http://ludziearmii.pl/red-fight-praktyk ... edycznych/
"UmieÂjętÂność udzieÂlaÂnia poÂmoÂcy przedÂmeÂdyczÂnej na polu walÂki nie doÂtyÂczy już tylÂko wyÂspeÂcjaÂliÂzoÂwaÂnych raÂtowÂniÂków. PrzeÂgląd i anaÂliÂza wyÂpadÂków w trakÂcie dziaÂłań boÂjoÂwych jaÂsno poÂkaÂzuÂją, że proÂceÂduÂry raÂtowÂnicÂtwa meÂdyczÂneÂgo poÂwinÂny na staÂłe wejść do kaÂnoÂnu szkoÂleÂnia dla wszystÂkich żołÂnieÂrzy. WieÂdza ta, poÂłąÂczoÂna z szybÂkoÂścią reÂakÂcji, podÂwyżÂsza szanÂse na przeÂżyÂcie paÂcjenÂta po otrzyÂmaÂniu poÂstrzaÂłu. Aby ta proÂsta zaÂsaÂda moÂgła funkÂcjoÂnoÂwać w prakÂtyÂce, koÂnieczÂne są staÂłe i częÂsto poÂwtaÂrzaÂne dziaÂłaÂnia szkoÂleÂnioÂwe, poÂzwaÂlaÂjąÂce na naÂbyÂcie i ugrunÂtoÂwaÂnie wieÂdzy meÂdyczÂnej. IdeÂałem jest naÂbyÂcie wpraÂwy, poÂzwaÂlaÂjąÂcej na dziaÂłaÂnie szybÂkie i inÂstynkÂtowÂne, co staÂje się szczeÂgólÂnie istotÂne podÂczas dziaÂłań pod ostrzaÂłem nieÂprzyÂjaÂcieÂla.
PoÂniÂżej przedÂstaÂwiaÂmy raÂmoÂwy konÂspekt zaÂjęć, któÂre odÂbęÂdą się 25.03.2013 na poÂliÂgoÂnie WojÂcieÂchoÂwo. ZaÂchęÂcaÂmy do poÂwieÂlaÂnia doÂbrych prakÂtyk i żyÂczyÂmy sukÂceÂsów szkoÂleÂnioÂwych. PełÂną reÂlaÂcję z przeÂproÂwaÂdzoÂnych zaÂjęć zaÂmieÂściÂmy nieÂbaÂwem.
SzkoÂleÂnie takÂtyczÂno-meÂdyczÂne „Red FiÂght” – konÂspekt zaÂjęć
TeÂmat:
DziaÂłaÂnie żołÂnieÂrza w syÂtuÂacji boÂjoÂwej – poÂmoc przedÂmeÂdyczÂna na polu walÂki.
Cel:
PoÂznaÂnie oraz wyÂjaÂśnieÂnie proÂceÂdur dziaÂłaÂnia żołÂnieÂrza w syÂtuÂacji boÂjoÂwej, udzieÂlaÂnia sprawÂnej poÂmoÂcy przedÂmeÂdyczÂnej poÂszkoÂdoÂwaÂnym w wyÂniÂku konÂtakÂtu ognioÂweÂgo, zaÂpoÂznaÂnia z zaÂsaÂdaÂmi ewaÂkuÂacji meÂdyczÂnej oraz weÂzwaÂnia i poÂdejÂmoÂwaÂnia poÂmoÂcy MEÂDEÂVAC.
Czas:
09.00 – 14.00
MiejÂsce:
OC. WojÂcieÂchoÂwo
ZaÂgadÂnieÂnia:
•PodÂstaÂwoÂwe wyÂpoÂsaÂżeÂnie raÂtowÂniÂka meÂdyczÂneÂgo oraz osoÂbiÂsty paÂkiet meÂdyczÂny żołÂnieÂrza (1)
•RozÂpoÂznaÂnie ran poÂstrzaÂłoÂwych oraz uraÂzów poÂwstaÂłych w wyÂpadÂku konÂtakÂtu ognioÂweÂgo. (2)
•EwaÂkuÂacja ze streÂfy śmierÂci, zaÂbezÂpieÂczeÂnie ranÂnych oraz przyÂgoÂtoÂwaÂnie do transÂporÂtu. (3)
•WyÂbór miejÂsca na ląÂdoÂwiÂsko imÂproÂwiÂzoÂwaÂne, melÂduÂnek MEÂDEÂVAC. (4)
•ZaÂbezÂpieÂczeÂnie ląÂdoÂwiÂska, proÂceÂduÂra podÂjęÂcia śmiÂgłowÂca. (5)
ZaÂbezÂpieÂczeÂnie maÂteÂriaÂłoÂwe:
•UmunÂduÂroÂwaÂnie oraz wyÂpoÂsaÂżeÂnie osoÂbiÂste (opcja „full comÂbat” – kaÂmiÂzelÂka lub szelÂki takÂtyczÂne, naÂkryÂcie głoÂwy, ochraÂniaÂcze, ręÂkaÂwiczÂki, pleÂcak szturÂmoÂwy, osoÂbiÂsty paÂkiet meÂdyczÂny).
•UzbroÂjeÂnie etaÂtoÂwe (reÂpliÂki broÂni).
•InÂdyÂwiÂduÂalÂne środÂki łączÂnoÂści (paÂsmo PMR – 446 MHz)
•WyÂżyÂwieÂnie (proÂwiant suÂchy, inÂdyÂwiÂduÂalÂne raÂcje żywÂnoÂścioÂwe, naÂpoÂje) każÂdy z uczestÂniÂków we właÂsnym zaÂkreÂsie.
•PoÂjazd ewaÂkuÂacji meÂdyczÂnej.
•środÂki dymÂne oraz piÂroÂtechÂniczÂne.
InÂstrukÂtoÂrzy:
•ZaÂgadÂnieÂnie nr 1 – raÂtowÂnik meÂdyczÂny
•ZaÂgadÂnieÂnie nr 2 – raÂtowÂnik meÂdyczÂny
•ZaÂgadÂnieÂnie nr 3 – inÂstrukÂtor cyÂwilÂny
•ZaÂgadÂnieÂnie nr 4 – żołÂnierz zaÂwoÂdoÂwy
•ZaÂgadÂnieÂnie nr 5 – inÂstrukÂtor cyÂwilÂny
PrzeÂbieg szkoÂleÂnia:
Część wstępÂna: 08.30 – 09.00
•ZbiórÂka przed rozÂpoÂczęÂciem szkoÂleÂnia.
•PrzedÂstaÂwieÂnie celu szkoÂleÂnioÂweÂgo zaÂjęć oraz ich przeÂbieÂgu.
•PrzedÂstaÂwieÂnie inÂstrukÂtoÂrów.
•RoÂzejÂście się do miejsc szkoÂleÂnia.
Część główÂna: 09.00 – 14.00
SzkoÂleÂnie na punkÂtach naÂuczaÂnia:
•ZaÂgadÂnieÂnie nr 1 proÂwaÂdzoÂne bęÂdzie rówÂnoÂleÂgle przez dwóch raÂtowÂniÂków meÂdyczÂnych w poÂdziaÂle na dwie gruÂpy szkoÂleÂnioÂwe – czas szkoÂleÂnia 50 miÂnut.
•ZaÂgadÂnieÂnia nr 2 do 5 proÂwaÂdzoÂne będą w poÂdziaÂle na czteÂry gruÂpy szkoÂleÂnioÂwe meÂtoÂda szeÂreÂgoÂwą – czas szkoÂleÂnia 4 x 60 miÂnut.
•CaÂłość obejÂmuÂje pięć goÂdzin szkoÂleÂnia proÂwaÂdzoÂneÂgo non stop bez przerw, przejÂście na koÂlejÂne punkÂty naÂuczaÂnia odÂbyÂwa się caÂłoÂścią gruÂpy z zaÂchoÂwaÂniem dziaÂłaÂnia takÂtyczÂneÂgo lub bieÂgiem. InÂstrukÂtoÂrzy szkoÂleÂnie proÂwaÂdzą w taki spoÂsób, aby przeÂkaÂzać makÂsiÂmum wieÂdzy zwraÂcaÂjąc przy tym uwaÂgę na prakÂtyczÂne doÂskoÂnaÂleÂnie poÂznaÂnych umieÂjętÂnoÂści.
•ZaÂgadÂnieÂnia szkoÂleÂnioÂwe poÂłąÂczoÂne z dziaÂłaÂniem takÂtyczÂnym naÂleÂży proÂwaÂdzić w oparÂciu o zaÂłoÂżoÂną syÂtuÂacje takÂtyczÂną, a wszelÂkie dziaÂłaÂnia szkoÂloÂnych ceÂchoÂwać ma dyÂnaÂmiÂka.
•ZmiaÂna punkÂtów naÂuczaÂnia odÂbyÂwa się na koÂmenÂdę kieÂrowÂniÂka szkoÂleÂnia poÂdaÂną przez środÂki raÂdioÂwe, przyÂgoÂtoÂwaÂnie do zmiaÂny grup syÂgnaÂliÂzoÂwaÂne bęÂdzie z pięÂcioÂmiÂnuÂtoÂwym wyÂprzeÂdzeÂniem.
Część końÂcoÂwa: 14.10 – 14.30
•ZbiórÂka po zaÂkońÂczeÂniu szkoÂleÂnia.
•OmóÂwieÂnie oraz wskaÂzaÂnie na cele doÂskoÂnaÂleÂnia.
•ZaÂkońÂczeÂnie szkoÂleÂnia.
Idea szkoÂleÂnia:
SzkoÂleÂnie z zaÂkreÂsu raÂtowÂnicÂtwa meÂdyczÂneÂgo ma na celu zdoÂbyÂcie i poÂszeÂrzeÂnie wieÂdzy członÂków grup pro obronÂnych oraz reÂkonÂstrukÂcyjÂnych przy wsparÂciu meÂryÂtoÂryczÂnym zaÂwoÂdoÂwych wojÂskoÂwych raÂtowÂniÂków meÂdyczÂnych. NaÂwiąÂzyÂwaÂnie i konÂtyÂnuÂacja współÂpraÂcy szkoÂleÂnioÂwej przez te śroÂdoÂwiÂska proÂcenÂtuÂje uzyÂskaÂniem wyÂmierÂnych efekÂtów.
WojÂskoÂwi raÂtowÂniÂcy meÂdyczÂni poÂsiaÂdaÂją zaÂsób speÂcjaÂliÂstyczÂnej wieÂdzy i umieÂjętÂnoÂści nie tylÂko zdoÂbyÂwaÂnej na poÂliÂgoÂnach lecz przede wszystÂkim weÂryÂfiÂkoÂwaÂnej w reÂalÂnych waÂrunÂkach boÂjoÂwych, to właÂśnie tak zdoÂbyÂta wieÂdza jest najÂwarÂtoÂściowÂszym doÂbrem do przeÂkaÂzaÂnia. GruÂpy i orÂgaÂniÂzaÂcje pro obronÂne dziaÂłaÂjąÂce w imię warÂtoÂści spoÂłeczÂnych i paÂtrioÂtyczÂnych wkłaÂdaÂją w swoÂje szkoÂleÂnie wieÂle wyÂsiłÂku i serÂca. ZaÂzwyÂczaj bez fiÂnanÂsoÂwaÂnia z zeÂwnątrz poÂleÂgać mogą jeÂdyÂnie na wkłaÂdzie właÂsnym każÂdeÂgo ze swoÂich członÂków, a mimo wszystÂko ich poÂziom wyÂszkoÂleÂnia i wieÂdzy w wieÂlu wyÂpadÂkach jest barÂdzo wyÂsoÂki. SzkoÂleÂnie taÂkie jak „Red FiÂght” poÂzwaÂla na zdoÂbyÂcie częÂści wieÂdzy bez koÂnieczÂnoÂści inÂweÂstoÂwaÂnia czaÂsem duÂżych środÂków w szkoÂleÂnia proÂwaÂdzoÂne przez speÂcjaÂliÂstyczÂne firÂmy.
Idea taÂkieÂgo właÂśnie szkoÂleÂnia nie tylÂko pod kąÂtem meÂdyczÂnym, ale też bioÂrąc pod uwaÂgę szkoÂleÂnie ogólÂnoÂwojÂskoÂwe i pewÂne zaÂgadÂnieÂnia speÂcjaÂliÂstyczÂne proÂmoÂwaÂna jest przez więkÂszość dziaÂłań gruÂpy SGO REC, a paÂmięÂtać naÂleÂży, że wielÂkie rzeÂczy roÂdzą się częÂsto z maÂłych poÂmyÂsłów."