Uwagi nt AwPM jako gry fabularnej

Apokalipsa według Pana Michała

Moderator: Pmk

Uwagi nt AwPM jako gry fabularnej

Postprzez Pmk » 2008-10-07, 17:09

1. Lista vs obecność na grze
Bardzo proszę o słowność w zakresie wpisywania się na listę.
Zrozumiałe jest, że może mieć miejsce zdarzenie losowe i ktoś nie dotrze.
Jedna, dwie osoby.
Ale nie 30 procent zapisanych na grę!
Zdarzało się tak już wcześniej, zdarzyło się ostatnio.
LARPy to nie strzelanki, gdzie może być 48, 18, jak i 8 graczy – bez większej różnicy dla samej gry).
Przy larpie jest minimalna ilość grających, poniżej której dany scenariusz nie ,,wystartuje''.
Nie wspominając o kluczowych ,,bohaterach’’.
Graczach, którzy biorąc udział w kolejnych ,,sesjach’’ budują historię swojej postaci.
Ich nieobecność może rozwalić najlepszą grę.
Problem znany wszystkim RPGowcom.
Ten problem był kiedyś przy Apokalipsie, teraz to samo jest z Honorem.
Uważam, że dalsze problemy w tej materii doprowadzą do zapraszania imiennego osób, nawet kosztem ograniczenia liczby graczy.

2. Wielowątkowość i wielowarstwowość fabuły
Powyższe problemy w przeszłości i obecnie skłaniają do przemodelowania AwPM – układ piramidy.

SCENARIO
Na samym dole – gry dla dużej ilości graczy, idące bardziej w stronę gier scenariuszowych – nazwijmy je ,,Scenaria’’.
- mogą brać udział gracze ,,niezaangażowani’’
- duża liczba graczy
- stosunkowo prosty scenariusz, fabuła
- dla ,,stałych’’ graczy – nazwijmy ich Bohaterami – równocześnie inne wątki rozgrywane w trakcie, obok głównej fabuły Scenaria.

LARP
Na samym szczycie – LARP –w postaci najbardziej znanej graczom RPG
- udział biorą praktycznie tylko stali gracze – Bohaterzy – odgrywający postacie
- mała liczba graczy – od dwóch do kilku osób
- 100 procentowe wcielanie się w stworzone postacie – zgodnie ze zbudowaną legendą
- rozwijanie legendy swoich postaci
- często bez jednego strzału
Przykładowe gry: rozpoznanie obiektu bez wchodzenia w kontakt z wrogiem – zrobić zdjęcia, wykryć miejsce ukrycia osoby, przedmiotu. Spotkanie z agentem (2osoby) – w środku lasu, w centrum handlowym, przekazani materiałów, pieniędzy, itp – może ktoś obserwować spotkanie patrz poprzednia misja, itd...

Pomiędzy powyższymi rodzajami gier znalazły by miejsce byt pośrednie – np ostatni Honor czy ostatnie Kongo (Patrol w dżungli).
Kongo: Bitwa o Centrum Badań Jądrowych (Czarków) to typowe Scenario
Kongo:....(kto brał udział ten wie ;] ) – to typowa sesja LARP.

Wnioski
Prowadzenie Scenariów dla szerszego grona – częściowo jako selekcja do wyższych poziomów.
Niestety – zapraszanie graczy do udziału w grach ze szczytu piramidy.
LARPy i podobne – uzgadnianie gier z dużym wyprzedzeniem – aby dopasować terminy do Bohaterów.
Bohaterzy – obecność na grach zgodnie ze swoimi deklaracjami.


Pmk
Avatar użytkownika
Pmk
moderator
 
Posty: 1427
Dołączył(a): 2008-03-14, 21:55
Lokalizacja: Tychy

Powrót do AwPM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości