Przypomnienie zasad:
Zasady LARP by Sephiroth
Ogolne:
1. Zasady bezpieczeństwa - maski na polu, barelabagi/ zatyczki, chronowanie czyli każdy wie o co chodzi
2. Osoba na polu bez maski zaskoczona przez wroga jest traktowany jak martwy, jak i wszyscy mu towarzyszący i udają sie do punktu respawnu
3. Unikamy kolorowych klamek, klimat to 50% dobrej zabawy w LARPIE
4. Nie dla alkoholu - wódka, piwo, likier babci Klary zostają w domu
5. Limity kulek
6. Gra na trafienia
7. Gra z medykami
8. Gracze zobowiązani są do stosowania sie do polecen prowadzacych gre *
9. Do gry dopuszcza się markery RAM z predkosćia wylotową przekraczajacą 300 fps
System ran
1. Trafienie oznacza zranienie, - Rana Lekka
2. Lekka Rana po 5 minutach przechodzi w Cięzką Ranę, a ta po nastepnych 5 minutach hmmm zgon.
Udzielenie pomocy medycznej zatrzymuje ten proces
3. Lekka rana - nie mozna sie ruszac, mozna rozmawiac i pozroumiewać się z innymi
4. Ciezka rana - mozna jeczec kląc i wzywac pomocy
5. Zgon - mozna się oznaczyc i udac do punktu respawnu
6. Do transportu rannego potrzebne są dwie osoby "niosące" w praktyce idące obok rannego, dla klimatu jak ktos chce mozna uzyc noszy, albo rannego wrzucic na barana.Osoby transportujace rannego nie mogą prowadzić ognia.
Walka:
1. Silent Kill - klepiac przeciwnika w ramie (lub fantazyjnie rozwalic kulke na szybce) mozna mu oswiadczyc że jest martwy.
2. Branie jeńca - Tę samą procedurę co powyżej oswiadczajac ze jest jencem, jeniec jest uznany za rozbrojonego i grzecznie czeka na dalsze polecenia
3. Gracz, który jest rozbrojony odkłada marker, jezeli to jest niemozliwe zabezpiecza barel bagiem/zatyczką.
* Prowadzący grę to osoby które wraz z autorem dbają o to aby akcja sie posuwała do przodu i aby, na ile to mozliwe, wszyscy mieli FUN.
Epizod I: Starzec z Gór
Wiosna 1995 Bałkany
Role Głowne:
J - dowódca zespolu KSK Georg Jansen - moderacja gry umiarkowana /rola łatwa*
A - znany jako Achim vel Hanys - moderacja gry znacząca/ rola tudna
Vlado Plavsic - oficer armii serbskiej - moderacja gry znacząca/rola trudna
Szamil - mudzahedin - NPC (rola scisle wyznaczona przez autora) moderacja znaczaca
Dudjic - dowodzący serbskim oddziałem skorpionów - moderacja gry umiarkowana/rola łatwa
Kloss - najemnik - rola obsadzona
* rola łatwa/trudna oznacza stopien skomplikowania postaci i odtworzenia chrakteru, celów etc
Pozostali uczestnicy maja wiecej swobody w kształtowaniu swojej postaci, w ramach wybranej strony konfliktu.
Strony:
Serbowie - oddział ochotniczy Skorpion, zaprawieni w walkach, bezwzgledni, zdeterminowani mordercy
Bośniacy wspomagani przez przybyłych ze swiata islamskich bojowników
KSK - 4 kompania komandosów niemieckich sił specjalnych
Sytuacja - W górach otaczajacych enaklawe ONZ dokunje sie masowych egzekucji bosniackich męzczyzn, holenderski oddział mający chronić enklawe na widok serbów oddał pole bez walki, NATO nie decyduję sie na wysłanie samolotów ze swoich baz we Włoszech gdyż serbscy bojownicy groża zabiciem zachodnich zakładników. Zapada szybka decyzja o przeprowadzenie akcji celem odbicia zakładników.
KSK:
"Celem wojny jest zwycięstwo, jezeli szybko nie zwycięzymy broń sie stępi, a morale podupadnie."
Sun Tzu
Zadania oddziału:
-Przeprowadzic rozpoznanie
-Przeprowadzić akcje odbicia zakladników z zastosowanie wszelkich dostepnych środków,
-Ewakuwać się z rejonu
-200 kulek na osobę
-jeden KaeM - 500 kulek
-Medyk posiada po 2 opatrunki na osobe
KSK sam ustala jakie oznaczenia i umundurowanie wybiera na akcje
Czas na wykonanie zadania - 120 minut
Serbowie:
"God kills irrespectively.
so shall we"
- Lestat
-Założyć obóz, zadbać o własciwe srodki bezpieczeństwa,
-zlikwidowac bosniackich jeńców,
-nie stracic zachodnich zakładnikków,
-zwinac obóz i przenieśc sie w inną lokazlizację.
-Skorpiony mają nowego dowodzacego, oraz blisko połowa jest w stanie wskazujacymm, badÂź leczy kaca.
300 kulek na ososbę
1 kaem 1000 kulek, który nigdy nie opuszcza obozu
1 opatrunek na osobę
Mudżahedini
"Kara za popełnione zło będzie kolektywna- za jeden zniszczony muzułmański dom- zniszczenie 10 serbskich domów, za jednego zabitego Muzułmanina- zlikwidowanych zostanie 100 Serbów. Za zranionego Muzułmanina, w zależności od charakteru rany- 10 do 50 Serbów....."
- muzułmański magazyn "Novi voks" paÂździernik 1991
Zadaniem jest osłanie ucieczki bosniaków do Tuzli,
-zabic jak najwiecej serbów,
-zlikwidować Saszę Cvijetana, jednego z załozycieli i dowódców Skorpionów, który własnie prowadzi inspekcje oddziałów
75% stanowią dobrze wyposazeni i dowświadczeni najemnicy z państw islamskich
300 kulek na osobę
2 opatrunki na osobę
Podział w przybliżeniu: 25% KSK, 25% Mudżahedini. 50% Skorpiony
Inni:
Cywile
Rosyjscy/niemieccy najemnicy ?
Chorwaccy komandosi ?
i kto jeszcze? Niespodzianka!
Na tydzień przed impreza do dowodzących poszczególnymi grupami oraz do głównych postaci dramatu przeslę założenia i wytyczne. Przed rozpoczęciem gry dowódca otrzymuje zaklejone koperty kolejno ponumerowane. W każdej z nich znajduje się opis sytuacji/zadanie do wykonania i warunki na jakich moze byc otwarta koperta z kolejnym numerem. Mam nadzieje że dzieki temu uda się utrzymać graczy w odpowiedni stanie niepewności i oczekiwania.
Co to Larp? -
http://forum.armiapoludnie.pl/viewtopic.php?t=22
Ostatnio edytowano 2008-09-25, 22:05 przez Sephiroth, łącznie edytowano 3 razy