Cykl treningów/gier w 2012 roku

Gry bez założonych scenariuszy, czysta improwizacja

Postprzez Rico [Jastrząb] » 2012-05-03, 20:01

Chłopaki z Jastrzębia bardzo dziękują za ciekawe taktyczne strzelanie w miłej koleżeńskiej atmosferze! Pozdrawiam... :-)
Jastrząb to drapieżnik bardzo sprytny i szybki...
Avatar użytkownika
Rico [Jastrząb]
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2010-07-10, 11:33
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Pmk » 2012-05-04, 12:50

Uwaga - na poniższych grach:
- nie używamy kulek turniejowych: Marblizer, itp (odbarwiają, a nie będzie czasu na zabawę z polewaniem wodą, itd)
- nie używamy pudrówek - będą małe odległości jak na typowy las (de facto CQB :] )
- każdy ma kamizelkę odblaskową lub czerwoną szmatę - do oznaczania po KIA
- barel bag na lufę markera pod ciśnieniem (chyba, że użytkownik będzie za każdym razem odłączał fizycznie gaz - odkręcona butla, odpięty remote/mamba)
Pmk
PS. Kulki i HP/Co2 we własnym zakresie


3 czerwca
Kobiór - spotkanie na parkingu o 9 tej , przygotowanie i wyjście w teren
"bitwa o wyspę " , gra na trafienia , ranny zakłada opatrunek lub robi to kolega , ranna kończyna jest nie sprawna , trafienie w głowe i 2 razy w korpus - KIA , limity milsimowe ( w loaderze max 50 kulek i 100 w facie , broń wsparcia max 300 kulek ) , "broń krótka" max 4 magazynki , kilku obrońców broni się na wyspie pozostała grupa atakuje i dąży do pełnej eliminacji przeciwnika.

1.PMK
2.Feldgrau
3.Gebel
4. dominik
5.Sivy
6.Misiek
7.Mordulec
8.Alien
9.Grelo
10. Flemming
11. Kuczli
12. Jaro


17 Czerwca
Czarków - trening CQB - spotykamy się na parkingu w Kobiórze o 9 tej potem przejazd autami w kierunku tamy i potem z buta na Czarków tam trening CQB i potem może luÂźna gra na budynkach dawnej jednostki rakietowej , dodatkowo trening medyczny ( to jeszcze będzie omówione )

1.PMK
2.Feldgrau
3. bolek - jak bede w stanie (wiecie o czym mowie)

1. Lipca
Trening kondycyjny - wyjście na Leskowiec ( plecaki woda żarcie - jak na wypad w góry ) o godzinie 7 spotykamy sie w miejscowości Ponikwia koło wadowic ( parking przy szkole ) tam zostawiamy autka i idziemy szlakiem na Leskowcu jest schronisko i nieco dalej jest sankuarium JP II kto będzie miał potrzebę i czuje się na siłach jest tam msza św . Na tą wyprawę można zabrać nasze ładniejsze połówki - po zejściu do autek pojedziemy do Suchej Beskidzkiej na obiad do karczmy Rzym

1.PMK
2.Feldgrau
3. dominik - wstępnie
4. bolek wstepnie

22 lipca :
Czarków - Milsim/LARP ( w przygotowaniu )
1.PMK
2.Feldgrau
3. dominik - wstępnie
4. bolek wstepnie
5. AnkaK
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
J.Piłsudski
Avatar użytkownika
Pmk
moderator
 
Posty: 1427
Dołączył(a): 2008-03-14, 21:55
Lokalizacja: Tychy

Postprzez Przemo_K » 2012-05-04, 19:30

3 czerwca
Kobiór - spotkanie na parkingu o 9 tej , przygotowanie i wyjście w teren
"bitwa o wyspę " , gra na trafienia , ranny zakłada opatrunek lub robi to kolega , ranna kończyna jest nie sprawna , trafienie w głowe i 2 razy w korpus - KIA , limity milsimowe ( w loaderze max 50 kulek i 100 w facie , broń wsparcia max 300 kulek ) , "broń krótka" max 4 magazynki , kilku obrońców broni się na wyspie pozostała grupa atakuje i dąży do pełnej eliminacji przeciwnika.

