start 10.00
wpisowe 20 zl
we wpisowym: naszywka, cieply posilek, id, sceno, sedziowanie, chrono, HP i CO2(na zamowienie)
kulki FPO
limit graczy: 70os. po 35 na stronę
ZAPISY:
!! lista będzie uzupełniana przez organizatora w miare naplywania zgłoszen !!
zgłoszenia w formie mailowej przyjmujemy na adres: stalingrad@motywacja.com
wpisowe nalezy przesylac na konto: INTELIGO Igor Rumiński 50 10205558 1111104405600084
!!Prosimy nie wpisywać się na listę!!
wtajemniczeni i Ci co byli na ostatnim sceno wiedzą czym spowodowana jest ta zmiana w zapisach
Scenariusz 1 - by SAdam
Scenariusz 2 - by Gori
naszywki (nie wiem niestety czy jeszcze są dostępne)
http://www.forestcamp.pl/sceno/stalin/naszywki.jpg
OPERACJA URAN
Niemieckie czołgi pojawiły się na ulicach Stalingradu 14 września 1942 roku. żołnierze Wehrmachtu natychmiast przystąpili do zajmowania miasta, jednak szybko okazało się, że nie będzie łatwo. Mniej liczni lecz zdeterminowani, często rzachęcanir1; przez NKWD Rosjanie, wysadzali zaminowane uprzednio budynki prosto na zbliżające się do nich pojazdy. Ataki z zaskoczenia i miejska wojna podjazdowa także przyniosły Niemcom ciężkie straty.
Mimo to Wehrmacht parł naprzód a niemieckie lotnictwo i artyleria powodowały wśród obrońców olbrzymie straty. Ulice miasta są martwe- wspominał generał W. Czujkow- nie ma ani jednej zielonej gałązki na drzewach: wszystko zginęło w ogniu pożarów. Po drewnianych domach zostały tylko zgliszcza ze sterczącymi kominami. Liczne domy murowane stoją okopcone, bez okien i drzwi, z zapadniętymi stropamir1;. Natarcie niemieckie doprowadziło do zajęcia południowo r11; zachodniej części Stalingradu. Nie był to zbyt wielki sukces, zważywszy, że siły obliczono na kompletne złamanie przeciwnika.
Gdzieś w ruinach Stalingradu r11; styczeń 1943. W czasie nocnej zamieci niemiecka 5 kompania saperów osiąga opuszczone budynki położone w zachodniej części dzielnicy przemysłowej oznaczone jako obiekty strategiczne
1 - Port Rzeczny; 2 - Dworzec Południowy; 3 - Elewator Zbożowy; 4 - Fabryka Krasnyj Oktiabr
5 - Fabryka Barrikady; 6 - Budynek Uniwermag-u z zadaniem wysadzenia w powietrze co najmniej 4 (bez nr 6) z pośród nich w celu oczyszczenia przedpola na kierunku ewakuacji na bardziej dogodne do obrony stanowiska. W trakcie przemieszczania się 4 pluton kompanii przenoszący 5 ładunków kruszących wszedł na nieoznaczone pole minowe. Kontynuując zadanie wysłano informację do ubezpieczającego południowo-wschodnią i wschodnią rubież 10 batalionu grenadierów pancernych o wejście na pole minowe ale są w stanie wykonać zadania. W tym czasie Rosjanie zaalarmowani eksplozjami na polu minowym i przechwyceniu informacji wysyłają 13 dywizję piechoty w celu rozpoznania ruchu wojsk niemieckich a w razie bezpośredniego kontaktu wybicie i utrzymanie pozycji. Rosjanie przypuszczają kontratak na zajęte przez Niemców obiekty w celu ich odbicia i wysadzenia grzebiąc w nich przeciwników.
ZADANIA:
Armia Czerwona: - odbić i utrzymać punkty strategiczne nr 1, 2, 3, 4, 5 .
- odnaleÂźć detonatory do ładunków kruszących znajdujące się w punktach strategicznych nr 1, 2, 3, 4, 5.
- odnalezione detonatory przenieść do punktu strategicznego nr 6 wraz z wycofaniem się całej 13 dywizji
- przeniesiony komplet minimum 4 detonatorów wyznacza koniec scenariusza smiley
Wermacht- utrzymać i nie dopuścić do utraty punktów strategicznych nr 1, 2, 3, 4, 5
- zaminować i utrzymać ładunki kruszące i detonatory w punktach strategicznych nr 1, 2, 3, 4, 5
- zdobyć i utrzymać punkt strategiczny nr 6 Budynek Uniwermag-u, który jest wiążący dla obydwu stron
Początek scenariusza:strona niemiecka w ciągu 15 min zajmuje pozycje w punktach nr 1, 2, 3, 4, 5.
Po upływie 15 min jest nadany sygnał o rozpoczęciu scenariusza i każda ze stron przystępuje do zadań gdzie Wermacht może dopiero w tym momencie zacząć próbować zająć punkt strategiczny nr 6.
Po trafieniu każdy gracz udaje się do szpitala w celu uleczenia r11; po uleczeniu i upływie 5 min może wrócić do gry za pomocą wyznaczonych miejsc wejścia na mapie
ładunki kruszące wraz z detonatorami strona niemiecka umieszcza w dość widocznych miejscach (bez wrzucania do opon itp. miejsc) danego punktu strategicznego - na każdy punkt jeden ładunek.
Po usadowieniu ładunków nie można ich przenosić, przekopywać i rozpakowywać!
Upadek 6 Armii
Sytuacja niemieckich oddziałów stawała się coraz cięższa, niewystarczające dostawy ekwipunku i zywności spowodowały spore braki w zaopatrzeniu i spadek morali żołniezy. Beznadziejną wydało się sytuację miał poprawić transport.... transport, którego data była przekładana z dnia na dzień. żołnierze czekali z utęsknieniem na jakiekolwiek wsparcie, sytuacja wymagała podniesienia na duchu wojska.
W końcu data została ogłoszona. Wszyscy oczekiwali transportu. Z jednej strony Rosjanie zacierali ręce, wiadomo gdzie miałby wylądować samolot. A z drugiej Niemcy wiedzieli że nie mogą dopuścić do przejęcia transportu przez Rosjan. Sytuacja stawała sie coraz bardziej napięta.
Armia Czerwona
Zajmuje strategiczne miejsca w zrujnowanej fabryce kaloryferów żeliwnych, kontrolują na odległość strzału pole na którym miałby wylądować transport, jedną z głównych ulic Stalingradu.
Wermacht
Przyczajony oczekuje na termin nadejścia transportu. Niestety na miejscu lądowania walają sie wraki samolotów oraz gruzy zburzonych budynków. W tym celu minerzy Wermachtu musza wysadzić przeszkody i nadać komunikat o możliwości lądowania. Muszą to zrobic w ciągu półtorej godziny , poÂźniej warunki atmosferyczne uniemożliwią lądowanie. Armia będzie skazana na klęskę w okowach rosyjskiej zimy.
Zadania:
Armia Radziecka: Nie dopuscić do oczyszczenia pasa startowego przez żołnierzy Wermachtu. Uniemozliwić dostarczenie transportu. Przejęcie radiostacji i utrzymanie jaej do czasu zakończenia rundy.
Wermacht:Oczyścić pas startowy i nadać komunikat o możliwości lądowania.
Punktacja:
Armia Czerwona: 50 pkt - 10 pkt za każdy punkt, który nie został usunięty przez Niemców
50 pkt za zdobycie radiostacji, z której Niemcy mają zawiadomić Luftwaffe o możliwości lądowania.
Wermacht: 50 pkt - 10 pkt za każdy usunięty (podłożenie ładunków) punkt z pasa startowego, 50 pkt za nadanie kumunikatu o możliwości lądowania w określonym czasie. (aby nadać komunikat musza zostać usunięte przynajmniej 4 z 5 przeszkód)
Stacja Radiowa - może byc wielokrotnie przejmowana przez strony.
Sposób podłożenia ładunków przekażemy na odprawie.
mapka
http://www.forestcamp.pl/sceno/stalin/sceno1.gif
identyfikator
http://www.forestcamp.pl/sceno/stalin/id.jpg
więcej informacji i ewentualne pytania na
www.paintball.czest.pl