ilości osób nie jest możliwe dopisanie kolejnej drużyny lub grupy graczy.

Stylizacja z epoki jest mile widziana, ale należy pamiętać o przestrzeganiu obowiązującego prawa.

Do dyspozycji operatorów będzie ok. 100 l HPA. Niestety zgodnie z ostatnimi ustaleniami na terenie nie można używać dymów i innej pirotechniki. Z granatów pozostają dopuszczone tylko granaty pneumatyczne (woreczki z farbą pod ciśnieniem).

Przed grą każdy przejdzie kontrolę broni (fps, waga, rozmiar) po czym otrzyma małą flagę velcro (patch) z numerem gracza do przyklejenia na ramię.

Szykujcie ducha i polerujcie żelastwo, ponieważ patrząc na liczby widzę epicką bitwę.
Pol
 

Postprzez [HADES]Fugas » 2012-03-09, 18:09

Mam mały problem - zakupiliśmy zbiorowo za radą ogranicznik do Rotora - ale po testach okazuje sie że nawet maksymalnie podnosząc połeczkę ogranicza to do 65 kulek co jest nieco więcej niz 50 regulaminowe - i co w takiej sytuacji - dopuszcalne sa te ograniczniki stockowe do rotora? Bo jak nie to wielu ma problem
[HADES]Fugas
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2009-08-14, 08:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Pol » 2012-03-09, 19:38

Wiemy o sprawie.
Sprzęt jest robiony ręcznie, Kampfhund który to robi mówił, że wychodzi ok. 50-60 kulek i wynika to z ograniczeń technologicznych.
Możecie je spokojnie zabierać.
Niestety branża producentów sprzętu nas nie rozpieszcza: loadery 50-kulkowe za 15 złoty mają pojemność 40, zaczynają pracować kiedy nasypie się 30, a blokują się co druga kulkę, TacCapy Tippmanna też mają różne pojemności od 30 do 60 kulek. Tego rodzaju odchylenia są akceptowane i nie powinny zmienić stosowanej taktyki tak jak czynią to loadery 200.
Pol
 

Postprzez [HADES]Fugas » 2012-03-10, 08:24

No to mam czyste sumienie
[HADES]Fugas
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2009-08-14, 08:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Pol » 2012-03-11, 06:08

Nie jest ważne kto walczy pod jaką flagą.
Za kilka godzin na wszystkich czekają niewykonalne zadania, nieustępliwy wróg i paskudna pogoda.

Mogę wam obiecać pot, siniaki i żel we włosach.
Chciałbym zobaczyć tylko jedno: honorową walkę.
Pol
 

Postprzez Koniu78 » 2012-03-12, 07:50

Avatar użytkownika
Koniu78
 
Posty: 52
Dołączył(a): 2011-06-27, 21:51
Lokalizacja: łódÂź

Postprzez Feldgrau » 2012-03-12, 08:43

po fotkach widzę że impreza bardzo udana :-D
" Zabij ich wszystkich a Bóg weźmie do siebie niewinnych "
Avatar użytkownika
Feldgrau
moderator
 
Posty: 6610
Dołączył(a): 2009-10-29, 20:23
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Pol » 2012-03-12, 08:49

Podsumowanie

Strony:
1. Po stronie niemieckiej zgłosiło się 31 operatorów i tylu samo wzięło udział w walce. Dowódcą operacji był Joozy (FT). W skład sił wchodzili przedstawiciele drużyn: Falcon Team, Stronghold Group, Robale, Horse Team, łosie, Inquisitors.
2. Po stronie partyzanckiej zgłosiło się 26 operatorów, z czego w walkach wzięło udział 23 (dwóch podobno zostało uznanych za wrogów ludu i rozstrzelanych, a trzeci został wstawiony przez kolegów do niewłaściwego pociągu i zamiast na front pojechał na Syberię, gdzie lokalne władze wysłały go do wyrębu lasu). Dowódcą operacji był Lahim (OSA). W skład sił wchodzili przedstawiciele sojuszy i drużyn: OSA (m.in. Jarheads, Hades, Goci), Angry Marines, AHT, SNBT, Booyaka.