1.PMK
2.Feldgrau
3.Gebel
4. dominik
5.Sivy
6.Misiek
7.Mordulec
8.Alien
9.Grelo
10. Flemming
11. Kuczli
12. Jaro
13. Przemo_k


17 Czerwca
Czarków - trening CQB - spotykamy się na parkingu w Kobiórze o 9 tej potem przejazd autami w kierunku tamy i potem z buta na Czarków tam trening CQB i potem może luÂźna gra na budynkach dawnej jednostki rakietowej , dodatkowo trening medyczny ( to jeszcze będzie omówione )

1.PMK
2.Feldgrau
3. bolek - jak bede w stanie (wiecie o czym mowie)

1. Lipca
Trening kondycyjny - wyjście na Leskowiec ( plecaki woda żarcie - jak na wypad w góry ) o godzinie 7 spotykamy sie w miejscowości Ponikwia koło wadowic ( parking przy szkole ) tam zostawiamy autka i idziemy szlakiem na Leskowcu jest schronisko i nieco dalej jest sankuarium JP II kto będzie miał potrzebę i czuje się na siłach jest tam msza św . Na tą wyprawę można zabrać nasze ładniejsze połówki - po zejściu do autek pojedziemy do Suchej Beskidzkiej na obiad do karczmy Rzym

1.PMK
2.Feldgrau
3. dominik - wstępnie
4. bolek wstepnie
5. Przemo_k - wstępnie

22 lipca :
Czarków - Milsim/LARP ( w przygotowaniu )
1.PMK
2.Feldgrau
3. dominik - wstępnie
4. bolek wstepnie
5. AnkaK
Avatar użytkownika
Przemo_K
 
Posty: 533
Dołączył(a): 2008-05-16, 11:15
Lokalizacja: Mierzęcice

Postprzez Feldgrau » 2012-05-08, 08:25

Może ma ktoś ochotę postrzelać na Kobiórze w tą Niedziele ?
" Zabij ich wszystkich a Bóg weźmie do siebie niewinnych "
Avatar użytkownika
Feldgrau
moderator
 
Posty: 6610
Dołączył(a): 2009-10-29, 20:23
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Pmk » 2012-05-08, 08:49

Będę na imprezie rodzinnej...
Ta i następna.
Pmk
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
J.Piłsudski
Avatar użytkownika
Pmk
moderator
 
Posty: 1427
Dołączył(a): 2008-03-14, 21:55
Lokalizacja: Tychy

Postprzez Flemming » 2012-05-10, 17:45

Pmk, Pytanie o zasady trafień 3 czerwca.
Czy nie sensowniej by było to co jest skądinąd praktykowane na innych grach:
W paintballu 1 (słownie) jedno trafienie w korpus LUB głowę = killed in action (KIA), kończyny - wounded in action (WIA) a po 15min bez pomocy medyka = KIA.
Dużo logiczniejsze - i bliższe rzeczywistości.
Możemy uwzględnić ten wniosek?
Avatar użytkownika
Flemming
 
Posty: 445
Dołączył(a): 2009-09-02, 15:52
Lokalizacja: Żory

Postprzez kufel_wro » 2012-05-10, 21:03

http://www.paintwars.pl/viewtopic.php?f=121&t=1565
Nomad napisał(a):SOP:
System trafień:
Zostanie przedstawiony na odprawach, jest oparty na regulaminach z poprzednich edycji z drobnymi modyfikacjami.
Pierwsze trafienie (jedna seria do 3 splatów/trafień) - RANNY - może opatrzeć jedynie medyk, ranny może jedynie wezwać pomoc.
Drugie trafienie - KIA

RANNY/KIA pozostaje na miejscu do ustania walki w rejonie!
Medyk musi posiadać co najmniej 2 kroplówki (po 500ml), 2 stazy, 10 opatrunków - dodatkowe instrukcje zostaną przekazane na odprawie dla medyków.


http://forum.armiapoludnie.pl/viewtopic.php?t=1413
Pol napisał(a):System trafień:
Gra na splaty, trafienia i rozbryzgi granatów.
W sytuacjach niejasnych o trafieniu decyduje trafiony.
Trafienie w głowę: KIA (zabity).
Jedno trafienie w korpus: WIA (ranny).
Dwa i więcej trafienia w korpus: KIA.
Trafienie w kończyny: WIA.
Trafienie w broń: broń niesprawna do zerwania kontaktu.
Wyleczenie WIA: założenie opatrunku na każde miejsce trafienia.
WIA nie wyleczony w ciągu 15 min.: KIA.
KIA: pada na ziemię, zakłada kamizelkę odblaskową, czeka do końca wymiany ognia lub przeszukania, idzie do swojego HQ (centrum dowodzenia) gdzie czeka 30 min.
Eliminacja cicha/humanitarna: na hasło Zabity!/Ranny!, tylko w sytuacji oczywistej, bez możliwości auto-eliminacji.
Saltus VIII,XI; Unit 01,03,04,06; Milsim48h 2012; Blackops I,II,III; Igła I,II; KASKADA; ZAPAD; GreenCoat II; AEGIS 2015,2017,SpecOps; MA2017

Obrazek
Avatar użytkownika
kufel_wro
Administrator
 
Posty: 2901
Dołączył(a): 2009-06-28, 22:03
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Pol » 2012-05-11, 19:23

Zostałem zacytowany dlatego pozwolę sobie uzasadnić powyższe zasady:

1. Argument symulacyjny. Przeciętny postrzał w głowę powoduje śmierć niezależnie od tego czy jest dostępna pomoc medyczna. Przeciętny postrzał w korpus pozwala na odratowanie rannego jeżeli jest dostępna pomoc medyczna. System to odzwierciedla.

2. Argument od pojmania. Zadania mogą przewidywać schwytanie osoby. śmierć po 1 postrzale w korpus praktycznie uniemożliwia schwytanie osoby. Ranny w nogę może sam siebie zastrzelić, a ranny w rękę uciekać. Tymczasem w powyższym systemie po pierwszym postrzale w korpus ranny jest niezdolny do walki i można go pojmać po opatrzeniu.
Pol
 

Postprzez Flemming » 2012-05-12, 16:54

Pol - ma to sens, faktycznie. Rozumiem, że WIA (gdziekolwiek by nie dostał) do momentu opatrzenia nie jest zdolny do walki. Wtedy takie rozwiązanie jest logiczne, bo w przeciwnym razie rozgrywka zaczęła by przypominać nieszczęsną Normandię.
Avatar użytkownika
Flemming
 
Posty: 445
Dołączył(a): 2009-09-02, 15:52
Lokalizacja: Żory

Postprzez Pmk » 2012-05-12, 17:37

Już kiedyś o tym pisałem , więc się powtórzę.

System trafień w Milsim/PB to tylko umowa i zależy od orga.

W realu trafienie w jakąkolwiek część ciała nie oznacza jednoznacznie odniesienia konkretnej rany. I tak:

Dostałeś w głowę:
- masz pecha - KIA
- masz szczęście - pocisk ześlizgnął się z czaszki, nie trafił w ważny organ, itp - żyjesz
Dostałeś w szyję
- masz pecha - aorta i do piachu
- masz szczęście - przeszło obok ważnych organów, żyjesz
Dostałeś w udo
- masz pecha - aorta i do piachu (nota bene ostatnimi czasy jedno z potstawowych obrażeń powodujących śmierć na polu walki)
Dostałeś w tułw
- masz pecha - płuco, serce, śledzina, itp - i do piachu
- masz szczęście - przeszło obok ważnych organów - żyjesz...
I tak dalej, i tak dalej.
Pomoc medyczna może uratować życie, ale w większości przypadków jeśli potrzebny jest medyk - ranny nie jest zdolny do dalszego udziału w walce (ewakuacja).

Nie uwzględniamy oczywiście osłon balistycznych.

Więc tak naprawdę trafiony = KIA.
Możemy wprowadzić medyków (i poprawić grywalność) - nie ma KIA, chyba, że rany nie została zaopatrzona. Taki system był (jest) używany w LARPie pt Apokalipsa wg Króla Michała (AwKM). Oczywiście można zwiększyć poziom trudności i podnieść wymagania odnośnie TCCC, o ile uczestnicy dysponują wiedzą/wyposażenie,

Pmk

PS. Przykładowo AwKM - zasady do E3 40
http://forum.armiapoludnie.pl/viewtopic.php?t=805

1. Rany
1.1. Odnoszenie ran
Trafienie (również kilkukrotne) w jakąkolwiek część ciała (lub oporządzenia) równa się odniesieniu jednej rany. Liczba trafień - w danym momencie - nie wpływa na ilość odniesionych ran. Czyli gracz jest eliminowany (raniony) raz.
1.2. Sygnalizowanie odniesienia rany
"Gracz sygnalizuje trafienie poprzez:
- okrzyk ,,Trafiony!''
- podnosienie markera (broni) do góry."
1.3. Oddziaływanie ran
"Ranny
- pozostaje na miejscu trafienia
- stoi lub siedzi
- jeśli przewiduje to scenariusz - leży
- może wzywać medyka krzycząć ,,Medyk!''
- nie może rozmawiać ani komunikować się w jakikolwiek inny sposób z innymi (poza wzywaniem medyka)
- punkty dotyczące komunikowania się rannego mogą być zmienione - o ile przewiduje to scenariusz."
Absolutnie niedopuszczalne jest przekazywanie informacji nt sytuacji pozostałym graczom!
"Graczem po zranieniu należy zająć się w ciągu 5 minut po po odniesieniu rany. Oznacza to, że inny gracz musi zajmować się tylko rannym - nie może czynnie uczestniczyć w walce, musi przebywać przy rannym (kontakt fizyczny). Odpowiada to udzieleniu pierwszej pomocy w podstawowym zakresie - uciśnięcie tętnicy/żyły, masaż/przywrócenie pracy serca, itp. - bez przywrócenia sprawności gracza.
Ranny w takim stanie może ,,przeżyć'' max 20 minut od trafienia.
W tym czasie rannego należy opatrzyć - lub jeśli nie ma takiej możliwości (np. brak opatrunków) - przetransportować do bazy (która ma funkcję uzdrawiania - wg scenariusza)."
1.4. Opatrywanie ran
Ranny może zostać opatrzony.
"Opatrunek
- może być założony tylko przez medyka
- rannemu medykowi może założyć każdy gracz
- przykrywa miejsce najbliższe rany
- przywraca 100% sprawność rannemu."
"Dodatkowe punkty - o ile przewiduje scenariusz:
- medyka może opatrzyć każdy gracz - zużycie dwa opatrunki (,,kara'' za brak umiejętności) - o ile nie ma specjalności Sanitariusz."
1.5. Rany nieopatrzone
Rana bez udzielenia pierwszej pomocy (5 minut) lub opatrzenia (20 minut) jest śmiertelna. Gracz ginie i zakłada czerwoną chustę.A4
"Jeśli przewiduje to scenariusz - gracz może powrócić do gry korzystająć z Reinkarnacji.
Reinkarnacja (respawn) zapewnia możliwość uczestniczenia w grze - ale w innej roli.
Reinkarnacja oznacza:
- konieczność oddalenia się od miejsca ,,zgonu'' w miejsce w którym gracz jest niewidoczny dla innych graczy (lub do miejsca określonego w scenariuszu)
- wymazanie pamięci - gracz nie ,,pamięta'' tego co robił w poprzednim ,,wcieleniu''
- odgrywanie roli zgodnej ze scenariuszem (kto, zadania, ile ammo, etc)."

2. Uszkodzona broń/sprzęt
2.1. Uszkodzenie sprzętu
Trafienie w jakąkolwiek część broni lub wyposażenia (nie oporządzenie) równa się jego uszkodzeniu. Liczba trafień - w danym momencie - nie wpływa na ilość uszkodzeń. Czyli sprzęt jest eliminowany (uszkodzony) raz.
2.2. Postępowanie z uszkodzonym sprzętem
"Z uszkodzonego sprzętu nie można korzystać.
Gracz nie ma obowiązku sygnalizowania utraty sprzętu - moze uczestniczyć dalej w grze - np. korzystać z broni bocznej (pistolet).
Jeśli przewiduje to scenariusz może korzystać z broni zabitych/rannych/wziętych do niewoli."
2.3. Usuwanie uszkodzeń
"Sprzęt można naprawić
- jeśli w zespole jest Technik - może usunąć niesprawność sprzętu na polu - poprzez usunięcie śladów po trafieniu (lub jeśli nie ma śladów dotknięcie przez 5 sekund lub inny określony w scenariuszu czas)
- jeśli nie ma Technika sprawność sprzętu przywracana jest w bazie (która ma funkcję naprawiania - wg scenariusza)."
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
J.Piłsudski
Avatar użytkownika
Pmk
moderator
 
Posty: 1427
Dołączył(a): 2008-03-14, 21:55
Lokalizacja: Tychy

Postprzez Pmk » 2012-05-12, 17:43

Dodam tylko tytułem wyjaśnienia.
Orgiem gry jest Feld.
Gra w typie MILSIM (albo blisko).
Opis gry jest wstępny, dla zorientowania chętnych, więc problem przedyskutujemy.
Myślę, że będzie coś bardziej typowego - np. KIA tylko bez opatrzenia ran.
Pmk
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
J.Piłsudski
Avatar użytkownika
Pmk
moderator
 
Posty: 1427
Dołączył(a): 2008-03-14, 21:55
Lokalizacja: Tychy

Postprzez Flemming » 2012-05-12, 19:48

Pmk napisał(a):
(1) System trafień w Milsim/PB to tylko umowa i zależy od orga.
(...)
(2) Więc tak naprawdę trafiony = KIA.
(...)


Ad.1 No to czekamy na instrukcję od Feldgraua.

Ad.2 Czyż nie byłoby to piękne, proste i takie oldschoolowe. Chodziło mi tylko o to, czy jak kogoś już trafię w kończynę, to mogę się zająć innym celem, bez obawy, że poprzedni trafiony WIA nagle mi się włączy do gry.
Avatar użytkownika
Flemming
 
Posty: 445
Dołączył(a): 2009-09-02, 15:52
Lokalizacja: Żory

Postprzez Pmk » 2012-05-17, 21:28

Odnośnie:

3 czerwca

Kobiór - spotkanie na parkingu o 9 tej , przygotowanie i wyjście w teren
Na początku scenario, potem luÂźne granie - do ustalenia na miejscu.

Scenario na zasadach Milsimowych
- gra na trafienia
- KIA - trafienie w głowę, podwójne w tułw - czerwona szmata na głowę
- ranny - trafienie w kończynę, pojedyńcze w tułw, zakłada czerwoną szamtę na ranę, do czasu opatrzenia kończyna wyłączona z uzycia (jesli tułw - całość:] )
KIA udaje się do bazy i czeka na koniec scenaria.
Opatrunek moze założyć samm ranny - poza trafieniem w tułw - musi założyć ktoś inny (bo bezwład całości :] ).
Trafienie w broń - wyłacza ją z użycia.
Limity ammo: milsimowe.
- strzelec - 150kul w totalu (w loaderze max 50 kulek i 100 w facie)
- broń wsparcia - max 300 kulek (broń ok 7kg, min 80cmdługosci)
- broń krótka - musi mieścić się w powyższych limitach, czyli strzelac max 150, kaemista do 300 w totalu (ale - max 4 magi).

Jak nic nie pominąłem nie przekręciłem z ustaleń z orgiem (Feldgrau'em) to tak już zostanie....

Pmk
PS. Każdy niech się zaopatrzy w opatrunek/bandaż oraz czerwoną szmatę!
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
J.Piłsudski
Avatar użytkownika
Pmk
moderator
 
Posty: 1427
Dołączył(a): 2008-03-14, 21:55
Lokalizacja: Tychy

Postprzez Don » 2012-05-18, 16:20

3 czerwca
Kobiór - spotkanie na parkingu o 9 tej , przygotowanie i wyjście w teren
"bitwa o wyspę " , gra na trafienia , ranny zakłada opatrunek lub robi to kolega , ranna kończyna jest nie sprawna , trafienie w głowe i 2 razy w korpus - KIA , limity milsimowe ( w loaderze max 50 kulek i 100 w facie , broń wsparcia max 300 kulek ) , "broń krótka" max 4 magazynki , kilku obrońców broni się na wyspie pozostała grupa atakuje i dąży do pełnej eliminacji przeciwnika.

1.PMK
2.Feldgrau
3.Gebel
4. dominik
5.Sivy
6.Misiek
7.Mordulec
8.Alien
9.Grelo
10. Flemming
11. Kuczli
12. Jaro
13. Przemo_k


17 Czerwca
Czarków - trening CQB - spotykamy się na parkingu w Kobiórze o 9 tej potem przejazd autami w kierunku tamy i potem z buta na Czarków tam trening CQB i potem może luÂźna gra na budynkach dawnej jednostki rakietowej , dodatkowo trening medyczny ( to jeszcze będzie omówione )

1.PMK
2.Feldgrau
3. bolek - jak bede w stanie (wiecie o czym mowie)
4.Don (jestem żywo zainteresowany tematem cqb i miejscówką - planuję się pojawić)

1. Lipca
Trening kondycyjny - wyjście na Leskowiec ( plecaki woda żarcie - jak na wypad w góry ) o godzinie 7 spotykamy sie w miejscowości Ponikwia koło wadowic ( parking przy szkole ) tam zostawiamy autka i idziemy szlakiem na Leskowcu jest schronisko i nieco dalej jest sankuarium JP II kto będzie miał potrzebę i czuje się na siłach jest tam msza św . Na tą wyprawę można zabrać nasze ładniejsze połówki - po zejściu do autek pojedziemy do Suchej Beskidzkiej na obiad do karczmy Rzym

1.PMK
2.Feldgrau
3. dominik - wstępnie
4. bolek wstepnie
5. Przemo_k - wstępnie

22 lipca :
Czarków - Milsim/LARP ( w przygotowaniu )
1.PMK
2.Feldgrau
3. dominik - wstępnie
4. bolek wstepnie
5. AnkaK
vivere militare est

kom 609797147
Avatar użytkownika
Don
 
Posty: 173
Dołączył(a): 2008-07-07, 19:25
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Pmk » 2012-05-18, 21:00

W celu uporządkowania założyłem osobny topic o grze 3 czerwca.
Dyskusje o niej proszę prowadzić właśnie tu:
http://forum.armiapoludnie.pl/viewtopic ... 7360#17360
Pmk
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
J.Piłsudski
Avatar użytkownika
Pmk
moderator
 
Posty: 1427
Dołączył(a): 2008-03-14, 21:55
Lokalizacja: Tychy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźne spotkania

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości