Pomysłodawcy scenariusza - TETA Team
Miejsce: Folwark na górze św. Anny
Czas: 26-27 VII
Czas mamy spędzić w milsimowym klimacie. Nie będzie typowych strzelanek. Będą za to sceneria trwające po X godzin tworzące wspólnie całość świata w którym się znajdziemy.
Akcja dzieje się podczas II wojny światowej.
Strony konfliktu to Wermacht oraz Armia Krajowa Polskiego Wojska Podziemnego.
Tło dla scenariuszy
Batalion Niemiecki zajął wysiedlony uprzednio Folwark u podnóża Góry św. Anny. Najlepiej ocalały budynek postanowiła zaadoptować na kwaterę. Istotnym elementem miało być odpowiednie zabezpieczenie terenu, gdyż Niemcy mieli informację, iż w pobliskim lesie stacjonuje odział partyzantów „Harcerz”, którego mieli wytropić i zniszczyć.
Stacjonujący w pobliży Folwarku odział AK dostał rozkaz odnalezienia w pobliskim lesie gońca z ważną przesyłką dotyczącą wykradzionych planów nowej broni niemieckiej. Goniec ten nie docierał w wyznaczone miejsce od 12h.
Po przejęciu przesyłki miała ona zostać przeniesiona do punktu X którą miał odebrać oficer wywiadu angielskiego.
Okazało się iż, goniec śmiertelnie ranny podczas próby wykradzenia pakunku przedostał się w głąb lasu, gdy siły zaczęły już go opuszczć zdołał jeszcze napisać informację z lokalizacją dokumentów po czym wyzionął ducha.
Partyzanci nie widząc innego rozwiązania postanowili założyć obóz w lesie i przygotować się do nowej misji.
Sytuacja była o tyle skomplikowana, iż przybyli do pobliskiego Folwarku Niemcy mieli wyczyścić las z wrogich sił.
Misja pierwsza
"Harcerze" zapuszczają się w las w celu odnalezienia gońca, po czym oni jak i Niemcy budują swoje obozy na wypadek ataku nieprzyjaciela.
Misja druga
Niemcy o godzinie X dostają rozkaz odnalezienia jednostek partyzantów, które rzekomo znajdują się na północ od ich pozycji.
Partyzanci uprzedzeni przez miejscowych wieśniaków o wymarszu Niemców przygotowują się na atak. W celu wcześniejszego wykrycia wroga patrolują teren wokół obozu
Misja trzecia - o zmroku
Po odparciu nieprzyjaciela dowódca AK postanawia wykonać misję odnalezienia teczki z planami nowej broni niemieckiej. Niestety znajduję się ona w Folwarku wcześniej zajętym przez Niemców, na szczęście partyzantów piechota niemiecka nie ma pojęcia, iż tak ważne dane znajdują się na ich terenie i to w dodatku w domu, który nie został przez nich zaadoptowany na kwaterę, a jedynie patrolowany co jakiś czas jako całość.
Misja czwarta - o świcie
Pora nocna oraz szczelnie patrolowany Folwark uniemożliwił odnalezienie teczki. Zwiadowcy jednak zameldowali dowódcy, iż w obozie niemieckim słychać było odgłosy świętowania z okazji zdobycia Stalingradu przez Armie Paulusa. Dowódca Harcerzy postanowił wykorzystać częściową nie dyspozycyjność piechoty niemieckiej i zaatakować ich obóz. Miał to być atak osłonowy dla grupy specjalnej której celem było w końcu przechwycenie pakunku.
Misja piąta
Szczęśliwie przechwycona teczka ma zostać przeniesiona na miejsce spotkania z oficerem wywiadu angielskiego. Niemieckim szpiegom udało się dowiedzieć o tej wymianie, dlatego z Folwarku wyrusza drużyna, której celem jest nie dopuszczenie do przekazania dokumentów i przy okazji zlikwidowanie partyzantów. Czas nie jest nikogo sprzymierzeńcem. Punkt wymiany jest zlokalizowany na skraju lasu w równych odległościach od siebie.
Misja szósta
Ponieważ Niemcy ponieśli już spore straty we wcześniejszych walkach z partyzantami, dowództwo AK postanowiło zaatakować Folwark i wyprzeć Niemców z zajmowanych pozycji. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż Niemcy zdążyli już perfekcyjnie przygotować teren do obrony, zwłaszcza po wcześniejszej próbie ataku . Dodatkowo teren folwarku nieustannie jest patrolowany. Nie wiedzieli też, że do Niemców śpieszą posiłki...
Co do podstawowych zasad to:
- gramy na trafienia (bezwzględnie przestrzegamy zasady fair play)
- Eliminuje strzał w korpus i głowę
- Trafienie w kończyny będzie możliwy do wyleczenia przez medyka
- medyk będzie posiadał w apteczce opatrunki w ilości 1/2 liczy oddziału.
- medyk zużywa 1 opatrunek na postrzał, w razie uśmiercenia sanitariusza każdy żołnierz może przejąć jego obowiązki jednak zużywa 2 opatrunki na ranę (ostatni opatrunek liczy się w tym wypadku jako 2)
- ranny żołnierz w nogę nie może się samemu poruszać, aby się przemieszczać musi iść z kolegą z oddziału, jednak wtedy oboje poruszają się wolnym marszem
- ranny żołnierz w rękę powoduje, iż nie może tej ręki używać.
- trafienie w broń eliminuje ją z gry, broń uznaje się za naprawioną po pół godzinnym odczekaniu.
- każda kolejna misja powoduje odrodzenie życia oddziałów
- po misji trzeciej robimy sobie wspólnie ognicho w obozie Niemców, oddziały jednak śpią w swoich bazach
Przydatne sprzęty, które proponuje zabrać dodatkowo ze sobą to
- kalimate
- śpiwór
- coś na kopruchy
- saperkę
- maczetę
- żarełko
- kompas (każda ze stron musi mieć przynajmniej po jednym)
- jeśli ktoś posiada to ghillie
http://forum.specarmory.com/index.php?action=dlattach;topic=1374.0;attach=3042;image