Wynik:
Partyzanci nie zdołali bezpiecznie przeprowadzić oficera GRU (1 punkt dla Niemców). Planowany przerzut szpiega został zarzucony z powodu ogólnie trudnej sytuacji na polu walki (brak punktacji). Odział niemiecki zdołał przechwycić (i skonsumować) transport zaopatrzenia dla partyzantów (1 punkt dla Niemców). Po wyciągnięciu wniosków partyzanci zdołali bezpiecznie przerzucić skrzynię z materiałami wywiadowczymi (1 punkt dla partyzantów). Partyzanci nie zdołali zlikwidować nikogo spośród personelu niemieckiej bazy (1 punkt dla Niemców). W ostatecznym rozrachunku strat Niemcy utracili 75 zabitych i wziętych do niewoli, a partyzanci 60 (1 punkt dla partyzantów). Bitwa została wygrana przez oddziały niemieckie (3 : 2). Zwycięstwo zostało jednak okupione znacznymi stratami.

Problemy:
1. Od wielu gier powtarza się ten sam problem nieznajomości zasad gry. Zasady mini-milsim mają bardzo krótką i zwięzłą formę, dokładnie dlatego, aby nie obciążać graczy analizą wielu stron regulaminów. Mimo to gracze nadal nie znają np. systemu trafień, oznaczeń dla KIA itp.
2. Wiele osób po stronie partyzanckiej przyjechało bez kamizelki odblaskowej. Jest to element obowiązkowy. KIA spacerujący bez kamizelki naraża się na ostrzał, wzięcie do niewoli itp., co może skutkować sporami, dwuznacznymi sytuacjami itp. Starajmy się, aby nasze gry przebiegały sprawnie i w koleżeńskiej atmosferze.
3. Doszły do mnie informacje o operatorach bez masek znajdujących się w niemieckim HQ. Zamiast roztrząsać sprawę napisze jak sytuacja powinna zostać rozwiązana, a jak nie została. Jeżeli w niemieckim HQ znajdowały się osoby bez osłony i bez masek, a na odległość strzału ukrywali się partyzanci, to jeden z partyzantów powinien założyć kamizelkę odblaskową i zgłosić to do szefa niemieckiej bazy (osoby która zapisuje straty i pełni rolę organizatora).
4. Procedura chronowania nie jest dobrym momentem, aby dostrajać FPS swoich markerów. Markery powinny być przygotowane i sprawdzone wcześniej, a całość powinna przebiegać sprawnie, bez rozchodzenia się graczy, chodzenia po imbusy, po napitki, mieszania się sprawdzonych z tymi, którzy czekają na sprawdzenie itp. Ogólnie jednak musze przyznać, że wszyscy współpracowali i nie zdarzył się przypadek odmowy schronowania. Sprawdziłem też wyrywkowo KMy oraz wkładki w Rotorach i nie znalazłem uchybień.

Podziękowania:
Gra mogła się odbyć dzięki wysiłkom wielu ludzi. Podziękowania należą się dla:
1. Konia 2 za udostępnienie terenu.
2. Owsiaka i Skorpiona za pilnowanie porządku w HQ.
3. Konia za dostarczenie powietrza, kulek i granatów do skrzynki.
4. Doctora za powietrze.
5. Kici za naszywki ID.
6. Wszystkich graczy, którzy mieli ochotę ruszyć się z domów zimą.
Pol
 

Postprzez Majster JH » 2012-03-12, 19:01

Pol fajnie to wyszło i dzięki za dobrze spędzoną niedziele .
http://www.youtube.com/watch?v=JD4HtaIqOn0


S -III, IV, V, VI, VII, IX, X, XII,XIII, XIV, XVI, OPTIMI, B20
Avatar użytkownika
Majster JH
 
Posty: 285
Dołączył(a): 2008-03-20, 14:54
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Poprzednia strona

Powrót do MILSIM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron