przez Pmk » 2008-10-07, 17:27
ZASADY
1. Rany
1.1. Odnoszenie ran
Trafienie (również kilkukrotne) w jakąkolwiek część ciała (lub oporządzenia) równa się odniesieniu jednej rany. Liczba trafień - w danym momencie - nie wpływa na ilość odniesionych ran. Czyli gracz jest eliminowany (raniony) raz.
1.2. Sygnalizowanie odniesienia rany
Gracz sygnalizuje trafienie poprzez:
- okrzyk ,,Trafiony!''
- podniesienie markera (broni) do góry.
1.3. Oddziaływanie ran
Ranny
- pozostaje na miejscu trafienia
- stoi, siedzi lub leży
- może wzywać medyka krzycząc ,,Medyk!''
- nie może rozmawiać ani komunikować się w jakikolwiek inny sposób z innymi (poza wzywaniem medyka)
- punkty dotyczące komunikowania się rannego mogą być zmienione - o ile przewiduje to scenariusz.
Absolutnie niedopuszczalne jest przekazywanie informacji nt sytuacji pozostałym graczom!
Graczem po zranieniu należy zająć się w ciągu 5 minut po odniesieniu rany. Oznacza to, że inny gracz musi zajmować się tylko rannym - nie może czynnie uczestniczyć w walce, musi przebywać przy rannym (kontakt fizyczny). Odpowiada to udzieleniu pierwszej pomocy w podstawowym zakresie - uciśnięcie tętnicy/żyły, masaż/przywrócenie pracy serca, itp. - bez przywrócenia sprawności gracza.
Ranny w takim stanie może ,,przeżyć'' max 20 minut od trafienia.
W tym czasie rannego należy opatrzyć - lub jeśli nie ma takiej możliwości (np. brak opatrunków) - przetransportować do bazy (która ma funkcję uzdrawiania - wg scenariusza).
Ranny wymagający dwóch opatrunków – Medyk – może poruszać się na własnych nogach po założeniu jednego opatrunku (anuluje on efekt rany dla zagrożenia życia) przy wsparciu dwóch innych graczy, ale dalej ma niesprawne ręce.
1.4. Opatrywanie ran
Ranny może zostać opatrzony.
Opatrunek
- może być założony tylko przez medyka
- rannemu medykowi może założyć każdy gracz
- przykrywa miejsce najbliższe rany
- przywraca 100% sprawność rannemu.
Dodatkowe punkty - o ile przewiduje scenariusz:
- medyka może opatrzyć każdy gracz - zużycie dwa opatrunki (,,kara'' za brak umiejętności) - o ile nie ma specjalności Sanitariusz.
1.5. Rany nieopatrzone
Rana bez udzielenia pierwszej pomocy (5 minut) lub opatrzenia (20 minut) jest śmiertelna. Gracz ginie.
Jeśli przewiduje to scenariusz - gracz może powrócić do gry korzystając z Reinkarnacji.
Reinkarnacja (respawn) zapewnia możliwość uczestniczenia w grze - ale w innej roli.
Reinkarnacja oznacza:
- konieczność oddalenia się od miejsca ,,zgonu'' w miejsce w którym gracz jest niewidoczny dla innych graczy (lub do miejsca określonego w scenariuszu)
- wymazanie pamięci - gracz nie ,,pamięta'' tego co robił w poprzednim ,,wcieleniu''
- odgrywanie roli zgodnej ze scenariuszem (kto, zadania, ile ammo, etc).
1.6. Transport rannego
Rannego można transportować - nie może on stykać się żadną częścią ciała z gruntem.
Przykłady: na ,,barana'', na noszach.
Gracz wymagający dwóch bandaży - czyli Medyk - może być transportowany już po założeniu jednego bandaża, ale przez dwóch graczy podtrzymujących go po między sobą (każdy ma zajętą jedną rękę).
Ranny w żadnym wypadku nie może trzymać broni - bezwładne ręce.
Transportujący mogą strzelać - o ile są w stanie.
2. Uszkodzona broń/sprzęt
2.1. Uszkodzenie sprzętu
Trafienie w jakąkolwiek część broni lub wyposażenia (nie oporządzenie) równa się jego uszkodzeniu. Liczba trafień - w danym momencie - nie wpływa na ilość uszkodzeń. Czyli sprzęt jest eliminowany (uszkodzony) raz.
2.2. Postępowanie z uszkodzonym sprzętem
"Z uszkodzonego sprzętu nie można korzystać.
Gracz nie ma obowiązku sygnalizowania utraty sprzętu - może uczestniczyć dalej w grze - np. korzystać z broni bocznej (pistolet).
Jeśli przewiduje to scenariusz może korzystać z broni zabitych/rannych/wziętych do niewoli.
2.3. Usuwanie uszkodzeń
Sprzęt można naprawić
- jeśli w zespole jest Technik - może usunąć niesprawność sprzętu na polu - poprzez usunięcie śladów po trafieniu (lub jeśli nie ma śladów dotknięcie przez 5 sekund lub inny określony w scenariuszu czas)
- jeśli nie ma Technika sprawność sprzętu przywracana jest w bazie (która ma funkcję naprawiania - wg scenariusza).
3. Teren gry
Teren gry jest wyznaczony przez organizatora. Określa on ograniczenia dla umieszczania baz, obozowisk, obiektów i przedmiotów ważnych dla przebiegu gry.
Ograniczenie terenu nie oznacza, że nie można go opuścić w sytuacji ucieczki przed pościgiem, manewru poza widocznością przeciwnika, itp.
Wyjątek - mogą zostać wyznaczone nieprzekraczalne granice terenu gry - na konkretnych kierunkach, np. dostępny teren (Lasy Państwowe, niebezpieczne przeszkody, mała ilość graczy, itp.)
Pmk